Beantwoord

BKR verwijderen

  • 31 October 2023
  • 1 reactie
  • 94 Bekeken

Kan iemand mij alstublieft helpen? 
 

ik heb mijn bkr krediet in 2019 al afbetaald. Ik heb een bkr 2 registratie waardoor ik door alle mogelijke hypotheek verstrekkers wordt afgewezen.

 

ik moet mijn oude huurwoning uit per eind december begin januari maar kan nu voor geen mogelijkheid een nieuwe woning krijgen. Mijn registratie moet voor woensdag zijn aangepast anders sta ik simpelweg gewoon op straat. 
 

mij wordt behandeld als wanbetaler met deze registratie terwijl ik ooit in 2019 1x een fout heb gemaakt. 
 

ik heb meerdere malen jullie service gebeld maar zij kunnen mijn registratie niet eens vinden. Ik krijg nu een mail dat ik 10 dagen moet wachten op een reactie maar dit heb ik simpelweg niet. 
 

nog steeds trouwe klant sinds 2017 en nog nooit geklaagd of niet betaald. Mijn verdien model is goed en zou makkelijk door de hypotheken heen moeten komen. 

 

mijn registratie zou 5-2024 verdwijnen. Kunnen jullie mij alstublieft helpen met deze vroegtijdig te beëindigen ?! Ik ben ten einde raad en straks woningloos hierdoor…

HELP! 

icon

Beste antwoord door eric 31 October 2023, 07:08

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @lisa884 ,

Wat een vervelende situatie.  De bescherming van burgers in Nederland tegen te veel geld lenen gaat inderdaad best ver. Echter is Odido gehouden aan de wetgeving voor particuliere kredieten. 

Een toestel bundel is gewoon een geldlening die je afbetaald.  Omdat de wet voorschrijft dat 't.b.v. de informatie overdracht naar andere geldverstrekkers de achterstanden 5 jaar door het BKR moeten worden bewaard ' kan het niet op verzoek van het bedrijf wat de achterstand heeft ervaren worden weggehaald.  Dat is namelijk het hele idee achter BKR. Krediet verstrekkers checken betaalgedrag van potentiële nieuwe klanten.  Dan moet die informatie wel betrouwbaar zijn voor hen.

Wat wel zo is,  een nieuwe Krediet verstrekker mag zijn eigen afweging maken wat hij met de info uit het BKR doet. Dus probeer verschillende Krediet verstrekkers.  Zeker omdat de registratie datum al wat langer is geleden is er een kans dat toch een bedrijf JA zegt. Ik snap wel dat je voor woensdag dit geregeld moet hebben,  maar 2 dagen is eigenlijk wel heel kort.

Reageer