Beantwoord

Blokkade opheffen na betaling

  • 7 December 2023
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Hallo,

Ik ben momenteel in België en kan dus niet bellen naar de klantenservice en met de chat functie kan ik geen echt persoon bereiken omdat er blijkbaar niemand beschikbaar is.

 

Ik had aangegeven bij de klantenservice dat ik na mijn recycle deal de telefoon wou behouden. Ik gaf tijdens dit gesprek aan dat ik de rest in termijnen wou betalen maar alleen als er geen blokkade zou worden opgelegd en dit is mij ook toegezegd, er was blijkbaar ook een notitie gemaakt. Dit is dus toch gedaan en ik ben nu al 2 dagen niet bereikbaar voor werk.

 

Gisteren moest ik dus het volledig bedrag in een keer betalen om de blokkade op te heffen. Ik zou graag willen dat mijn telefoon lijn weer actief wordt zodat ik weer aan het werk kan. Ik kan een moderator berichten met mijn telefoonnummer.

icon

Beste antwoord door eric 7 December 2023, 11:36

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

hoi @AtomicDave ,

Met de recycle deals betaal je tijdens je 2 jarig contract maar een deel van het toestel af. Aan het einde van deze twee jaar zijn er 2 opties, je levert het toestel weer in OF je betaald in 1 keer het resttermijn. Dit laatste wordt ook automatisch gedaan als je vergeet het toestel weer in te leveren.

Omdat het contract is afgelopen, en nu maandelijks opzegbaar is, kun je niet kiezen om de overname som van het toestel weer in delen te betalen. Jouw geldlening, wat eigenlijk de afbetaling was, is afgelopen en je kunt niet weer een nieuwe lening op dit toestel aangaan. Bij het uitblijven van betaling van de factuur, waarop ook de overname som is berekend, wordt je afgesloten. Pas na betalen van die rekening wordt je weer aangesloten.  

Heb je de betaling inmiddels gedaan? Via Ideal wordt je semi direct weer aangesloten, als je een handmatige overschrijving hebt gedaan dan kan het een paar werkdagen duren. Die overschrijving moet dan ook bij Odido handmatig worden verwerkt.

hoi @AtomicDave ,

Met de recycle deals betaal je tijdens je 2 jarig contract maar een deel van het toestel af. Aan het einde van deze twee jaar zijn er 2 opties, je levert het toestel weer in OF je betaald in 1 keer het resttermijn. Dit laatste wordt ook automatisch gedaan als je vergeet het toestel weer in te leveren.

Omdat het contract is afgelopen, en nu maandelijks opzegbaar is, kun je niet kiezen om de overname som van het toestel weer in delen te betalen. Jouw geldlening, wat eigenlijk de afbetaling was, is afgelopen en je kunt niet weer een nieuwe lening op dit toestel aangaan. Bij het uitblijven van betaling van de factuur, waarop ook de overname som is berekend, wordt je afgesloten. Pas na betalen van die rekening wordt je weer aangesloten. 

Uw collega heeft mij toch iets anders verteld. Ik heb het volledige bedrag gisteren al betaald.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Dave, ik hoop dat je allereerst een goed weekend hebt gehad! Ben je inmiddels weer bereikbaar? Ik kon je abonnement niet vinden op je e-mailadres. Als ik nog iets voor je kan doen, stuur me dan een privébericht met je 06-nummer, geboortedam, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik direct met je mee! 😄

Reageer