ESR tv zomaar een abonnement

  • 12 September 2023
  • 3 reacties
  • 1817 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ook wij hebben op eens een smsje ontvangen van ESR TV dat we een abbonement van 5 euro per week  moeten betalen voor de dienst.

ESR is onbekend bij ons en wij Kennedy deze dienst niet eens we zijn 100% zeker dat we hier niet voor hebben gemeld. Het verbaast me dat dit al 2 jaar geleden gemeld is door klanten van odido en dat dit nog steeds gebeurt. ESR zou in een blokker list moeten komen bij jullie zodat dit niet meer gebeurt.

We hebben ons direct daarna afgemeld voor de dienst en ook de sms service geblokeerd. 

Verder stelt het me teleur dat dit nog steeds gebeurt terwijl jullie trouwe klanten dit al zo lang geleden hebben gemeld

Graag hoor ik van jullie hoe we ons geld terug krijgen. Ik heb ook op internet gelezen dat jullie als provider moeten nagaan dat een melding op zullen diensten wel daadwerlijk terecht is voor dat jullie accepteren hier voor geld in rekening te brengen.

.

 

Marciano van Odido 6 maanden geleden

Hi Fouadr, jouw topic is ons volledig ontgtlipt in de drukte van september! Niet fijn dat je onbewust een abonnement had op ESR TV, maar goed dat je deze inmiddels hebt geblokkeerd. Stel via Mijn Odido voor de zekerheid ook blokkades in op sms- of mobiele diensten om dit soort ongewenste abonnementen te voorkomen. Heb je hier inmiddels al een collega over gesproken? Laat het me maar weten als ik nog iets voor je kan doen!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Fouadr, jouw topic is ons volledig ontgtlipt in de drukte van september! Niet fijn dat je onbewust een abonnement had op ESR TV, maar goed dat je deze inmiddels hebt geblokkeerd. Stel via Mijn Odido voor de zekerheid ook blokkades in op sms- of mobiele diensten om dit soort ongewenste abonnementen te voorkomen. Heb je hier inmiddels al een collega over gesproken? Laat het me maar weten als ik nog iets voor je kan doen!

Hoi Marciano, 

Inderdaad beetje late reactie, maar beter laat dan nooit.

na wat verder zoeken op internet bleek ook dat je via ESR geld kan terug vragen, dit hebben ze inmiddels gedaan bij ons. 

Echter vind ik dat ODIDO dit echt serieus moet nemen, en klanten moet helpen hiermee door EXR te blokkeren, mogelijk pas na aanvraag van klanten aanzetten.  Er zijn heel veel klanten die niet zo goed zijn in research doen en zoeken hoe je zulke zaken kunnen oplossing en mogelijk niet eens bewust zijn dat deze praktijken.

Het minste wat jullie zouden kunnen doen is de SMS service dienst by default uit te zetten. en bij het aanzetten een waarschuwing laten zien dat er ook bedrijven/praktijken zijn die hier misbruik van maken.

Groetjes Fouad

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Marciano, 

Inderdaad beetje late reactie, maar beter laat dan nooit.

na wat verder zoeken op internet bleek ook dat je via ESR geld kan terug vragen, dit hebben ze inmiddels gedaan bij ons. 

Echter vind ik dat ODIDO dit echt serieus moet nemen, en klanten moet helpen hiermee door EXR te blokkeren, mogelijk pas na aanvraag van klanten aanzetten.  Er zijn heel veel klanten die niet zo goed zijn in research doen en zoeken hoe je zulke zaken kunnen oplossing en mogelijk niet eens bewust zijn dat deze praktijken.

Het minste wat jullie zouden kunnen doen is de SMS service dienst by default uit te zetten. en bij het aanzetten een waarschuwing laten zien dat er ook bedrijven/praktijken zijn die hier misbruik van maken.

Groetjes Fouad

Hoi @Fouadr, daar heb je helemaal gelijk in! Je kunt via www.payinfo.nl je direct afmelden voor deze dienst. Als de kosten niet terecht zijn, kun je via je Mijn Odido account een onderzoeksformulier invullen, zodat we dit voor je kunnen uitzoeken! Mocht blijken dat het geld inderdaad niet terecht is, ontvang je deze uiteraard terug. Meer informatie over deze diensten kun je terugvinden in dit Topic: 

Je kunt hiervoor een blokkade instellen via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/abonnement-en-instellingen onder het kopje '’blokkades'’, dan weet je zeker dat er niks onterecht in rekening wordt gebracht! 

 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer