Beantwoord

Factuur komt niet overeen met bestelling

  • 17 November 2023
  • 25 reacties
  • 237 Bekeken

Ik heb een aantal dagen geleden mijn abonnement verlengt via belsimpel. Ik heb gekozen voor een 20G bundel voor €11,- 
 


Maar als ik op mijn ODIDO abonnementen overzicht kijk, dan staat er een bedrag van €17,50 voor hetzelfde abonnement.
 

Volgens mij gaat het ergens niet helemaal goed

icon

Beste antwoord door eric 17 November 2023, 14:55

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AgaNagA 

Als ik nu op Belsimpel precies dezelfde bundel kies en bij Odido zelf ook dan laten ze allebei €17,50 zien.

Wellicht een weergave foutje bij jou bij Belsimpel.

Hallo @AgaNagA 

Als ik nu op Belsimpel precies dezelfde bundel kies en bij Odido zelf ook dan laten ze allebei €17,50 zien.

Wellicht een weergave foutje bij jou bij Belsimpel.

De eerste screenshot heb ik een uurtje geleden gemaakt, het staat nu al een aantal dagen op 11 euro. In mijn, door belsimpel opgestuurde ODIDO contract staat hetzelfde, €11,- pm aan abonnementskosten.  

Hier nog een andere screenshot van wat gegevens
 

 

Reputatie 7
Badge +15

@AgaNagA

Je zou Belsimpel kunnen contacteren en aangeven dat de prijs die ze aangeven niet klopt.

En hier nog een screenshot uit mijn odido contract
 

 

@AgaNagA

Ik keek net naar een sim only en nu met toestel, ik zie €15 voor dezelfde bundel (20GB & 120 minuten). Je zou Belsimpel kunnen contacteren en aangeven dat de prijzen die ze aangeven niet kloppen.

 

ik heb belsimpel al gebeld maar hun zien het probleem niet en zeggen dat alles in orde is en dat ik contact moet opnemen met ODIDO. Dat heb ik dan ook gedaan, al drie keer trouwens want de klantenservice lijkt het ook niet te begrijpen. De laatste jonge die ik aan de lijn kreeg vertelde mij na 10 minuten onderzoek dat wel in orde komt maar ik heb daar niet zoveel vertrouwen in. Nu hoop ik het via deze weg opgelost te krijgen

Reputatie 7
Badge +15

@AgaNagA 

Met een S23 256gb groen.

Hier een nieuwe screenshot vanuit mijn kant
 

maandelijkse kosten nog steeds op €11,-
En ik heb €108,- bijbetaald voor mijn toestel s23, groen 256GB. Dat kon ik deze keer niet kiezen

mijn besteloverzicht
 

 

specificatie 
 

 

Het lijkt een BLACK FRIDAY deal te zijn want via deze weg kom ik wel op mijn bestelling uit
Samsung Galaxy S23 256GB S911 Groen - kopen - Belsimpel

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik denk dat Belsimpel inmiddels het lek boven heeft op hun website. Als ik 30 minuten na jouw post kijk zie ik de juiste Odido prijs (17,50 - 2,50) staan in hun aanbod.

Belsimpel heeft jouw een aanbod gedaan en als zij dat verkeerd hebben gedaan, namelijk, jij krijgt van de provider ene hogere factuur, dan zal Belsimpel dat moeten oplossen. Voor de € 2,50 klantkorting moet je natuurlijk wel in de mu-Odido omgeving de koppeling maken met je vast internet of andere Odido abonnement. Zodra dat er is wordt de €2,50 korting gegeven door Odido. Het verschil tussen €11 en € 15 zal Belsimpel je voor de looptijd moeten compenseren. Je zou hen om 24 x 4 = €96 euro moeten vragen.

 

Ik snap het even niet, ben ik nu een contract aangegaan met ODIDO of Belsimpel ?
 

Beetje vreemde gang van zaken dat ik dit nu moet gaan oplossen met belsimpel, helemaal wanneer belsimpel niet toegeeft

Reputatie 7
Badge +14

Belsimpel heeft je op hun website een aanbod gedaan voor een abonnement wat zij onderbrengen bij de verschillende providers, in dit geval dus Odido. Daarnaast verkopen zij je een telefoon waar Belsimpel de inkoop en garantie voor regelt. De afbetaling laten zij via de provider lopen, als je een deel aanbetaald doe je dat rechtstreeks ook aan Belsimpel betalen.

Het is ook een contract dat is opgesteld door Belsimpel zoals je ziet. Het is een soort reisbureau die reizen van een touroperator verkoopt. Als het reisbureau jou een prijs aanbiedt en die klopt niet volgens de touroperator, dan zul je toch bij het reisbureau moeten zijn voor reclamatie. Zij moeten dit voor je oplossen of jou compenseren.

Is het niet mogelijk dat ODIDO en belsimpel het samen uitvechten en mij lekker erbuiten laten ?

Het gaat mij niet om het toestel maar het abonnement. Zoals je op het contract kan zien is de afspraak 11 en niet 17,50. Hoe kan het dat er niemand bij ODIDO is die dit controleert. Waarom is het nodig om dit mijn probleem te maken ? ODIDO geeft belsimpel toch de mogelijkheid om contracten af te sluiten dus waarom lost ODIDO dit niet gewoon op ?
Terwijl ODIDO en belsimpel lekker naar elkaar wijzen laten ze de klant die koning hoort te zijn met het probleem zitten.
 

ODIDO gaat het verschil terug betalen dus je kan je “antwoord” weer verwijderen, wie dat “antwoord” ook heeft goedgekeurd. Heel je reisbureau verhaaltje slaat nergens op. 

 

 

Het volgende probleem uit mijn contract :
 

 

Waar zijn de moderaters hier op dit forum ?
Hoe heeft Eric mij het beste antwoord gegeven ?

Zijn antwoord dat het een fout van belsimpel is klopt niet zoals jullie kunnen zien uit mijn screenshot vanuit belsimpel. Er was een fout in het aansluitsysteem van ODIDO. 
Er is dus, zoals Eric beweert, geen lek op hun (belsimpel) website. Dat soort aannames klinken misschien wel heel interessant maar het blijven aannames. Dat hij vervolgens een mooi verhaal verzint over hoe ik het moet zien is geweldig maar in dit geval is het dus niet hoe het in elkaar zit.

Dan is er Iemand hier op het forum die het antwoord goedkeurt en niemand vanuit ODIDO die ingrijpt en zegt sorry wij hebben een foutje gemaakt. 

Er is trouwens helemaal nog niemand van ODIDO die contact met mij heeft opgenomen, ik moet dit allemaal via belsimpel regelen.

Ik heb ODIDO 3x gebeld en ik heb 3x te horen gekregen dat ik bij belsimpel moet zijn.
 

Wat een waardeloze service

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @AgaNagA 

De klantenservice heeft je toch al 3 keer aangegeven dat Odido deze commerciele afspraak niet met jou hebben gemaakt. Belsimpel is de verkoper en die heeft voor jou een bestelling in de Odido systemen gedaan.

Het is goed dat Belsimpel, bij de retail ingang die Belsimpel heeft, het probleem met de andere facturatie dan dat zij aan hun klanten heeft beloofd heeft aangekaart. Maar een toezegging dat jij een creditfactuur ontvangt is ook via dat contact tot stand gekomen. Als dat niet wordt nagekomen dan zal opnieuw Belsimpel voor jou de afspraak die Belsimpel met Odido blijkbaar heeft gemaakt voor je moeten natrekken.

Voor wat betreft de 24 maanden, daarna zul je een nieuw abonnement moeten afsluiten, want de creditering die Belsimpel heeft geregeld is alleen voor de contractsperiode.

Het is gewoon heel erg vervelend dat ODIDO klantenservice en hier op het forum tegen mij gezegd wordt dat de fout bij belsimpel ligt. Ik begrijp daarentegen wel dat belsimpel dit moet proberen op te lossen ook al vind ik het heel zwak vanuit ODIDO om niks tegen mij te zeggen

Het is gewoon absurd dat ik van 12,42 naar 17,50 ben gezet omdat ik heb verlengt. Dan had ik net zo goed een toestel los kunnen aanschaffen. Dan had ik 12,42 blijven betalen. 

Dus beste @eric 
Je hebt het weer fout. 
De klantenservice van ODIDO heeft mij 3 keer aangegeven dat het een fout van belsimpel is. Maar jij gaat er vanuit dat de klantenservice mij iets anders heeft verteld. Hier op dit forum geef jij mij ook heel stellig aan dat het een fout van belsimpel is, en dat zij terug moeten betalen. Wat uiteindelijk dus niet waar is. Het is heel erg frustrerend om hier al 3 weken mee bezig te zijn.
Er zijn hier toch ook mensen van ODIDO die meelezen ? Maar niemand die reageert. Alleen omdat ik het via belsimpel geregeld heb ?
 

Al 3 weken lang hoor ik niets van ODIDO, alsof ik geen klant ben.

Reputatie 7
Badge +14

Je bent zeker klant van Odido, maar de verkoper welke jou het Odido abonnement heeft verkocht en het abonnement voor jouw heeft ingekocht bij Odido is Belsimpel. De telefoon heeft Belsimpel weer bij een andere leverancier ingekocht en dat aan jou verkocht. Door de grote hoeveelheden toestellen kunnen zijn soms net even goedkoper zijn dan een provider.  Ook als er iets met je toestel is dien je Belsimpel als verkoper hierop aan te spreken, zij regelen ook de fabrieksgarantie met hun toestelleverancier.

Na de bestelling van jouw abonnement geldt dat je voor operationele vragen je direct bij Odido terecht kan, maar als er verschillen zijn tussen wat jou is verkocht en wat er gefactureerd wordt dit toch echt door Belsimpel alleen opgelost kan worden. ZIj krijgen een salescomissie uitbetaald. Welke type abonnement  en tegen welke prijs ze verkopen en welke salescomissie zij krijgen zijn allemaal onderdeel van financiele afspraken tussen Odido en Belsimpel. Daarom moeten zij dit voor je oplossen. De klantenservice kent die afspraken niet.

Nogmaals, ik heb geen probleem met mijn toestel.

Mijn probleem is dat mijn abonnement van €11,- waar ik voor getekend heb naar €17,50 is verhoogd en dat ODIDO zegt dat ze het niet meer kunnen veranderen. Nu ben ik dus mijn oude abonnement van €12,42 kwijt en zit ik onnodig, door valse voorwaardes, met een te duur abonnement. ODIDO wil dit oplossen door het verschil terug te betalen maar, alleen maar voor een periode van 24 maanden en dat komt niet overeen met waar ik voor getekend heb.

Ik begrijp nu dat ik dit via belsimpel moet regelen.

Het is alleen heel erg jammer dat iedereen bij ODIDO er vanuit gaat dat belsimpel een fout heeft gemaakt zoals je in dit topic kan lezen. Ook als ik de klantenservice bel krijg ik te horen dat belsimpel een fout heeft gemaakt. Nog niemand van ODIDO heeft mij laten weten dat er naar een oplossing wordt gezocht, er wordt alleen maar met een vinger naar de andere kant gewezen. Alsof ODIDO hier niets mee te maken heeft. En dan moet ik via belsimpel horen dat de fout bij ODIDO ligt. 
Geen excuses vanuit ODIDO helemaal niks, niet eens een bericht naar mij als klant over wat er aan de hand is, nee, alleen maar : “Zoek het maar uit met belsimpel, mij niet bellen” 

@eric Technisch gezien heb je gelijk, je laatste bericht dan iig. Maar ik kan mij niet voorstellen dat jij ook niet kan bedenken dat een positief en eerlijk bericht vanuit ODIDO naar mij op z'n plaats zou zijn.

Het is eindelijk opgelost. Mijn abonnement blijft ook na de contractperiode op €11,- via een creditering 
Heel erg bedankt ODIDO !!

 

 

Reageer