Beantwoord

Factuur kosten buiten bundel

  • 30 November 2023
  • 6 reacties
  • 102 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi Odido,

In oktober heb ik schijnbaar buiten mijn bundel gebeld. Hiervoor heb ik geen waarschuwing ontvangen in de vorm van email, app melding of sms. Ik was klant bij Tele2 en meen mij te herinneren dat ik dit daar wel altijd kreeg. Nooit ook buiten mijn bundel gebeld. Ik zag dat er wel een heel hoog bedrag afgeschreven was een paar dagen geleden. Ruim 30 euro boven m'n normale tarief. Na wat gedoe met accounts omzetten in de app omdat ik ook tv bij jullie heb, kon ik eindelijk mn specificaties inzien. Tot mijn schrik zag ik dat ik ook deze maand al 40 euro aan extra kosten heb. Ik schrik dat hier niet voor wordt gewaarschuwd. Misschien een tip voor jullie om dit wel te doen... Ik probeer al een paar dagen met jullie in contact te komen. Maar tot dusver geen geluk, vandaar dat ik via deze weg jullie deze tip wil mee geven. 

icon

Beste antwoord door eric 30 November 2023, 23:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1

Dit klinkt mij zo bekend in de oren….😓

Reputatie 7
Badge +14

Beste @MJ321 @GSH1964 Medeklanten. Dat is niet zo mooi! 
Zelf heb ik unlimited bellen dus voor mij niet herkenbaar.

Tegenwoordig hang je overal erg lang in de wacht veel te lang.

Hebben jullie al in je facturen gekeken waar die kosten vandaan komen.

Maak het makkelijk voor de moderators om je te helpen, voeg in je forum profiel, je klantnummer en geboortedatum toe!! De Moderators kunnen jullie dan sneller helpen Ook je klantnummer van mobiel is oké!. 
Succes 🤞 

Reputatie 7
Badge +14

Als je een limited aantal Belminuten afneemt, dan zul je zelf het aantal verbruikte moeten bijhouden in je telefoon of inloggen op app/website. 

Alleen bij prepaid wordt reactie gefactureerd,  postpaid abonnementen bij de grote providers zijn niet reactie en wordt dus ook nergens gewaarschuwd of geblokkeerd.  Voor een paar euro per maand meer heb je unlimited.  Zie dat als een soort verzekering en gemak. Zet dat morgen, op 1 december aan on je account en dan kun je helemaal los gaan.

Ik heb nu inderdaad m'n abbonement aangepast naar unlimited, maar het was fijn geweest als ik vooraf geweten had dat ik inmiddels al 70 euro aan extra kosten heb gemaakt in de afgelopen 2 maanden. Waarom bij data wel die waarschuwing en bij bellen niet? 

Reputatie 7
Badge +14

Data kan spontaan door je mobiel worden vebruikt, dus zonder dat je het weet, Als je belt ben je er zelf bij, dus kan geen versassing zijn… Alle grote providers hebben ditzelfde mechanisme. Zelfs de wetgeving met betrekking tot beperken van roaming kosten buiten de EU is alleen van toepassing op data. Voor spraak dien je het dus zelf in de gaten te houden. 

Kan dus blijkbaar wel Eric. Ik hou niet over een hele maand alle minuten gesprekken bij in m'n hoofd. Er zitten lange gesprekken tussen, maar de korte gesprekjes tellen ook op. Daarnaast het feit dat je af en toe ook belt via whatsapp. Ik weet na 30 dagen niet meer exact hoe of wat. Daarbij het feit in mijn situatie dat ik al jaren dit zelfde abbo heb en er nog nooit boven heb gezeten. Dat maakt ook dat je je daar totaal niet druk om maakt en dan komt dit als een lelijke verrassing. 

 

Dus nogmaals, leuk dat het je eigen verantwoordelijkheid is... Maar dikke tip, geef even een seintje in de app of per sms. Kleine moeite en voor sommige een groot effect. 

Reageer