Beantwoord

Factuur ‘te verekenen

  • 25 January 2024
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Hallo, ik heb besloten dit forum te gebruiken, omdat de klantenservice medewerkers over de telefoon echt niet behulpzaam waren.
 

Ik wilde een contract overnemen van mijn moeder. We moesten hiervoor eerst €76,10 betalen voor het resterende toestelkrediet. Dit had mijn moeder op 26 december 2023 betaald en hierna hebben we dan ook gelijk de aanvraag voor contractsovername gestart. Er stond dat dit bedrag wordt verrekend met de openstaande facturen. Echter was dit niet het geval. 
 

Op 27 december werd 39,69 afgeschreven van mijn moeders rekening en vandaag op 25 januari werd 36,01 afgeschreven. 

Het contract is op 18 januari officieel overgezet. Het probleem is nu ook dat ik en mijn moeder niet de facturen kunnen inzien waarnaar wordt gerefereerd in de emails. En ik begrijp nu niet wat jullie met ‘verrekenen’ bedoelen, als het geld toch wordt afgeschreven zoals gewoonlijk.
 

Ik zou graag opheldering willen en willen weten of er nu iets fout gaat of niet. Zou het erg waarderen. 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 26 January 2024, 16:15

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Bkhannn, welkom op onze community, ik geef je graag meer duidelijkheid! Wat jammer om te lezen dat onze collega's van de klantenservice niet behulpzaam waren, dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik help je wel graag verder! Ik heb gelijk even meegekeken in jullie account en ik zie dat ze gebruikmaakte van een oud Tele2 abonnement. Bij Tele2 werd er altijd achteraf geïncasseerd. In haar account kan ik ook zien dat er in december een bedrag is geïncasseerd van € 39,69. Deze factuur van december, gaat dus eigenlijk over de maand november (de abonnementskosten). In haar account kan ik ook zien dat ze op 26-12-2023 een bedrag van € 76,10 heeft gedaan om haar toestelkrediet af te betalen. Dit bedrag moet altijd vermeld worden op de factuur en dat is in dit geval ook gebeurd op de factuur van januari (want de factuur van januari, gaat over de maand december). Het bedrag van € 76,10 is ook gelijk verrekend met deze factuur. Omdat de afkoop van het toestelkrediet op de factuur vermeld dient te staan, was het oorspronkelijke bedrag van deze factuur € 112,11. Maar door de afkoop van het toestelkrediet, is het bedrag dus verrekend met de factuur, waardoor er nog een bedrag overbleef van € 36,01 en dit bedrag is geïncasseerd van haar bankrekeningnummer! 

Ik hoop je zo voldoende duidelijkheid gegeven te hebben. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Reageer