Beantwoord

Factuur zonder reden veel te hoog

  • 4 December 2023
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

Beste,

2 Oktober betaalde ik het resterende bedrag van mijn telefoon af (259 euro), dit werd die dag ook afgeschreven. 

In Oktober stond er dat mijn abbonement kosten vanaf nu 15,40 euro zal zijn. 

In Oktober werd mijn abonnement kosten van 15 euro + toestekrediet afgeschreven wat in totaal op 40,50 euro uitkomt 

Nu werd er in November opeens 60 euro afgeschreven. 

Mijn vraag waarom? Er staat nergens aangegeven waarom dit is. 

 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 6 December 2023, 13:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Levinise  De moderators reageren op volgorde van binnenkomst of sos. Opnieuw een topic openen werkt niet en is tegen de community regels.

Je andere topic wordt gesloten. Hopelijk wordt het snel voor je opgelost

Fijne avond

Reputatie 6
Badge +6

Beste,

2 Oktober betaalde ik het resterende bedrag van mijn telefoon af (259 euro), dit werd die dag ook afgeschreven. 

In Oktober stond er dat mijn abbonement kosten vanaf nu 15,40 euro zal zijn. 

In Oktober werd mijn abonnement kosten van 15 euro + toestekrediet afgeschreven wat in totaal op 40,50 euro uitkomt 

Nu werd er in November opeens 60 euro afgeschreven. 

Mijn vraag waarom? Er staat nergens aangegeven waarom dit is. 

 

Hallo @Levinise, geen zorgen! Ik geef je graag meer duidelijkheid. Dit heeft te maken met wanneer je factuur is opgesteld en wanneer je de betaling hebt gedaan voor het afbetalen van je toestelkrediet. Je gaf aan dat je je toestelkrediet hebt afbetaald op Je hebt op 2 oktober 2023 voor een bedrag van € 259,92. Op het moment van het betalen van het resterende toestelkrediet stond de factuur van oktober met een bedrag van € 44,13 net voor je klaar (dit gaat over de periode van september, omdat je bij Tele2 altijd achter betaald) De afbetaling van het toestelkrediet wordt gezien als een inkomende betaling en soms kan het voorkomen dat als er nog een factuur openstaat het betaalde bedrag wordt verrekend met de openstaande factuur. Nadat je het toestelkrediet hebt afgekocht wordt het resterende bedrag altijd in rekening gebracht op de eerstvolgende factuur. Normaliter wordt het binnenkomende bedrag voor het toestelkrediet 'gereserveerd' zodat je op de factuur enkel je normale factuurbedrag betaalt en het 'te verrekenen bedrag' wordt dan van de factuur afgehaald. In de maand oktober kan je ook zien dat er een minbedrag bij je factuur staat (is te zien op je screenshot) en we hebben deze factuur en voor deze maand dus ook geen kosten geïncasseerd. 

Een heel verhaal, ik weet het, maar waar het nu op neerkomt is dat de betaling voor het toestelkrediet van € 259,92 is verrekend met de factuur van oktober - als je in je bankafschriften kijkt dan kun je zien dat we in de maand oktober niets hebben afgeschreven voor de factuur. Je betaald bij Tele2 altijd achteraf, dus de factuur van oktober, gaat over de periode van september. Het overige bedrag wat overbleef na de verrekening, dit is € 61,42, is van de huidige factuur afgehaald. De factuur was eigenlijk € 277,21 - op de factuur staan namelijk de afkoopkosten voor het toestelkrediet - maar met de verrekening komt dit uit op € 61,42 en dit bedrag wordt  van je rekening afgeschreven.

Het is allemaal een beetje ingewikkeld - dat hebben we intern al aangegeven - maar onder aan de streep kloppen alle kosten. Sorry voor deze verwarring!

Mocht er nog iets onduidelijk zijn laat je het dan even weten? Ik verneem het graag van je! 

Groetjes, 

Pharwin

 

Reageer