Beantwoord

Factuurbedrag klopt niet met contract wat nu

  • 21 December 2023
  • 5 reacties
  • 187 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Per 1 maart 2023 heb ik een contract voor 2 jaar a 25 euro per maand. 
Sinds Odido is er ineens 27,51 of meer per maand van mijn rekening afgeschreven. Dit zonder enige aankondiging, reden of overleg. Dat vind ik niet zo netjes. Ik heb juist een contract voor 2 jaar afgesloten om minder per maand kwijt te zijn voor het toch al behoorlijke tarief. 
Ik verzoek u mij 10 euro te crediteren voor de maanden.

Als ik door de wijziging naar Odido de mogelijkheid heb om mijn contract vroegtijdig te beeindigen, dan kies ik hiervoor. Uw berichtgeving zie ik met belangstelling tegemoet. 

Ik heb al enige dagen bezig om met de klachtenservice in contact te komen, maar dit lukt niet, zowel niet via de robot als via de telefoon. Erg frustrerend! 

 

Kenmerk 2223/1.19694985

icon

Beste antwoord door Cristien 21 December 2023, 14:38

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @simdoo  Welkom. Kan het zijn dat het hier om De inflatiecorrectie gaat. In 2023 was die correctie best wel hoog, ik kwam na inflatie ook op dat bedrag uit.

Is aangekondigd in je factuur via mail. 

En helaas komt de Correctie voor 2024 er ook weer aan.

Deze keer heb ik pas verlengd op 1 oktober dan betaal je een jaar lang geen extra kosten.

MVG

 

Hoi Cristien, 

Dank voor de tip. Uit een oud nieuwsbericht op de site van Tele2 maak ik op dat dit best zou kunnen, per 1 juli 2023 zou een inflatiecorrectie van 10% toegepast worden. Maar ik heb het abonnement per 1 maart 2023 afgesloten. Mag dat na 4 maanden al aangepast worden? 

 

Op de site van Odido lees ik dat ze in juni of juli 2024 weer een inflatiecorrectie toepassen. Waarom hoef jij dat dan niet te betalen? 

Reputatie 7
Badge +14

Beste @simdoo  Ik weet niet hoe dit in zijn werk ging bij Tele2, maar heb jij nog een tele2 abonnement dan val je nog onder die regels tot je een verlenging aangaat bij Odido.

Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?

Verberg inhoud

Voor mobiele abonnementen geldt: heb je je abonnement na 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd? Dan wordt deze in prijs verhoogd. Maar is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor T-Mobile Thuis klanten geldt: is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor zakelijke abonnementen geldt dat de inflatiecorrectie niet van toepassing is op het Corporate Rateplan en het T-Mobile Zakelijk Internet prijsplan.

Reputatie 7
Badge +14

@simdoo 

Wanneer gaat de correctie in? 

Verberg inhoud

Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Contracten die op of na 1 oktober 2023 zijn afgesloten of verlengd, zullen pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @simdoo, wat @CrisTien aangeeft klopt helemaal! De inflatiecorrectie is op oud-Tele2 abonnementen per 1 juli toegepast. De inflatiecorrectie geldt voor alle consumentenabonnementen en contractverlengingen.
Behalve voor abonnementen met een startdatum na 1 april 2023 - omdat er dan minder dan 3 maanden zijn verstreken. Na 3 maanden mag de inflatiecorrectie toegepast worden. Daar val jij net onder. Niet ideaal, maar ik hoop dat je hiermee toch duidelijkheid hebt over de hogere factuur.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. We staan voor je klaar. Anders wens ik je voor nu alvast een heel fijn weekend en hele fijne feestdagen! 😊

Reageer