Beantwoord

Heel dringend. Betalen lukt niet en account weg

  • 22 April 2024
  • 11 reacties
  • 118 Bekeken

Ik heb een betalingsachterstand en ik wilde het net betalen maar ik kan niet meer op mijn account want online kan ik mijn nummer niet meer gebruiken en dus ook niet meer inloggen via sms verificatie. In de app kan ik mijn abonnement niet meer zien en is alles leeg en is alles verdwenen... Er staat altijd dat er geen adviseurs in chat aanwezig is, ik kan niet bellen omdat de sim kaart al is geblokkeerd. Alsjeblieft ik heb dringend hulp nodig, zoals een betaallink via mail sturen zodat ik weer geconnect word met Odido. Ik had een paar dagen ook een brief gekregen met dat ik in 15 dagen moet betalen maar ik heb nog meer dan een week tijd en ik wilde het zelfs vandaag de openstaande 276/277 euro betalen. 

icon

Beste antwoord door Cristien 22 April 2024, 09:37

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

@ygn1129 Zet even je klantnummer/of telefoonnummer in je forum account.
Bij instellingen (zie mijn handtekening) 

De moderators helpen je verder als je aan de beurt bent.

https://www.odido.nl/service/factuur/mobiel/betalen

 

Wil je het geld liever handmatig overmaken? Dat kan naar betaalrekening NL03 COBA 0733 959 717 t.n.v. Odido. Let op: vermeld in de omschrijving je Odido klantnummer. Deze vind je op je factuur. Zo weten we bij wie de betaling hoort.

Heb je een blokkade? Dan verwijderen we deze binnen een paar werkdagen. Liever meteen weer verbonden zijn? Betaal dan met iDEAL. Nadat we je betaling hebben ontvangen, verwijderen we blokkades binnen een uur. Je kan ook betalen in een Odido Shop.

 

 

@Cris-de-beste2024 Ik heb mijn telefoonnummer in mijn account gezet. Bedankt voor de reactie. 

Extra: Ik heb op de computer een medewerker kunnen spreken maar zij konden niks eraan doen dus ik zie alleen hier nog maar een optie. Ze konden mijn abonnement niet herstellen ook al zou ik het openstaande bedrag betalen. Ik heb in eerdere berichten nooit iets gelezen over abonnement stopzetting en het laatste brief was over incassobureau en heraansluiting (!) als ik niet binnen 15 dagen betaal en ik zou nog een hele week hebben. Ik heb mijn service nodig en ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Ik heb mijn telefoonnummer de komende tijd nodig en ik heb gespaard om de openstaande factuur en heraansluitkosten te kunnen betalen. Via eerdere brieven en emails werd er altijd meegedeeld over opnieuw aansluiten maar nooit dat mijn Odido account verdwijnt en al deze gevolgen dat nooit is verteld. Ik wil gewoon mijn openstaande facturen betalen incl. extra kosten zodat ik weer met mijn mobiel kan bellen en internetten. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi ygn, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je een betalingsachterstand had en nu bent afgesloten. Ik heb direct met je meegekeken en wat mijn collega telefonisch heeft gezegd klopt. Ik kan je abonnement niet meer herstellen, omdat je een oud-Tele2 abonnement hebt. Met een Odido-abonnement wordt je omgezet naar PrePaid, maar dit kan niet met Tele2, vandaar. 

Wat @Cris-de-beste2024 aangeeft is voor nu het beste en het enige dat je kan doen: handmatig het openstaande bedrag betalen. En vervolgens zou je kunnen kijken naar PrePaid.

  • Odido
  • NL03 COBA 0733 959 717 
  • Bedrag: € 226.76
  • Beschrijving: 1.19401122

Het zal ongeveer 3 (werk)dagen duren voordat de betaling is verwerkt. Ik zou willen dat ik je beter nieuws kon brengen, maar de betalingsachterstand was te groot om het nog te herstellen. Laat je het ons weten of het is gelukt met de betaling? Ik hoop dat je dit dan kan afsluiten en snel een nieuw Sim Only of PrePaid kan nemen om toch weer bereikbaar te zijn! 😊

@Marciano van Odido Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik zal vandaag de 226.76 euro overmaken via de gegeven instructies. Wat zijn de precieze stappen die ik moet doen na het versturen van dat bedrag om weer mijn nummer te gebruiken en bij Odido terug een abonnement te hebben. 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @ygn1129 ,

Zoals de moderator aangeeft, jouw abonnement is beeindigd em je nummer is definitief vervallen. De eindfactuur bevat de laatste maanden van je contractperiode. Als je deze betaald voorkom je dat je een negatieve registratie houd bij Preventel. Deze vereniging deelt de achterstanden van klanten met alle providers in Nederland. Er is een online formulier beschikbaar zodat je jouw eigen status daar kunt opvragen.

Nadat je de eindfactuur van Odido hebt betaald wordt de registratie (als die al is gemaakt) beeindigd. Daarna kun je een nieuw abonnement aanschaffen. Mocht je voordat je een abonnement kan afsluiten toch sneller mobiel bereikbaar/data willen hebben, dan kun je vandaag nog een prepaid simkaart aanschaffen.

@eric Als ik het goed begrijp moet ik tussen nu en 3 dagen moet ik dus blijven proberen een abonnement af te sluiten en dan moet ik hopen dat de 226,76 is verwerkt in het systeem, toch? Maar de volgende vraag is wat er gebeurt met mijn huidige nummer. Ik heb ook nóóit een bericht gekregen dat mijn nummer wordt vervallen. Ik heb deze nummer nodig en ik moet het behouden. Kan toevallig een andere provider or iets dergelijks deze nummer behouden, ik denk dat ik mijn nummer bij KPN had voordat ik naar Tele2 ging? Het is zo onlogisch hoe er zonder waarschuwing het nummer zelf opeens zal verdwijnen. Bij welke afdeling kan ik terecht om de nummer te behouden. 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @ygn1129 ,

De factuur moet je direct betalen om te voorkomen dat het naar een incasso bureau gaat en zal na 3 werkdagen dus verwerkt zijn bij Odido. Je kunt natuurlijk daarna weer proberen een abonnement af te sluiten en als dat niet lukt voorlopig een prepaid kaart. Deze kun je ook bij een Odido winkel kopen.

Ik neem aan dat je waarschuwingen hebt gehad dat je abonnement beeindigd zou worden. Dat is nu gebeurd en daarbij is het nummer dus ook komen te vervallen. Dit is niet meer terug te draaien.

De 6 maanden is de cooldown periode. De originele nummerhouder/provider, wat Odido/Tele2 niet hoeft te zijn afhankelijk of je ooit naar Tele2 bent geporteerd met je nummer, mag dit nummer 6 maanden niet meer gebruiken.

Reputatie 7
Badge +14

@ygn1129 Gelukkig kan je nog tijdelijk een prepaid kaart kopen. 
Of sluit een nieuw abonnement af aan het eind van de week en kies voor  automatische betalingen. (Kan ook bij Ben.nl dat is iets goedkoper) 

Succes

 

 

 

@eric Ik heb meerdere keren mails ontvangen over blokkades en heraansluiten maar niks met de directe woorden van ‘beëindiging abonnement’. En helemaal niks over beëindiging van mijn mobiele nummer. Het vreemdste is een brief die ik enkele dagen geleden thuis kreeg met dat ik nog 15 dagen had voordat het gemeld werd bij de incassobureau maar ik heb nog een week en nu krijg ik opeens te horen dat én mijn abonnement verdwenen is én het ergste is nog dat mijn mobiele nummer nu weg is en dit permanent is. Dat is wat zo onlogisch voor mij is, er was nooit iets gezegd dat mijn mobiele nummer zal verdwijnen, maar zelfs al het zo was, dan is de vraag waarom ik een brief thuis krijg met een 15 dagen deadline, maar halverwege de deadline is mijn MijnOdido account met de abonnement verdwenen en is blijkbaar ook mijn mobiele nummer weg. Dit heeft heel veel negatieve gevolgen voor mij, ik heb de laatste tijd gespaard om deze openstaande schulden bij Odido te kunnen betalen vooral omdat ik 1 week voor die deadline het wilde doen, maar dan zie ik dat MijnOdido mijn abonnement heeft verwijderd en ik krijg te horen dat mijn nummer definitief is vervallen. Het meest jammere is het definitief vervallen van mijn mobiele nummer omdat ik het heel erg nodig heb, het werd mij daarnaast nooit verteld en ik had nooit gedacht dat binnen de 15 dagen deadline periode het halverwege zou gebeuren. Misschien hoop ik nog op een mirakel maar als iemand nog weet bij wie ik kan zijn om het nummer terug te krijgen, omdat ik vind dat het onterecht definitief vervallen is, dan helpt het me heel heel erg. 

@Cris-de-beste2024 dankjewel voor het aanbieden van oplossingen. Ik denk dat ik bij een andere provider een nieuw nummer neem in de vorm van een abonnement als ik mijn ‘huidige’ nummer niet terug kan krijgen. 

Reageer