Beantwoord

Hoge factuur buiten bundel kosten

  • 15 November 2023
  • 2 reacties
  • 118 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hi Odido, 

Ik zie net dat ik afgelopen maand en deze komende factuur buiten mijn bundel heb gebeld en daardoor een flink duurdere factuur heb gekregen en tegemoet zal zien.

Ik lees dat er geen alerts worden gestuurd om te attenderen op het buiten de bundel gaan van belminuten, dit in tegenstelling tot MB’s. 

Ik snap dat ik zelf had kunnen inloggen op de Odido site en daar de belminuten had kunnen inzien. Maar ik vind toch dat jullie best even een melding hadden kunnen geven op het moment dat ik zo erg over m’n bundel limiet heen ga. Om het in context te zien; van de extra kosten in deze twee maanden had ik bijna 5 jaar lang (!) unlimited kunnen bellen qua verschil in prijs. Dat staat toch niet in verhouding?

Nogmaals, ik begrijp dat ik de mogelijk had om op de site de bundel in te zien, maar het voelt erg klantonvriendelijk om hierbij alleen naar de eigen verantwoordelijk te wijzen. Had ik namelijk wel een melding van jullie gekregen dan had ik de bundel direct verhoogd. 

Is het mogelijk mij hierin tegemoet te komen? Ik ben jarenlang klant (bij voorloper) en dit zou erg gewaardeerd worden. 

Met vriendelijke groet, 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 15 November 2023, 16:13

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hi Odido, 

Ik zie net dat ik afgelopen maand en deze komende factuur buiten mijn bundel heb gebeld en daardoor een flink duurdere factuur heb gekregen en tegemoet zal zien.

Ik lees dat er geen alerts worden gestuurd om te attenderen op het buiten de bundel gaan van belminuten, dit in tegenstelling tot MB’s. 

Ik snap dat ik zelf had kunnen inloggen op de Odido site en daar de belminuten had kunnen inzien. Maar ik vind toch dat jullie best even een melding hadden kunnen geven op het moment dat ik zo erg over m’n bundel limiet heen ga. Om het in context te zien; van de extra kosten in deze twee maanden had ik bijna 5 jaar lang (!) unlimited kunnen bellen qua verschil in prijs. Dat staat toch niet in verhouding?

Nogmaals, ik begrijp dat ik de mogelijk had om op de site de bundel in te zien, maar het voelt erg klantonvriendelijk om hierbij alleen naar de eigen verantwoordelijk te wijzen. Had ik namelijk wel een melding van jullie gekregen dan had ik de bundel direct verhoogd. 

Is het mogelijk mij hierin tegemoet te komen? Ik ben jarenlang klant (bij voorloper) en dit zou erg gewaardeerd worden. 

Met vriendelijke groet, 

 

Hallo @N.vdb, extra kosten zijn natuurlijk nooit fijn! Het klopt dat we gestopt zijn met het versturen van de herinnerings SMS'jes voor bel- en SMS gebruik. Hiervoor verwijzen we altijd naar je Mijn Odido account, waar je het verbruik zelf in de gaten kunt houden: https://www.odido.nl/my/verbruik-en-kosten. We sturen alleen nog SMS'jes uit bij 80% en 100% verbruikt van je databundel. Ik wil graag met je meekijken of ik hierin iets voor je kan betekenen. Kun je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik met je meekijken naar je factuur! 

Groetjes, 

Pharwin 

Dit is erg netjes opgelost door Odido, ik had me ook vergist; de kosten waren minder hoog dan ik in eerste instantie dacht. Al met al snelle en vriendelijke hulp, bedankt voor je hulp Pharwin! 

 

Reageer