Hogere maandkosten telefoonabonnement

  • 25 October 2023
  • 4 reacties
  • 50 Bekeken

Hi Odido,

sinds 1 sept heb ik een Sim only verlenging met wat voorheen tele2 was en nu dus Odido. Deze heb ik afgesloten voor 14 euro per maand eind augustus. Nou zijn de laatste 2 maanden 15,81 afgeschreven en ik kan nergens vinden hoe dat mogelijk is. Mijn abonnement in het account staat wel op 14 euro per maand. Hoe kan dit?

 

hoor het heel graag! 

Marciano van Odido 6 maanden geleden

Hi Sharon, allereerst van harte welkom op de Community en tof dat je bij ons blijft met je verlenging! Jouw nieuwe abonnement is op 2 oktober gestart. De factuur die je in september hebt gehad gaat over de periode van 1 t/m 31 augustus en de factuur van deze maand gaat over de periode van 1 t/m 30 september. Je betaald namelijk altijd achteraf. Op die twee facturen had je inderdaad iets hogere kosten vanwege de inflatiecorrectie. 

Wat @eric zegt klopt dus wel over de inflatiecorrectie. Echter wat jij bedoelt is waarom je geen € 14 betaald. Volgende maand ontvang je jouw eerste factuur van je nieuwe abonnement. Dan zal je deze € 14 zien staan, omdat die factuur gaat over de periode van de maand oktober. Deze kan er net iets anders uitzien, omdat je abonnement op 3 oktober is gestart en niet op 1 oktober. Alles wordt uiteraard pro rato berekend.

Dus geen zorgen, alles ziet er goed uit. Ik hoop dat je met bovenstaande informatie meer duidelijkheid hebt! 😄

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat is de inflatiecorrectie die is toegepast op je abonnement. Je kunt de factuur downloaden om te kijken of er nog andere buiten de bundel kosten zijn.

Maar dit is eind augustus pas afgesloten, hoe kan daar nu al inflatieverhoging op zitten? Heb nog geen 1 keer 14 euro maar hoeven betalen.

Reputatie 7
Badge +14

Check de factuur details, dan staan daar wellicht buiten de bundel kosten op.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Sharon, allereerst van harte welkom op de Community en tof dat je bij ons blijft met je verlenging! Jouw nieuwe abonnement is op 2 oktober gestart. De factuur die je in september hebt gehad gaat over de periode van 1 t/m 31 augustus en de factuur van deze maand gaat over de periode van 1 t/m 30 september. Je betaald namelijk altijd achteraf. Op die twee facturen had je inderdaad iets hogere kosten vanwege de inflatiecorrectie. 

Wat @eric zegt klopt dus wel over de inflatiecorrectie. Echter wat jij bedoelt is waarom je geen € 14 betaald. Volgende maand ontvang je jouw eerste factuur van je nieuwe abonnement. Dan zal je deze € 14 zien staan, omdat die factuur gaat over de periode van de maand oktober. Deze kan er net iets anders uitzien, omdat je abonnement op 3 oktober is gestart en niet op 1 oktober. Alles wordt uiteraard pro rato berekend.

Dus geen zorgen, alles ziet er goed uit. Ik hoop dat je met bovenstaande informatie meer duidelijkheid hebt! 😄

Reageer