Honderden smsjes verstuurd vanaf data only sim!

  • 4 January 2024
  • 5 reacties
  • 92 Bekeken

Beste Odido,

 

Na gisteren 2 keer contact te hebben gehad met jullie, aan de telefoon en in de winkel, laat dit grote probleem mij niet los!

In november een data only abonnement afgesloten voor onze tv op de camping en tot 2 dagen geleden met tevredenheid gebruik van gemaakt. Nu is blijkbaar eergisteren avond deze gehackt en zijn er in een mum van tijd 100en smsjes a 0.25 cent verstuurd met een eindbedrag van 438 euro!!!  De medewerker aan de telefoon gaf aan dat jullie dit normaal blokkeren, maar door de snelheid jullie te laat waren...Wij als leek en met de informatie die ons verstrekt is, hadden niet eens een idee dat deze mogelijkheid bestond.

Na 2 keer contact wordt ons doodleuk verteld af te wachten tot de factuur komt en dan maar een klacht in te dienen. Jullie begrijpen hopelijk toch ook wel dat zo'n bedrag zo schokkend is dat wij dit niet willen afwachten. Fraude afdeling zou niet bestaan, taak zou worden aangemaakt, email zou ik krijgen etc. Tot op heden niets ontvangen. Blokkades zijn geplaatst maar nu?? Graag zsm dit probleem oppakken vanuit jullie kant.

 

In 2024 zou je er toch vanuit moeten kunnen gaan wij veilig tv kunnen moeten kijken..

Marciano van Odido 3 maanden geleden

Hi Lin, ik snap dat zo'n bedrag even schrikken is! Wat apart dat dit zo heeft kunnen gebeuren. De Fraude-afdeling bestaat zeker wel hoor en ik zie dat mijn collega van Fraude er ook al naar heeft gekeken. Heb je inmiddels wel een nieuw wachtwoord ingesteld? Ik zie dat de blokkade er namelijk op verzoek weer af is gehaald.

Ik ga voor je aan de slag, maar dit zal volgende week worden. Ik moet namelijk eerst schakelen met de juiste collega's i.v.m. goedkeuringen en hoe dit het beste en snelste voor je wordt opgelost.

Maak je in ieder geval maar geen zorgen. Dit komt helemaal goed. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, stel ze dan gerust. Anders wens ik je voor nu alvast een heel fijn weekend en tot volgende week! 😄

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Lin, ik snap dat zo'n bedrag even schrikken is! Wat apart dat dit zo heeft kunnen gebeuren. De Fraude-afdeling bestaat zeker wel hoor en ik zie dat mijn collega van Fraude er ook al naar heeft gekeken. Heb je inmiddels wel een nieuw wachtwoord ingesteld? Ik zie dat de blokkade er namelijk op verzoek weer af is gehaald.

Ik ga voor je aan de slag, maar dit zal volgende week worden. Ik moet namelijk eerst schakelen met de juiste collega's i.v.m. goedkeuringen en hoe dit het beste en snelste voor je wordt opgelost.

Maak je in ieder geval maar geen zorgen. Dit komt helemaal goed. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, stel ze dan gerust. Anders wens ik je voor nu alvast een heel fijn weekend en tot volgende week! 😄

Beste Marciano,

Tot nu toe netjes afgewacht en helaas nog geen reactie. Alle wachtwoorden zijn allang gewijzigd en alles is goed beveiligd. Zoals werd aangegeven door je collegaś heb ik netjes gewacht tot de factuur binnen is. Helaas krijg ik telefonisch en via de chat geen mogelijkheid iemand te spreken. 

Ik zou graag willen dat er een oplossing komt vooral voor de kosten die zijn gemaakt. 

 

Ik hoor het heel erg graag.

 

Groet Lindy

Reputatie 7
Badge +9

Hi Lindy, bedankt voor je geduld! Goed om te lezen dat je je wachtwoorden hebt gewijzigd en dat alles weer goed beveiligd is. Ik heb inmiddels navraag gedaan bij mijn leidinggevende en, hoe graag we dit ook zelf voor je willen oplossen, het advies is om jouw situatie toch door te zetten naar klachtenmanagement. Dit heb ik direct gedaan. Ik hoop dat mijn collega's snel contact met je opnemen en/of dat ik zelf iets hoor. Houd je me op de hoogte als ze contact met je hebben opgenomen? Als ik eerder een terugkoppeling krijg, laat ik het je uiteraard ook weten.

Ik hoop dat er binnenkort een oplossing komt en dat je nog heel even geduld kan hebben. Voor nu wens ik je nog een hele fijne middag! 

Beste Marciano,

Bedankt voor je antwoord. Jammer om te horen dat er niks voor me kan worden gedaan momenteel. Ik ga er vanuit dat er zsm contact wordt opgenomen vanuit het klachten management. Kun je mij vertellen hoe dit wordt gedaan? email? Telefonisch?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Lindy, geen dank! Ik kan persoonlijk niks meer doen, maar weet dat mijn collega's er wel alles aan doen om je zo goed mogelijk verder te helpen. Geef ze heel even de tijd om de situatie goed te onderzoeken. Op dit moment is het niet mogelijk om een verwachtte verwerkingstijd door te geven, anders had ik het uiteraard gedaan. Ze zullen per mail contact met je opnemen. Mocht je eind volgende week nog niets gehoord hebben, laat het mij dan weten. Dan kijk ik graag voor je of er al een update is in de case (68783551). 

Voor nu wens ik je in ieder geval alvast een heel fijn weekend!

Reageer