Beantwoord

Incassokosten zonder factuur of betalingsherinnering

  • 7 December 2023
  • 6 reacties
  • 88 Bekeken

Goedemiddag. 

Gisteren heb ik een mail gekregen over een factuur en incassokosten voor mijn telefoonabonnement.

Ik heb de factuur onmiddellijk betaald, maar heb een vraag over incassokosten. 

Odido stuurt mij geen mail of sms waaruit blijkt dat mijn factuur klaar staat. Daardoor weet ik niet dat ik moet betalen. Ook krijg ik geen betalingsherinnering. Waarom krijg ik dan incassokosten toegevoegd? 

icon

Beste antwoord door Vraagtekens38 13 December 2023, 15:42

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Vraagtekens38 Welkom in de community van Odido.

Had je achterstand? En weet je zeker dat de mail echt van Odido was? Heb je ook in je spammail gekeken of daar de ontbrekende mails stonden? Staat de optie “mail ontvangen” aan in je account?

Is je Simkaart geblokkeerd? 
Bij betaal automatisering overkomt dit je niet, misschien is dat een idee? 

Wil je in je forum account je klantnummer en geboortedatum zetten in het privé deel dan kunnen de moderators sneller zien over welk abonnement dit gaat!

MVG.

Hi Cris!, 

Heb mijn profiel aangepast. 

De mail was echt. Ik was alleen verbaasd omdat ik helemaal niet wist dat er een factuur klaarstond, mijn sim was tevens niet geblokkeerd. Is het niet raar dat ik geen herinnering krijg voordat er incassokosten worden toegevoegd? Als ik wist van de factuur had ik deze gelijk betaald, ook niks ontvangen in de spambox.

 

mvg

Reputatie 7
Badge +14

Mmmmm @Vraagtekens38  wat vreemd! 
Afwachten wat de moderators kunnen vinden

Staan de mail opties ook ingesteld in de Odido app?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Irfan, van harte welkom op de Community! Ik zie inderdaad geen andere herinneringen in het systeem staan en ik kan niet direct inzien of de factuurinstellingen goed stonden. Ik zie nu wel dat je deze hebt gewijzigd en de incasodatum hebt aangepast. Ik hoop dat je hiermee wel weer elke maand op tijd kan betalen. Wat @CrisTien aangeeft over automatische incasso is ook een goede oplossing. Voor nu heb ik de € 15 aan extra kosten voor je gecrediteerd en deze wordt met je volgende factuur verrekend. Laat je het ons weten als je de bevestigingsmail hebt ontvangen? 😄

Hoi Irfan, van harte welkom op de Community! Ik zie inderdaad geen andere herinneringen in het systeem staan en ik kan niet direct inzien of de factuurinstellingen goed stonden. Ik zie nu wel dat je deze hebt gewijzigd en de incasodatum hebt aangepast. Ik hoop dat je hiermee wel weer elke maand op tijd kan betalen. Wat @CrisTien aangeeft over automatische incasso is ook een goede oplossing. Voor nu heb ik de € 15 aan extra kosten voor je gecrediteerd en deze wordt met je volgende factuur verrekend. Laat je het ons weten als je de bevestigingsmail hebt ontvangen? 😄

 

Hi Marciano. Ik heb de mail ontvangen! Bedankt voor je hulp. Wel vreemd dat ik een nieuwe factuur heb ontvangen van € 2.60. Deze heb ik betaald, maar vraag me eigenlijk af waar die ineens vandaan komt nu.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi, fijn om te horen en uiteraard graag gedaan! Ik heb gelijk eens gekeken, maar ik zie geen factuur van € 2,60. Waar zie je dit en heb je het factuurnummer voor me? Als ik even zo snel kijk, zie ik dat de normale factuur € 17,60 is. Als je daar de credit van € 15 afhaalt, zou je wel € 2,60 overhouden op je factuur. Dus dat klinkt logisch, maar laat het me maar weten. Dan ga ik op onderzoek uit! 😄

Reageer