Beantwoord

Inflatie voor bestaande klanten niet voor nieuwe klanten



Toon eerste reactie

31 reacties

Inflatie correctie prima: Maar dan moet de korting evenredig mee gaan en niet met de inflatie maar voor de aangegeven totaalprijs: Nu wordt de correctie ook over de korting berekend waardoor de totaal prijs meer wordt. Maar als ik een product afneem expliciet voor een geadverteerder prijs van 25 euro dan verwacht ik onder de streek ook 25 euro. Sterker: Het product blijft nu ook gewoon unlimited voor 25 euro heten, maar betaal nu meer dan 25 euro.

Een advocaat kan hier vast iets moois van maken

Reputatie 7
Badge +14

Inflatie correctie prima: Maar dan moet de korting evenredig mee gaan en niet met de inflatie maar voor de aangegeven totaalprijs: Nu wordt de correctie ook over de korting berekend waardoor de totaal prijs meer wordt. Maar als ik een product afneem expliciet voor een geadverteerder prijs van 25 euro dan verwacht ik onder de streek ook 25 euro. Sterker: Het product blijft nu ook gewoon unlimited voor 25 euro heten, maar betaal nu meer dan 25 euro.

Een advocaat kan hier vast iets moois van maken

Inflatie correctie is onderdeel van de algemene voorwaarden bij providers. Het percentage wordt door het CBS bepaald, dus van een onredelijk beding is geen sprake. Daarom kun je ook niet opzeggen i.v.m. zo'n inflatie. Wel kun je na afloop van je 1 of 2 jaarcontract verlengen naar een abonnement en de dan geldende tarieven. 

Maar als je hier een advocaat op wilt zetten is dat natuurlijk je goed recht. Het postadres is:

Postbus 56

2650 AB

Berkel en Rodenrijs

Reputatie 7
Badge +14

Inflatie correctie prima: Maar dan moet de korting evenredig mee gaan en niet met de inflatie maar voor de aangegeven totaalprijs: Nu wordt de correctie ook over de korting berekend waardoor de totaal prijs meer wordt. Maar als ik een product afneem expliciet voor een geadverteerder prijs van 25 euro dan verwacht ik onder de streek ook 25 euro. Sterker: Het product blijft nu ook gewoon unlimited voor 25 euro heten, maar betaal nu meer dan 25 euro.

Een advocaat kan hier vast iets moois van maken

Hoogstwaarschijnlijk heb je ook de inflatiecorrectie geweigerd over je salaris. 
fijne avond. 

Inflatie correctie prima: Maar dan moet de korting evenredig mee gaan en niet met de inflatie maar voor de aangegeven totaalprijs: Nu wordt de correctie ook over de korting berekend waardoor de totaal prijs meer wordt. Maar als ik een product afneem expliciet voor een geadverteerder prijs van 25 euro dan verwacht ik onder de streek ook 25 euro. Sterker: Het product blijft nu ook gewoon unlimited voor 25 euro heten, maar betaal nu meer dan 25 euro.

Een advocaat kan hier vast iets moois van maken

Hoogstwaarschijnlijk heb je ook de inflatiecorrectie geweigerd over je salaris. 
fijne avond. 

Zeg dan niks.

saaie avond.

Reputatie 7
Badge +14

 @JeroenAJ  Sorry maar die wens is niet uitgekomen.😂

Mijn avond was geweldig! 
Groetjes! 

@CrisTien  Een gewéldige avond nog wel, asjemenou.

Maar in ieder geval, even terug naar topic, begrijp ik de frustratie van bestaande klanten als @Mcage die meer gaan betalen dan nieuwe klanten voor hetzelfde pakket/geadverteerde prijs.

Zo werkt deze wereld nu eenmaal…

En een vergelijking met het afslaan van inflatie correctie over je salaris slaat natuurlijk als een tang op een varken. Net zoals de radio reclame van Lebara trouwens! Heb jij die misschien verzonnen @CrisTien?

”Je betaald toch ook niet de prijs van een privé jacht, voor een opblaasboot? Waarom zou je dan wel teveel betalen voor je mobiele abonnement?”

Echt verschrikkelijk, wat een vergelijking…

Nogmaals, inflatie is prima, maar dan wel voor iedereen (prijzen van nieuwe abonnementen mee omhoog). En ik weet dat ze dit nooit gaan doen, zonder verplichting vanuit de wet.

Groetjes!

Reageer