Beantwoord

inflatiecorrectie

  • 13 January 2024
  • 1 reactie
  • 80 Bekeken

Hoi ik heb inflatiecorrectie gekregen hoe kan dat dat op me thuis abonnement maar 14 cent meer is en op de mobiel 1 euro meer waarom zit daar zoon groot verschil in 

 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 16 January 2024, 11:42

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Edgaroke, goed dat je hier navraag over doet, ik geef je graag meer duidelijkheid! 

Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland, dit heet prijsinflatie en heeft ook effect op onze kosten. We hebben daarom per 1 januari 2024 een inflatiecorrectie toegepast op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumentenprijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +5,7%. 

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd zijn en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden. Dat is ook de reden waarom er een verschil zit in je mobiele en je Internet + TV abonnement en heeft dus te maken met hoe hoog de vaste kosten van beide abonnementen zijn. Het wordt niet doorgevoerd op abonnementen die op en na 1 oktober 2023 zijn afgesloten. Het doorvoeren van de correctie is een standaard onderdeel van onze contracten en staat dan ook gewoon vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht! Voor meer informatie kan je altijd https://www.odido.nl/service/factuur/inflatiecorrectie nog even checken.

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk maar als je nog vragen hebt, laat het gerust weten!

Reageer