Beantwoord

Kan geen apps aanschaffen via factuur

  • 2 January 2024
  • 9 reacties
  • 215 Bekeken

Beste members, 

Het is nu zo dat ik al een tijdje geen aankopen kan doen in de Google Play Store. Daarnaast zie ik nergens de optie Odido maar alleen Tele2/Ben bij het proberen te activeren van betalen via factuur. Elke keer als ik probeer om de betalings mogelijkheid via factuur aan te zetten krijg ik een foutmelding. (meest recent: OR_FGE_23 error) Is het überhaupt mogelijk om te betalen via factuur bij een 1-jarige sim only abbonement? 

icon

Beste antwoord door FlorianB 11 January 2024, 09:18

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @FlorianB, dat is zeker mogelijk! Maak je toevallig nog gebruik van een oud Tele2 abonnement? Dan kan het best zo zijn dat je alleen de optie voor Tele2 te zien krijgt. Het zou ook kunnen dat er een blokkade hiervoor staat ingesteld op je abonnement. Dit kan je checken via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/abonnement-en-instellingen onder het kopje '’blokkades'’. Een blokkade op betaalde servicenummers zorgt ook voor een blokkade op Appstore Billing. Zou je dat kunnen checken? 

Ik verneem het graag van je! 

Groetjes, 

Pharwin

Beste members, 

Het is nu zo dat ik al een tijdje geen aankopen kan doen in de Google Play Store. Daarnaast zie ik nergens de optie Odido maar alleen Tele2/Ben bij het proberen te activeren van betalen via factuur. Elke keer als ik probeer om de betalings mogelijkheid via factuur aan te zetten krijg ik een foutmelding. (meest recent: OR_FGE_23 error) Is het überhaupt mogelijk om te betalen via factuur bij een 1-jarige sim only abbonement? 

Hey Pharwhin

Zover ik weet ben ik overgezet naar Odido en ik betaal mijn facturen ook gewoon bij jullie. Ik heb verder ook geen blokkade aan staan en heb eerder geprobeerd om de blokkade optie aan en uit te zetten maar dat heeft ook niet geholpen. Heb van alles geprobeerd maar ik blijf dezelfde error code ontvangen. Ik weet ook niet wat ik nog meer kan doen om dit te verhelpen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey Florian, ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat er een blokkade stond op international roaming. Deze blokkade staat er meestal al vanaf het begin van je abonnement en deze is denk ik nog nooit opgeheven. Dit kan wel eens de reden zijn dat Appstore Billing het niet deed. Ik heb de blokkade nu voor je opgeheven, dus het zou nu weer moeten werken.

Laat je het me weten? 😄

Hey Florian, ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat er een blokkade stond op international roaming. Deze blokkade staat er meestal al vanaf het begin van je abonnement en deze is denk ik nog nooit opgeheven. Dit kan wel eens de reden zijn dat Appstore Billing het niet deed. Ik heb de blokkade nu voor je opgeheven, dus het zou nu weer moeten werken.

Laat je het me weten? 😄

Hey Marciano, ik heb net weer geprobeerd om betaling via factuur aan te zetten alleen krijg ik helaas weer dezelfde foutcode (OR_FGE_23) 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Florian, bedankt voor het proberen! Ik zie nu trouwens dat je wel een oud-Tele2 abonnement hebt. Om wat meer duidelijkheid te creëren: Je Tele2-abonnement startte net voordat we Odido werden, dus je hebt nog een (oud) Tele2 abonnement. Lukt het wel om Tele2 te selecteren?

 

Hi Florian, bedankt voor het proberen! Ik zie nu trouwens dat je wel een oud-Tele2 abonnement hebt. Om wat meer duidelijkheid te creëren: Je Tele2-abonnement startte net voordat we Odido werden, dus je hebt nog een (oud) Tele2 abonnement. Lukt het wel om Tele2 te selecteren?

Het lukt wel om Tele2 te selecteren maar het verificatie proces wat daarna hoort te volgen geeft toch weer dezelfde fout code (OR_FGE_23) met de melding dat ik geen internetverbinding heb terwijl dat wel het geval is.. 🤔 (kan verder ook geen screenshot maken van de fout code omdat ik de melding krijg dat het om privé inhoud gaat.)

Reputatie 7
Badge +9

Hi Florian, wat vreemd dat je deze foutmelding krijgt. Wil je de volgende stappen eens voor me proberen:

Volg onderstaande stappen via je mobiel:

  1. Log in op https://payments.google.com
  2. Ga naar onderdeel 'Betaalmethoden'
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en/of meteen 'Factureren via Odido / BEN / Tele2'

Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kies je opnieuw de betaalmethode. Ter info: als je via de computer inlogt op https://wallet.google.com kan je alleen creditcard/bankpas selecteren.

Probeer daarnaast ook het volgende:

  • Start het toestel opnieuw op door het toestel volledig uit en weer aan te zetten.
  • Log uit en daarna weer in op je account bij Google.

Als het hiermee nog niet lukt, volg dan de stappen op deze support pagina van Google.

Ik hoop dat het met bovenstaande lukt. Laat het me maar weten!

 

 

Hi Florian, wat vreemd dat je deze foutmelding krijgt. Wil je de volgende stappen eens voor me proberen:

Volg onderstaande stappen via je mobiel:

  1. Log in op https://payments.google.com
  2. Ga naar onderdeel 'Betaalmethoden'
  3. Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en/of meteen 'Factureren via Odido / BEN / Tele2'

Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kies je opnieuw de betaalmethode. Ter info: als je via de computer inlogt op https://wallet.google.com kan je alleen creditcard/bankpas selecteren.

Probeer daarnaast ook het volgende:

  • Start het toestel opnieuw op door het toestel volledig uit en weer aan te zetten.
  • Log uit en daarna weer in op je account bij Google.

Als het hiermee nog niet lukt, volg dan de stappen op deze support pagina van Google.

Ik hoop dat het met bovenstaande lukt. Laat het me maar weten!

 

 

Hi Marciano, bedankt voor al je tips maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Heb alle bovenstaande opties uit geprobeerd en verder ook geprobeerd de cache van Google Play services etc. te verwijderen zonder resultaat. Het is ook raar dat ik desbetreffende fout code niet kan vinden op de hulp pagina van Google. Ik ga proberen contact op te nemen met Google om hopelijk wat wijzer te worden. Voor nu blijf ik gewoon via Ideal betalen en wellicht dat het probleem in de toekomst opgelost kan worden. Bedankt voor meedenken! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Florian, uiteraard geen dank! Ik had gehoopt dat het hiermee wel zou lukken. Laat het me gerust weten wat Google zegt. Ik ben erg benieuwd en ik hoop dat zij het toch kunnen oplossen of dat we toch nog verder komen.

Voor nu wens ik je alvast een hele fijne avond!

Reageer