Klantenservice Odido slecht te bereiken voor verkeerde factuur

  • 25 January 2024
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste klantenservice,

 

Vandaag, 25-01-2024 heb ik uw automatische incasso van 18,86 euro met kenmerk 501929589688 en factnr 901531755458 gestorneerd. Tevens heb ik vandaag aan u het juiste bedrag overgemaakt ter hoogte van 18,35 euro. 

 

Op 11 januari om 15.24u heb ik telefonisch contact met u opgenomen. Uw collega was het erover eens dat 0,51 ct voor een dienst van Odido, namelijk het uitschakelen van de voicemail via een SMS naar 1233, geen kosten buiten de bundel zijn. Dit was nog ver voor incassering van de factuur. Een week erna zou zij mij nog telefonisch bevestigen dat het bedrag teruggestort zou gaan worden. Dat is uiteraard nooit meer gebeurd. Die handeling heb ik nu dus zelf verricht. 

 

Het zou aan te raden zijn om uw interne organisatie op de hoogte te stellen dat voor deze SMS, onterechte kosten buiten de bundel in rekening worden gebracht. Een jaar geleden heb ik namelijk exact hetzelfde aan de hand gehad, waarbij alleen het bedrag dat onterecht in rekening werd gebracht, na mijn melding, tenminste door T-Mobile zelf werd teruggestort in plaats van dat ik nu zelf de handeling moest uitvoeren.

 

Verder is het schandalig dat uw adviseurs alleen telefonisch te bereiken zijn. De chat is op dit moment zelfs ‘uitgeschakeld’. Graag wil ik u per mail / tekst kunnen bereiken in verband met eventuele juridische consequenties. Uiteraard wilt u dat niet, daarom zijn bij voorbaat al deze zaken uitgeschakeld.

 

Het moge helder zijn dat indien er iets misgaat in uw organisatie waardoor alsnog mijn telefoonnummer geblokkeerd gaat worden, mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld gaat worden. Alle kosten (inclusief mijn manuren), worden op Odido verhaald.

 

Ik reken op dat het geheel nu afgehandeld is. Mijn bericht aan u en uw antwoord worden opgeslagen ten behoeve van mijn administratie.

 

Marciano van Odido 3 maanden geleden

Hi TCN, welkom op de Community! Wat apart dat het uitschakelen van de voicemail als SMS naar het buitenland gezien werd. Ik heb dit direct doorgegeven aan de juiste afdeling. Maar dat is geen reden tot paniek. Dat kunnen we gemakkelijk voor je oplossen. Ik zie dat in eerdere contactmomenten niet terug dat het bedrag teruggestort zou worden, maar dat er een compensatie is aangeboden in de vorm van een databundel. Een rekening storneren is eigenlijk nooit de beste oplossing. Ook nu staat er dus 0,51 cent open. Geen zorgen, ik heb dit bedrag vergoed d.m.v. een credit en dit per mail bevestigd. 

Je zal niet snel geblokkeerd worden als wij al hebben toegezegd dat er iets niet klopte qua bedrag. Wij zullen dit altijd voor je oplossen. Dat gezegd hebbende zal morgen de credit van 0,51 cent op je account staan en deze wordt met je volgende factuur verrekend. Je hebt hier dus geen omkijken meer naar en hiermee is het volledig afgehandeld.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😄

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi TCN, welkom op de Community! Wat apart dat het uitschakelen van de voicemail als SMS naar het buitenland gezien werd. Ik heb dit direct doorgegeven aan de juiste afdeling. Maar dat is geen reden tot paniek. Dat kunnen we gemakkelijk voor je oplossen. Ik zie dat in eerdere contactmomenten niet terug dat het bedrag teruggestort zou worden, maar dat er een compensatie is aangeboden in de vorm van een databundel. Een rekening storneren is eigenlijk nooit de beste oplossing. Ook nu staat er dus 0,51 cent open. Geen zorgen, ik heb dit bedrag vergoed d.m.v. een credit en dit per mail bevestigd. 

Je zal niet snel geblokkeerd worden als wij al hebben toegezegd dat er iets niet klopte qua bedrag. Wij zullen dit altijd voor je oplossen. Dat gezegd hebbende zal morgen de credit van 0,51 cent op je account staan en deze wordt met je volgende factuur verrekend. Je hebt hier dus geen omkijken meer naar en hiermee is het volledig afgehandeld.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😄

Hallo Marciano,

Dank voor je reactie. Vanaf het begin heb ik je collega aangegeven dat ik geen GB-bundel wilde omdat ik mijn eigen bundel aan het einde van de maand geen eens op krijg. De collega gaf echter aan dat dit veel goedkoper zou zijn voor Odido, maar dat is natuurlijk mijn probleem niet ;).

Het storneren is helaas het laatste wat nog resteert als reactie van een bedrijf uitblijft. Ik zal de creditering checken voor de volgende factuur en bij de huidige factuur de resterende 0,51 euro overmaken.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi TCN, geen dank! Als er inderdaad geen reactie meer kwam dan snap ik het hoor. Gelukkig is het hiermee opgelost. Op je volgende factuur zie je straks staan dat er 0,51 cent van het bedrag afgaat. Je hoeft dus - naast je normale factuur - niks meer over te maken, het is juist een extra korting die je van me hebt gekregen! 😊

Reageer