Losse factuur Unlimited samen

  • 22 September 2023
  • 7 reacties
  • 163 Bekeken

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier.

 

Ik heb een vraag over de mogelijkheden van Unlimited samen. Je kunt nu een unlimited abonnement uitbreiden met meerdere unlimited samen abonnementen. Hierbij staat dat dan ook alle abonnementen lekker overzichtelijk is op 1 factuur. Nu is mijn vraag of het wel nog mogelijk is om bijvoorbeeld van het hoofd abonnement de factuur los (zonder meelift abonnementen of extra's) te kunnen krijgen/inzien.

In ons huishouden is het namelijk zo dat één persoon het particulier abonnement ook zakelijk gebruikt en dit in de administratie als los abonnement verwerkt moet worden.

 

Alvast bedankt,

Geoffrey


7 reacties

Aanvulling:

Het gaat dus er over of de factuur voor de hoofdgebruiker apart nog steeds fiscaal aftrekbaar is, zoals het ook is als een los abonnement.

Een voorbeeld van een factuur zou ontzettend handig voor ons zijn. (Zonder zichtbare persoonlijke gegevens uiteraard😉)

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @GForce2607 ,

Het hele idee van samen unlimited is dat het contract 1 geheel vormt. Daar hoort ook 1 factuur bij zoals in de beschijving is aangegeven. De abonnementen komen natuurlijk wel terug in de factuurspecificatie, dus het is zichtbaar welk nummer welke kosten maakt. Alleen komt er maar 1 factuurnummer uit en wordt dit in 1 bedrag geincaseerd. 

 

ps. Odido zakelijk heeft ook de 4 nieuwe vormen van unlimted in het portfolio.

Hallo @eric ,

Bedankt voor je reactie!

We weten dat het allemaal samen gevoegd wordt en het in principe onder 1 abonnement valt. Echter is het voor ons heel belangrijk dat per nummer hiervan en de kosten duidelijk apart op de factuur vermeld staat per nummer.

 

 

Voorbeeld:
Wij willen:

                                                                          Prijs    
06***********:

- Unlimited Plus                                              37,50
- Korting                                                           -7,50
      SOM                                                           30,00    

06***********:

- Unlimited samen                                          20,00 

06***********:

- Unlimited samen                                          20,00  
---------------------------------------------------------------------------------------------

Totaal:                                                              70,00       

 

Wat we niet willen:

                                                                          Prijs        
- Unlimited Plus                                              37,50
- Korting                                                           -7,50

- Unlimited samen                                          20,00

- Unlimited samen                                          20,00

---------------------------------------------------------------------------------------------

Totaal:                                                              70,00     

 

 

Dit is enkel een voorbeeld en de cijfers/berekeningen en dergelijke mogen afwijken, hiermee probeer ik enkel de hoofdstructuur aan te geven. De bovenste is wel voor 1 persoon zakelijk fiscaal aftrekbaar, de onderste niet. Een voorbeeld van een factuur ofzo zou voor ons heel erg handig zijn om te kijken of het administratief te verantwoorden is.

In ons huishouden zijn drie unlimited gebruikers waarvan één zakelijk en twee particulier. Dit maakt dat een zakelijk abonnement niet interessant voor ons is omdat we dan geen gezamenlijke korting kunnen krijgen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @GForce2607 ,

Wacht even de eerste factuur af. Hier zijn geen individuele aanpassingen op het format mogelijk. Je kunt zelf wat met de verstuurde info aanpassen.

Hoi @eric ,

We zijn ons aan het oriënteren of het voor ons verlengen of overstappen wordt. Hierbij is dit een belangrijke factor. Ik had de hoop dat moderators of wellicht al mensen toegang hadden tot een factuur of een factuur format. Natuurlijk gaan wij niet zomaar een abonnement aan zonder dat we weten of dit zakelijk mogelijk is, in dat geval worden andere providers aantrekkelijker. 

Ik snap dat individuele aanpassingen op het format niet mogelijk zijn. Verder weet ik niet hoe het juridisch zit met het aanpassing van facturen, als je dit bedoelt tenminste.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @GForce2607 

Het abonnement bestaat pas sinds 5 september 2023. Dus in oktober zullen de eerste gebruikers een factuur ontvangen. Blijft over of Moderators hier gedetailleerd over zijn voorgelicht. Anders even afwachten. 

Hallo iedereen,

Na wat afwachten hebben we besloten om voor de tweede keer naar een Odido winkel te gaan om toch maar het abonnement te verlengen met Unlimited samen. Ik had hiervoor het al telefonisch gevraagd, in de zelfde Odido winkel aan een andere medewerker gevraagd en hier op het forum gevraagd. Elke keer een ander antwoord, en hier op het forum geen concreet antwoord.

Nu gaf deze keer de medewerker in de winkel ook alweer een ander antwoord, maar dat maakte ons nog niet eens zo veel meer uit. Wat ons wel veel uitmaakte is wat deze medewerker zei over het BTW op de factuur. Met het oude abonnement kun je nog de optie aanzetten om het BTW vermeld te krijgen op je factuur, dit gaat bij de nieuwe abonnementen blijkbaar niet meer. De medewerker vertelde ons dat deze optie er bewust niet meer was omdat het om een particulier abonnement gaat. Heel gek, want naar mijn weten is het vermelden van BTW op een factuur op aanvraag verplicht. Hier kan ik me natuurlijk in vergissen maar wel heel vervelend dat ook dit niet meer mogelijk is.

Daarnaast is er ook nog het feit dat het tweede en derde nummer nog altijd vast hangen aan een maand opzegtermijn, ondanks dat het nummer gewoon bij Odido blijft, hiervoor werd geen uitzondering gemaakt.

Al met al de afgelopen weken zo rustig mogelijk afgewacht, maar door de service is Odido niet meer interessant voor ons. We zijn overgestapt.

Desondanks bedank ik wel iedereen waarmee ik contact heb gehad en die me uitleg hebben gegeven. Ik heb het gevoel dat het niet aan de medewerkers ligt en ik ben altijd netjes te woord gestaan.

Wellicht tot over een aantal jaren, mocht het een of het ander verbeterd en duidelijker zijn.

Reageer