Beantwoord

Onaangekondigde rebrand, kosten en nadelen voor de klant

  • 12 November 2023
  • 1 reactie
  • 79 Bekeken

Toen ik er via nieuwssites achter kwam dat Tele2 onaangekondigd Obido werd dacht ik, “oke het zal wel”. Toen ik zag dat mijn kosten met 3,00 gestegen waren, dacht ik ook, “oke het zal wel”. Totdat ik er achter kwam dat mijn snelheid up/down nog maar 1/3 was, vergeleken met de situatie voor de rebrand.
Jullie geven een hoop uit aan marketing, waarin jullie mij dagelijks vertellen dat de service verbeterd zou moeten zijn.
Toen ik na een uur de klantenservice aan de lijn had, zou de snelheids vermindering mogelijk door een storing komen, en had de verhoging echt niks te maken met de rebrand naar Odido. Ik ben goedgelovig maar niet naïef of dom, na meer dan 10 jaar tevreden klant hebben jullie mij succesvol weggejaagd door mijn vertrouwen te breken. Misschien een idee om van die manager, die dacht dat het een leuk idee was om jullie klanten op deze manier te bespelen, afscheid te nemen. Ikzelf doe dat alvast.
Als er nog wat ‘Odido SuperUsers’ olie (boter) op het vuur willen gooien ga je gang, ik heb jullie nuttige bijdragen al gezien onder de andere onderwerpen.

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 13 November 2023, 16:16

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6

Toen ik er via nieuwssites achter kwam dat Tele2 onaangekondigd Obido werd dacht ik, “oke het zal wel”. Toen ik zag dat mijn kosten met 3,00 gestegen waren, dacht ik ook, “oke het zal wel”. Totdat ik er achter kwam dat mijn snelheid up/down nog maar 1/3 was, vergeleken met de situatie voor de rebrand.
Jullie geven een hoop uit aan marketing, waarin jullie mij dagelijks vertellen dat de service verbeterd zou moeten zijn.
Toen ik na een uur de klantenservice aan de lijn had, zou de snelheids vermindering mogelijk door een storing komen, en had de verhoging echt niks te maken met de rebrand naar Odido. Ik ben goedgelovig maar niet naïef of dom, na meer dan 10 jaar tevreden klant hebben jullie mij succesvol weggejaagd door mijn vertrouwen te breken. Misschien een idee om van die manager, die dacht dat het een leuk idee was om jullie klanten op deze manier te bespelen, afscheid te nemen. Ikzelf doe dat alvast.
Als er nog wat ‘Odido SuperUsers’ olie (boter) op het vuur willen gooien ga je gang, ik heb jullie nuttige bijdragen al gezien onder de andere onderwerpen.

Hallo @x64, allereest welkom op onze Community! Geen zorgen, ik geef je graag meer duidelijkheid! Dat je abonnement met € 3,00 is gestegen, heeft vermoedelijk te maken met de jaarlijkse inflatiecorrectie die bij Tele2 in juli is toegepast. Je betaalde bij Tele2 altijd pas achteraf, dus kan zijn dat dit op de factuur van augustus is weergegeven. Zou je dat kunnen checken? Voor meer informatie kan je altijd https://www.odido.nl/service/factuur/mobiel nog even checken en ook op onze oude Community van Tele2: https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/inflatiecorrectie-op-je-mobiele-abonnement-2023-85506#:~:text=Ieder%20jaar%20stijgen%20de%20prijzen,je%20factuur%20van%20juli%202023.

Als je problemen ervaart met ons netwerk, kan dit verschillende oorzaken hebben. Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben!

Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Ik verneem graag een reactie of het heeft geholpen! 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer