Beantwoord

Prijs verhoging mobiel abonnement

  • 13 March 2024
  • 6 reacties
  • 116 Bekeken

Ook ik heb een mobiel contract afgesloten voor 2 jaar voor €32.50 p mnd en nu is dat bedrag verhoogt naar €34,35

als er een prijsverhoging is dan kan ik dus ook van mijn 2 jarig abonnement af omdat deze niet meer is van wat ik heb afgesloten? 
 

graag hoor ik van jullie?

groet Petra

icon

Beste antwoord door Folkert 14 March 2024, 11:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Petra,

De verhoging komt door de standaard inflatie correctie welke in de voorwaarden van je abonnement staat. Alle providers doen dit overigens. Het percentage dat erbij komt wordt afgeleid uit het Consumentenprijsindexcijfer van het CBS.

Groet,

Folkert 

Reputatie 7
Badge +14

Algemene voorwaarden onder “factuur en betaling”:

17. T-Mobile is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het voorafgaande jaar. T-Mobile voert geen inflatiecorrectie door als er drie maanden of minder van je Abonnement verstreken zijn.

De consumentenbod legt je rechten uit.

Reputatie 7
Badge +14

 

Eigenlijk is dat dan toegestane diefstal waarom moet ik dan een contract afsluiten heel erg vreemd dit heb ik niet geweten dan hoop ik snel dat mijn contract is afgelopen zal het dus echt niet meer verlengen bij Odido . heb er echt nog nooit in mijn leven van gehoord een heel net woord voor dit is Consumenten verleiding die vrouw waar ik het contract mee afgesloten heb die heeft dit echter aan de telefoon niet kenbaar gemaakt want dan had ik echt mijn internet abonnement niet verlengd maar goed 4 maandjes dan gaat Odido eraf ik blijf het diefstal vinden sorry he  

Dit staat op de site consumentenbond je kan je contract per direct ontbinden.

  • In de algemene voorwaarden kan een ondernemer opnemen dat hij binnen 3 maanden na het afsluiten van de overeenkomst de prijs mag verhogen. Daar moet dan wel tegenover staan dat je in dat geval de overeenkomst mag ontbinden. Dat betekent dat je de koop ongedaan moet kunnen maken. 
  • In het geval van wettelijke prijsverhogingen (bijvoorbeeld van de btw) mag de ondernemer dit (ook) doorberekenen.
Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jacky1965, je zit hier in een mobiel topic, terwijl jouw vraag over Internet + TV gaat. Om het overzicht te bewaren verwijs ik je graag naar je eigen topic. Ik zie dat je daar antwoorden hebt ontvangen. Inflatiecorrectie is niet fijn, dat weet ik, echter zal je er altijd wel te maken hebben, niet alleen bij ons.

Reageer