Beantwoord

verzoek verwijderen van negatief BKR registratie.

  • 5 January 2024
  • 2 reacties
  • 258 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,


Het spijt me ten zeerste dat ik contact moet opnemen onder deze omstandigheden. Enige tijd geleden hebben wij een telefoonabonnement gehad bij T-Mobile. 

Echter, door onvoorziene gezondheidsproblemen zijn we in 2019 gedwongen geweest om naar het buitenland te verhuizen, wat heeft geleid tot een ongewilde achterstand bij T-Mobile. Recentelijk, op 10 juli 2023, zijn wij door een tragedie in Turkije genoodzaakt geweest om terug te keren naar Nederland, wat een emotionele tol heeft geëist.


Met een diepe bezorgdheid voor de toekomst van onze drie kinderen (9, 7 en 3 jaar oud), streven wij naar een betere leefomgeving. 
Spoedgedwongen hebben we een particuliere woning betrokken die helaas geen leefbaarheid biedt. 
Deze woning vertoont ernstige vochtproblemen die zeer nadelig zijn voor mijn zevenjarige zoon en mijzelf vanwege onze chronische astma. 


De huidige juridische strijd met onze huisbaas, die weigert de gebreken aan te pakken, heeft ons gedwongen om op zoek te gaan naar een nieuwe woonruimte.
Desalniettemin worden onze inspanningen om een andere woning te vinden of te verwerven belemmerd door een A2-codering bij BKR Registratie, voortkomend uit een vroeger abonnement bij T-Mobile (nu Odido). 
Deze codering beperkt ons in aanzienlijke mate en brengt onze toekomst in gevaar.


Sinds 1 mei 2023 ben ik eigenaar van een bedrijf dat momenteel stagneert vanwege deze opeenstapeling van problemen. 


Wij streven ernaar om een kwalitatief goed leven te bieden aan onze kinderen, maar worden constant gehinderd door omstandigheden waar wij niet bewust om hebben gevraagd en die buiten onze controle liggen.


Wij verzoeken u vriendelijk doch dringend om ons een kans te bieden om deze situatie op te lossen en om onze kinderen te behoeden voor deze omstandigheden. Uw begrip voor de kwetsbaarheid van een ziek kind dat gedwongen is om in een ongezonde woning te verblijven vanwege astma, en ons verlangen naar een geschiktere woonruimte, wordt zeer op prijs gesteld.


Ik hoop op uw medeleven en kijk uit naar uw reactie.


Met vriendelijke groet,
 

icon

Beste antwoord door Cristien 5 January 2024, 17:09

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Ibrahimibrahim Zijn de achterstanden inmiddels wel betaald?

Heb je al op de site van de BKR gekeken wat de opties zijn?

Heb je problemen door een achterstandscodering?

Heb je een terechte achterstandscodering en geeft dit jou een probleem bij het aangaan van een hypotheek of krediet? Dan kan in uitzonderlijke omstandigheden een terechte registratie of codering toch in aanmerking komen om (gedeeltelijk) verwijderd te worden. Je kredietverstrekker maakt dan in verband met bijzondere individuele omstandigheden een nieuwe belangenafweging om te kijken of de registratie nog steeds proportioneel is. Neem contact op met je kredietaanbieder zodat zij kunnen beoordelen of je registratie (gedeeltelijk) kan worden verwijderd. Op het moment dat je er met je kredietverstrekker er niet uitkomt, kun je de beoordeling voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).

Reputatie 7
Badge +14

Inderdaad, een A2 melding wordt bij het BKR voorzien van een H(erstel) code als de achterstand is ingelopen.  5 jaar daarna zal BKR de A2 H status volledig verwijderen. Odido is als financieel leningen verstrekker verplicht deze registraties te doen en kan dus niet op basis van een oprecht tranentrekkend verhaal de BKR regels overtreden.

Reageer