Zoekgeraakte betaling

  • 18 September 2023
  • 13 reacties
  • 564 Bekeken

Beste,

 

Begin van deze maand heb ik het restbedrag van mijn telefoon afbetaald om mijn BKR registratie te wissen i.v.m. een hypotheek aanvraag, dit was precies op de dag dat T-Mobile over ging naar Odido.

Bij het betalen kreeg ik een foutmelding:
“Betaalverzoek is niet valide, neem contact op met de salesdesk”

Het geld is wel afgeschreven van mijn rekening, maar in mijn account nog niet en de BKR is ook nog steeds actief.

Nu heb ik, na contact te hebben gehad met een medewerker, gemaild naar zoekgeraaktebetalingen@odido.nl, waar volgens Odido binnen 2 werkdagen op word gereageerd. Inmiddels zijn we ruim twee weken verder en heb ik meerdere malen gebeld om te vragen wat de status is. Daar word ik zover mogelijk voor de medewerker geholpen en worden er meerdere meldingen gemaakt bij de juiste afdeling. Echter heb ik nu nog steeds niks vernomen en begint de tijd toch wel een beetje te dringen.

 

Zijn er nog meerdere mogelijkheden om dit te kunnen versnellen? Het lijkt me niet al te ingewikkeld om een betaling op te zoeken a.d.h.v. de gegevens die ik heb verstrekt.

Ik wil nog wel een keer bellen, maar sta toch elke keer bijna een uur in de wachtkamer voordat ik een medewerker aan de telefoon krijg, die mij uiteindelijk geen uitsluitsel kan geven.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

Peter

Marciano van Odido 6 maanden geleden

Hi Peter, wachten op een terugbetaling is nooit fijn en ik weet dat dit even kan duren! Bedankt voor je geduld en excuses voor het lange wachten. Maar goed nieuws, ik zie dat mijn collega's giseren een update hebben geplaatst in jouw case en dat de betaling is klaargezet. Laat je het me weten zodra je het hebt ontvangen? Dit kan nu elk moment zijn! 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @PetervdBerg  Welkom bij Odido.

Ik ga de moderators wijzen op dit topic in de hoop dat ze je kunnen helpen omdat je zo lang al wacht. 
Geen garantie maar ik ga best voor je doen 😉 Vanavond lukt dat niet meer dus duimen voor morgen.

Zorg ervoor dat je profiel is ingevuld (klantnummer, geboortedatum) (Klik hier)

Voor straks “slaap lekker” 

MVG. CrisTien

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @PetervdBerg 

Ben je inmiddels verder geholpen? Anders kijk ik ook graag met je mee. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik kijken wat de status is. 

Hi @PetervdBerg 

Ben je inmiddels verder geholpen? Anders kijk ik ook graag met je mee. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik kijken wat de status is. 

Goedemorgen Hajar,

 

Vanmorgen heb ik nog gebeld met jullie en is er wederom een intern bericht verstuurd naar de juiste afdeling, hoewel de medewerker aan de telefoon zijn best deed, kon hij me geen uitsluitsel geven, behalve dat de cases op 11-9 (pas) in behandeling zijn genomen i.p.v. 6-9 toen de gegevens verstuurd waren.

 

Ik zal alsnog een bericht naar je sturen, wellicht kan jij me verder helpen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @PetervdBerg ,

Zou het kunnen dat er nog 1 laatste termijn op de nieuwe factuur staat? De afkoopsom is dan berekend over de maanden die nog niet gefactureerd waren, maar facturen worden al begin van de maand opgemaakt , halverwege verstuurd en aan het einde geincaseeerd. 

Pas als alle termijnen zijn betaald gaat er een signaal naar BKR.

Hoi @PetervdBerg ,

Zou het kunnen dat er nog 1 laatste termijn op de nieuwe factuur staat? De afkoopsom is dan berekend over de maanden die nog niet gefactureerd waren, maar facturen worden al begin van de maand opgemaakt , halverwege verstuurd en aan het einde geincaseeerd. 

Pas als alle termijnen zijn betaald gaat er een signaal naar BKR.

Bedankt voor je reactie,

Dat denk ik niet, aangezien het factuur voor september ook al betaald is. Ze kunnen in dit geval de afbetaling van de telefoon alleen niet vinden. Ergens zal een technisch mankement zijn, normaliter geen probleem natuurlijk, maar als je middenin een hypotheek aanvraag zit word het wat vervelender.😅

Reputatie 7
Badge +14

Ja, snap ik heel goed hoor. Altijd jammer dat hypotheekadviseurs dit niet direct bij een kennismaking gesprek aangeven en waarschuwen. We zien dit zo vaak op het forum. Een toestel is gewoon een extra krediet wat je als je maximaal wilt lenen niet kunt gebruiken.

Ja, snap ik heel goed hoor. Altijd jammer dat hypotheekadviseurs dit niet direct bij een kennismaking gesprek aangeven en waarschuwen. We zien dit zo vaak op het forum. Een toestel is gewoon een extra krediet wat je als je maximaal wilt lenen niet kunt gebruiken.

Dit is mij gelukkig wel verteld, maar ik was nog niet zo ver en de aankoop is onvoorzien in een stroomversnelling gekomen. (leuk voor ons natuurlijk) maar het is even schakelen.

Goedenavond,

 

Inmiddels zijn we bijna 3 weken verder en wacht ik nog steeds op het verlossende telefoontje vanuit Odido.

Ik heb nu nóg een keer het restbedrag afgelost om maar van de BKR registratie af te zijn, maar zit er nu toch al bijna €1000,- in, wat ik wel beter kan besteden op dit moment.

Nu staat er in de eerste mail die ik ontvangen heb, dat er binnen 2 werkdagen contact word opgenomen, dat is tot op heden nog (steeds) niet gebeurd. zelf heb ik al meerdere halve en hele uren in de wacht gezeten om uiteindelijk contact te krijgen met een medewerk(st)er. Er wordt dan weer naar allerlei afdelingen een bericht gestuurd, maar ik blijf in het ongewisse.

 

Zou er iemand van Odido, contact met me kunnen opnemen om de stand van zaken te geven. Of in ieder geval een streefdatum dat het geld weer word terug gestort?

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Peter

Reputatie 7
Badge +9

Hi @PetervdBerg 

ik heb om een update gevraagd bij de desbetreffende afdeling. Ik weet dat ze ermee bezig zijn en hoop dat ze je snel van een terugkoppeling voorzien. Zodra ik een reactie heb, laat ik het je direct weten!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @PetervdBerg 

Ik krijg net te horen dat je toestelkrediet is afbetaald en dat je op je volgende factuur een credit krijgt als blijkt dat er teveel is betaald. Ik heb nog geen update over de status van je bkr registratie, maar ik verwacht dat je daar snel een terugkoppeling over krijgt. 

Hi @PetervdBerg 

Ik krijg net te horen dat je toestelkrediet is afbetaald en dat je op je volgende factuur een credit krijgt als blijkt dat er teveel is betaald. Ik heb nog geen update over de status van je bkr registratie, maar ik verwacht dat je daar snel een terugkoppeling over krijgt. 

Bedankt voor je reactie,

Het toestelkrediet heb ik op de 20e nog een keer betaald.

Betekend dit ook dat het eerste bedrag weer is gevonden? De BKR is inmiddels al weggepoetst.

Beste,

 

We zijn ondertussen al ruim 40 dagen verder zonder succes.

Aan de telefoon krijg ik te horen, dat er op dit moment niks voor me gedaan kan worden en dat ze nog steeds op zoek zijn naar de 1e betaling en dat ik maar 'gewoon’ moet afwachten. Hier wordt ik natuurlijk niet heel veel wijzer/blijer van.

 

Is er dan helemaal niemand die mij hiermee kan helpen? Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen, dat het zoveel werk is om een betaling te vinden waarvan alle gegevens zijn aangeleverd.

 

Graag ontvang ik vanuit Odido hulp, of in ieder geval (meer) hoop.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Peter, wachten op een terugbetaling is nooit fijn en ik weet dat dit even kan duren! Bedankt voor je geduld en excuses voor het lange wachten. Maar goed nieuws, ik zie dat mijn collega's giseren een update hebben geplaatst in jouw case en dat de betaling is klaargezet. Laat je het me weten zodra je het hebt ontvangen? Dit kan nu elk moment zijn! 

Reageer