Sticky

Welkom bij de Community: Hoe werkt alles?

  • 11 July 2021
  • 12 reacties
  • 1935 Bekeken

Reputatie 6
Badge

Leuk dat je er bent! Ben je hier gekomen om een antwoord op je vraag te vinden? Krijg je een ontzettend fijn gevoel van andere mensen helpen? Of ben jij hier om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes? Hier zit je goed!

 

Hoe werkt alles precies?
De Community is een klant-helpt-klant-community. Het bestaat uit twee delen: de Wiki en de Community. De Wiki hebben we samengesteld op basis van onderwerpen waar veel interesse naar is. De community is de plek waar we met elkaar in gesprek gaan. Dat houdt in dat alle vragen die daar gesteld worden, gesteld worden aan mede-klanten. Er zijn een aantal manieren om snel informatie te vinden:

Daarnaast vind je veel actuele informatie op onze homepage. We raden je aan om eerst op zoek te gaan naar het antwoord voordat je een vraag stelt. Zo zorgen we samen voor een overzichtelijk platform (en omdat zelf zoeken veel sneller is dan wachten op een antwoord :wink: ).

Tip: Anderen helpen kan natuurlijk ook. Altijd. Daar worden we alleen maar blij van. Altijd.
Je vind deze categorie op de homepage, onder ‘Help anderen’ (of klik gewoon hier).

 

Vind het in de Wiki

De Wiki bestaat uit drie delen. Hier vind je informatie terug over de veelgestelde vragen op de Community. Denk dan aan:

  • Community Wiki: Hoe werk het platform? Onze Bereikbaarheid. Wie is wie? Ga naar de Community Wiki
  • Thuis Wiki: Informatie over je modem en informatie over andere Thuis-diensten. Ga naar de Thuis Wiki
  • Mobiel Wiki. Informatie over je mobiele telefoon (verrassend), middels handige toestelhulp. Ga naar de Mobiel Wiki

 

Gebruik de zoekfunctie

 De zoekbalk helpt je om makkelijk je antwoord te vinden. Met de zoekbalk kun je namelijk filteren op:

 

De Community Zoekbalk

Tip: Veel actuele zaken vind je terug op de homepage en in de Community. De Wiki is zeer handig om algemene informatie te vinden, zoals instellingen voor je apparaten, processen, en FAQ’s.

Bron:
In welk gedeelte van de Community wil je zoeken? Er zijn twee opties:

  • De Wiki: Een database vol kennisartikelen, die je helpen met je vraag.

  • De Community: Waar alle gesprekken plaatsvinden, of als je wilt kijken of een vraag recentelijk al is gesteld (vaak wel namelijk).

Topic type:
Filteren op het type topic maakt het vinden nog makkelijker. Je kunt kiezen uit:

  • Artikel: Alle topics vanuit het Community team. Denk aan: kennis- en redactieartikelen.

  • Conversatie: Alle topics waar een gesprek plaatsvind. Hoeft geen antwoord te komen. 

  • Event: Zoek tussen aankomende en events die al geweest zijn. Ben je er volgende keer ook bij?

  • Vraag: Alle klantvragen. Deze worden vooral beantwoord door mede-klanten (bijvoorbeeld door de Superusers). Hier wordt altijd een antwoord gemarkeerd (door de topicstarter, de Superusers, of het Community team). 

Community categorie:
Zoek hier gericht naar topics in de Community. De verschillende categorieën zijn:

  • Community: Vragen en conversaties over Community dingen, zoals je account (gebruikersnaam, wachtwoord). Maar ook leuke topics vanuit het Community redactieteam.
  • Thuis: Alle vragen en gesprekken rondom je Thuis-diensten.
  • Mobiel: Alle vragen en gesprekken rondom je Mobiele-diensten.

Zoek in de Wiki:
Dat wil je. Omdat zoeken in de Wiki je helpt je antwoord zo snel mogelijk te vinden. Dit zijn namelijk artikelen die we hebben samengesteld op basis van de meest gestelde vragen op de Community. De verschillende opties zijn:

  • Community Wiki: Informatie over hoe de Community werkt en hoe je het best naar informatie zoekt.
  • Thuis Wiki: Informatie die je helpt snel weer online te komen. Of hoe je bepaalde dingen instelt in je modem, zoals je WiFi. Altijd handig.
  • Mobiel Wiki: Alles wat je moet weten voor je mobiel. Zoals: Hoe werkt het reparatieproces? Hoe zit het met de levertijden? 

Tag:
Tags zijn steekwoorden die je kunt toevoegen aan je topic om het beter vindbaar te maken. Ze geven aan hoe vaak een tag op een topic is geplaatst. Op deze manier zie je snel dat er meer mensen over het onderwerp praten.

 

Bekijk recent actieve topics

In de recent actieve topics vind je, precies dat, recent actieve topics. Topics waar recentelijk een reactie is geplaatst. Die reacties zijn dus altijd actueel en zijn daarom handig om te checken wanneer je op zoek bent naar informatie. 

 

Je vindt deze categorie op de homepage, onder ‘Help anderen’ (of klik gewoon hier).

 

Heb je tips om dit nog beter te maken? Laat het ons dan zeker hieronder weten! 


12 reacties

Ik hoop van harte dat, als jullie onderhoud doen en wij weer terug zijn van vakantie, alles wel beter gaat werken. We zijn sinds we over zijn gestapt nogal wat mankementen tegen gekomen die niet zijn opgelost. Beeld valt stil of hapert,  als we tv aanzetten moet ik eerst naar een andere zender overzetten anders hebben we geen beeld, bepaalde zenders kun je niet pauzeren, stopzetten en opnemen, enz. enz.Heb er eigenlijk al spijt van dat ik ben overgestapt. Dus T-Mobile, doe hier iets aan ipv allemaal loze beloftes.

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Martien48 ,

Thanks voor je bericht en delen van je ervaring! Ik wil graag met je meedenken en kijken hoe we dit voor je kunnen oplossen. Nu geef je al goed aan in dit topic wat het probleem is, maar wil ik graag kijken of de stappen die we op onze Wiki hebben, je kunnen helpen: 

Mochten deze gouden tips nog niet hebben geholpen, vraag ik je om een topic aan te maken (link is klikbaar) met een omschrijving van het probleem en welke stappen je al hebt doorlopen. We horen het graag van je! 🙌

de "of klik gewoon hier” links doen het niet..

Reputatie 7
Badge +19

@ivonnesiez

Inderdaad, beide geven aan geen toegang.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ivonnesiez en @Waqqas 

Ik heb de juiste link toegevoegd. Hopelijk komen jullie zo verder!

Ik kan sinds bijna twee weken niet meer gebeld worden door anderen dan t mobile gebruikers. Tenminste ,ik denk twee weken maar kan ook langer zijn maar ik krijg pas sinds deze tijd opmerkingen dat ik niet bereikbaar ben.  Omdat ik zelf wel kan bellen is mij dit niet eerder opgevallen Ik zit al jaren bij t mobile , heb geen andere telefoon dus waar het zit, ik weet het niet.  Mensen met een t mobile abonnement kunnen mij bellen. Mensen met bijv kpn of Vodafone als provider krijgen te horen dat dit nummer nu niet bereikbaar is.  Ik krijg ook geen gemiste oproep in beeld en geen voicemail. Ik ben voor mijn kinderen nu dus ook niet bereikbaar maar het belangrijkste, het ziekenhuis waar mijn moeder ligt kan mij ook niet bereiken.  Die moeten nu aan bezoek vragen of ze willen doorgeven of ik terug kan bellen.  Uitgaand bellen lukt dus wel Contact gehad met klantenservice en die geven aan dat het onderzocht wordt maar dat dit 10 werkdagen duurt.  Dit is toch niet meer van deze tijd waarin iedereen afhankelijk is van een mobile telefoon. Iemand die dit ook heeft gehad en misschien een oplossing weet? 

Ik wil graag een topic starten maar dit werkt niet. Zowel via pc en verschillende browsers als via mijn mobiel. Hoe nu verder met mijn probleem? :) 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @RuudManouk 

Bij welke stap gaat het precies mis? Maak er eventueel een foto van en plaats die hier.

Hallo @RuudManouk 

Bij welke stap gaat het precies mis? Maak er eventueel een foto van en plaats die hier.

Ik kan alles invullen. Hij geeft geen foutmeldingen meer dat er een veld niet is ingevuld, maar als ik op 'plaats' klik gebeurd er niks. 

Gelukt! Hij blijft hangen op de Tags. Toen ik die heb weg gelaten werkte het.

Ik had hetzelfde probleem, vond uiteindelijk hier de oplossing.

Typisch voor mijn ervaring tot nu toe met T-Mobile:

Afspraken voor installatie worden (herhaaldelijk) niet nagekomen, slechte (onbereikbare) service, website werkt voor geen meter, vast bellen werkt niet…..

Reputatie 7
Badge +20

@RuudManouk @evo71 

Ruud, bedankt voor het delen van jouw oplossing! 

Zouden jullie kunnen aangeven wat jullie precies voor tags toe wilden voegen aan de topics? In principe is er alleen te kiezen uit voorgeselecteerde tags, dus een vrije keuze is niet mogelijk en deze worden dan na het plaatsen van een topic niet meegenomen.

Kan het zijn dat jullie veel tags toe wilden voegen aan de topics? Dat kan namelijk ook een mogelijke oorzaak zijn geweest.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie, dan kunnen we dit verder nakijken.

Reageer