Sticky

Bescherm je gegevens met tweestapsverificatie (2FA)

  • 13 June 2023
  • 28 reacties
  • 1731 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Tweestapsverificatie: Zorg dat je beschermd bent!

 

We gebruiken tegenwoordig voor alles een wachtwoord, maar wist je dat je met alleen een wachtwoord al lang niet meer volledig beschermd bent? Dit komt omdat cybercriminelen soms wachtwoorden weten te stelen. Zo hebben ze voor je het weet toegang tot gevoelige persoonlijke informatie. Zeker wanneer je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt.


Dit willen wij natuurlijk voorkomen en dus gaan wij tweestapsverificatie (2FA) verplicht stellen en je vragen dit in te stellen wanneer je inlogt op Mijn Odido. Door de extra beveiliging van 2FA hebben criminelen niets aan alleen een wachtwoord. Naast een wachtwoord heb je namelijk ook een code nodig. Deze krijg je via sms of authenticatie-app. Zo blijven je gegevens veilig. In dit topic leggen wij uit hoe je vanaf nu je gegevens kan beschermen met tweestapsverificatie. 

 

Tweestapsverificatie in het kort

Met tweestapsverificatie (2FA) heb je naast je wachtwoord, ook een code nodig om in te loggen. Deze krijg je op je telefoon. Dit kan op twee manieren:

  • Authenticatie-app: deze app genereert unieke codes, die iedere dertig seconden worden vernieuwd. Door deze code in te vullen bij het inloggen, krijg je toegang tot je persoonlijke omgeving.
  • Sms: je krijgt een code via sms. Met deze code log je in om toegang te krijgen tot je persoonlijke omgeving.

Download de Google Authenticator app voor iOS of Android!

2FA in de Odido app

In de Mijn Odido app bevestig je eenmalig je identiteit met de tweestapsverificatie (2FA), daarna blijf je gewoon ingelogd. Zo werkt het:

  • Zet 2FA aan in de app of via Mijn Odido.
  • De app wordt automatisch afgemeld.
  • Log één keer opnieuw in bij de app met je e-mailadres en je wachtwoord.
  • Je krijgt een code via sms of authenticatie-app.
  • Bevestig deze code.
  • Kies voor inloggen met een pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning.

Nu heb je extra beveiliging in de Mijn Odido app aangezet.

FAQ

 

Wat is tweestapsverificatie (2FA)?

Tweestapsverificatie (2FA) is een extra beveiliging voor je Mijn Odido account. Naast je wachtwoord, heb je hiervoor ook een code nodig om in je account te komen. Deze wordt verstuurd naar je telefoon door middel van sms of een authenticatie-app. De code van de sms of app voer je vervolgens in tijdens het inloggen. Zie het als een extra slot op de deur. Zo kunnen cybercriminelen niet in je account, want daarvoor hebben ze naast je wachtwoord ook je telefoon nodig.

 

Waarom is tweestapsverificatie handig?

In jouw Mijn Odido  account vind je allerlei persoonlijke gegevens. Deze wil je natuurlijk voor jezelf houden. Helaas proberen oplichters op allerlei manieren inloggegevens te stelen. Hiermee krijgen ze niet alleen toegang tot waar je bijvoorbeeld woont, maar kunnen ze ook spullen bestellen uit jouw naam. Zo krijgen zij een nieuwe telefoon, en jij de rekening. Dit wil je natuurlijk voorkomen. Stel daarom tweestapsverificatie in

 

Op welke manier kan ik een code ontvangen?

Wanneer je tweestapsverificatie aanzet, laat je met je telefoon weten dat je bent wie je zegt dat je bent. Dit kun je op twee manieren doen: via een sms of via een authenticatie-app. Die laatste is extra veilig omdat daarbij alles op je telefoon blijft. We ondersteunen verschillende authenticatie-apps, zoals die van Google en Microsoft.

 

Hoe stel ik tweestapsverficatie (2FA) in?

Het instellen van de extra beveiliging heb je in een paar stappen gedaan:

  • Log in op Mijn Odido  of in de Mijn Odido  app.
  • Je krijgt automatisch een scherm om 2FA in te stellen.
  • Volg de instructies op je scherm. We hebben alles voor je uitgelegd.

Let op: wanneer je de extra beveiliging aanzet, kun je niet meer automatisch inloggen in My T-Mobile. Zo beschermen we je account tegen ongewenste bezoekers.

 

Kan ik tweestapsverificatie op elk moment aan- en uitzetten?

We willen dat je gegevens zo veilig mogelijk zijn, daarom kun je de extra beveiliging niet uitzetten.

 

Moet ik iedere keer dat ik inlog een verificatiecode invullen?

Iedere keer dat je inlogt op Mijn Odido  via je computer moet je een verificatiecode invullen. Wanneer je via de Mijn Odido  app inlogt, is dit alleen de eerste keer nodig.

 

Ik heb geen smartphone, kan ik ook tweestapsverificatie gebruiken?

Natuurlijk! Wanneer je geen smartphone hebt, kies dan voor het ontvangen van een code via sms.

 

Kan ik snel wisselen tussen extra beveiliging via sms of app?

Zeker! Dit doe je makkelijk via het kopje Tweestapsverificatie in Mijn Odido  of via de app.

 

Ik heb geen sms ontvangen, wat nu?

Soms duurt het even voordat de sms aankomt. Is hij er na tien minuten nog niet? Probeer het dan opnieuw. Ontvang je nog steeds geen sms? Neem dan contact met ons op.

 

Het lukt niet om 2FA in te stellen via de authenticatie-app, wat nu?

Lukt het niet om de QR-code te scannen in de authenticatie-app? Probeer het dan via de code onder de QR-code. Krijg je een foutmelding, of is er een andere reden waarom het niet lukt? Herstart dan de authenticatie-app en probeer het opnieuw.
 

Wij kunnen niet in jouw authenticatie-app; wel zo veilig. Maar dat betekent ook dat wij je niet kunnen helpen wanneer je problemen hebt met de app. Lukt het niet om via de authenticatie-app tweestapsverificatie in te stellen? Probeer dan een andere authenticatie-app of kies voor de optie 'code via sms'.

 

Heb je nog vragen over tweestapsverificatie? Stel ze gerust in dit topic!


28 reacties

 

Perfecte! handleidingen en instructie's plus handige informatie en nuttige uitleg natuurlijk.. 👍

 

👏 = 👌

 

Ook ik heb nu 2FA automatisch aanstaan. Ik begrijp heel goed wat het nut is natuurlijk, maar het kwam voor mij wel als een verrassing. Wel jammer dat je daarna een mail krijgt waarin het volgende staat:


 

Dat lijkt mij voor een nodeloze belasting van de klantenservice te zorgen.

Ook wat betreft de app is de mail incompleet, de mogelijkheid voor pincode wordt niet genoemd.
 

Kortom, goede actie, maar de informatievoorziening vooraf, als wel in de mail die je krijgt had beter gekund!

Ik wens jullie allen veel online veiligheid toe :)

Reputatie 1

Ook mij hebben ze 2fa in de maag gesplitst, nu kan ik niks meer, omdat die sukkels de sms berichten met de code naar mijn oude nummer sturen, lang leve T-mobile.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Theo S, laten we allereerst op een normale toon met elkaar praten. De verplichte tweestapsverificatie is er alleen maar om jouw gegevens extra te beveiligen. Wat apart dat de code naar een ander nummer gestuurd wordt. Als je meerdere nummers hebt, zou je zelf een nummer kunnen kiezen. Was dit niet het geval? Ik kan het juiste nummer voor je aanpassen, zodat je de code op het juiste nummer ontvangt (met 74 op het eind). Laat het me maar weten of ik dit voor je mag doen, dan wijzig ik het direct voor je!

Reputatie 1

Mag ik nisschien een beetje pist zijn, na bijna een jaar wachten, heb je eindelijk glasvezel, 14 dagen later, lijn dood.  En dan zeggen jullie gewoon, ja we weten niet of het deze week word opgelost. Ik zou mij daar echt voor schamen hoor, dit kan toch niet, dat je op dinsdag ochtend gewoon zegt, we kijken wel.  gelukkig werkt Ziggo nog wel, denk er over om alles maar terug te draaien, dan maar geen glasvezel, voor de snelheid hoef je het niet te doen, is trager dan Ziggo, ik vind dit zo jammer he.

Reputatie 1

Oja, dat nummer aanpassen, prima, dan kan ik in ieder geval weer inloggen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Theo S, ik wist niet dat er meer dingen speelden. Ik snap volkomen dat er dan wat irritaties zijn, ik wil alleen een gezellige Community blijven behouden. Wel mijn excuses voor het ongemak!

Je hebt zojuist een code ontvangen op je nummer (74). Deze is 10 minuten geldig. Wil je die z.s.m. hier aan me doorgeven? Hiermee stel ik je nummer in voor tweestapsverificatie. 

Reputatie 1

Volgens mij werkt het, ik kreeg net een sms dat ik een code had aangevraagd.

Maar inderdaad er speelt nog meer, zoals om de paar minuten het beeld op zwart voor een seconde of 3.

Allemaal van die rare dingen, maar dit laatste hadden we een jaar of 4 geleden ook, en was toen de redan van overstappen.

Nu is het er dus nog, en het spul resetten help misschien een half uurtje, en dan begint het weer, ik kan je zeggen dat mijn vrouw nog kwader is dan ik, dus ik durf niet te zeggen, of we volgende week nog bij T-mobile zitten.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Theo S, dat is inderdaad niet fijn. Ik zie dat je hier al een topic voor hebt aangemaakt. Dat is mooi! Ik heb even mee gelezen en ik zie dat mijn collega's het probleem nog aan het onderzoeken zijn en dat er contact met je wordt opgenomen, zodra het is opgelost. 

Ik kan zelf niet in onze T-Mobile Thuis-systemen, anders had ik hier ook graag met je meegekeken, maar mijn collega's hier op de Community hebben die toegang wel. Houd je andere topic de komende tijd ook bij de hand, mocht je bijvoorbeeld volgende week nog niets hebben gehoord, laat dan vooral een reactie achter in dat topic. Mijn collega kan je dan wellicht een update geven. 

Ik hoop in ieder geval dat alles snel weer soepel werkt en dat jullie volgende week (en een lange tijd erna) nog steeds deel zijn van onze T-Mobile familie.

Om nog even terug te komen op de tweestapsverificatie. Goed dat je de code hebt ontvangen! Ik moet de code alleen nog wel zelf invoeren. Ik stuur je over een paar minuten opnieuw een code. Die zal ook weer 10 minuten geldig zijn. Ik hoop dat je tijd hebt om de code dan op tijd naar me te sturen, dan kunnen we dat mooi afronden! 😊

Reputatie 1

Hi @Theo S, dat is inderdaad niet fijn. Ik zie dat je hier al een topic voor hebt aangemaakt. Dat is mooi! Ik heb even mee gelezen en ik zie dat mijn collega's het probleem nog aan het onderzoeken zijn en dat er contact met je wordt opgenomen, zodra het is opgelost. 

Ik kan zelf niet in onze T-Mobile Thuis-systemen, anders had ik hier ook graag met je meegekeken, maar mijn collega's hier op de Community hebben die toegang wel. Houd je andere topic de komende tijd ook bij de hand, mocht je bijvoorbeeld volgende week nog niets hebben gehoord, laat dan vooral een reactie achter in dat topic. Mijn collega kan je dan wellicht een update geven. 

Ik hoop in ieder geval dat alles snel weer soepel werkt en dat jullie volgende week (en een lange tijd erna) nog steeds deel zijn van onze T-Mobile familie.

Om nog even terug te komen op de tweestapsverificatie. Goed dat je de code hebt ontvangen! Ik moet de code alleen nog wel zelf invoeren. Ik stuur je over een paar minuten opnieuw een code. Die zal ook weer 10 minuten geldig zijn. Ik hoop dat je tijd hebt om de code dan op tijd naar me te sturen, dan kunnen we dat mooi afronden! 😊

8469

Reputatie 1

Ook ik ben er in getrapt. 2Fa aangezet met SMS. In de T-Mobile app (iOS) word je dan automatisch uitgelogd en moet je opnieuw inloggen. Na het invullen van login en wachtwoord krijg ik een SMS met code en als ik die invul lijkt de app in te loggen. Om vervolgens te melden dat ik ben uitgelogd! Meerdere keren geprobeerd maar dit is een infinite loop.

Dan maar opnieuw instellen met authenticator app. Dat gaat gelukkig beter. Ik moet even m’n face id opnieuw instellen, maar dat is zo gebeurd. Alles lijkt te werken…….alleen toch niet!

  • Mijn T-mobile thuis staat wel in het rijtje bij mijn producten, maar als ik er op klik staat er dat ik geen abonnement heb. 
  • Bij mijn andere producten kunnen “geen gegevens opgehaald worden”
  • Facturen zijn niet beschikbaar

Dit is echt super irritant. Ik probeer een administratie af te ronden en heb daarvoor die facturen nodig. Van mij mag die 2FA weer uit, maar T-Mobile houdt me graag veilig

Verder rete irritant dat op een normale webbrowser de focus niet pakt in het auth code veld. Daar moet je eerst in klikken. 

Ook irritant dat ik 2FA niet uit kan zetten. Dat schijnt te zijn omdat T-Mobile “je graag veilig houdt”. Sorry maar ik ben geen klein kind en T-Mobile is niet m’n moeder. Wat een betutteling.

 

Ik vraag me af, testen jullie apps en software wel voor het live gaat?

Reputatie 1

Als hier het internet en televisie maandag niet werkt, gaan wij gewoon weer retour Ziggo, na bijna een week zonder internet, dat kan echt niet meer, ik ben blij dat de aansluiting van Ziggo het nog doet, anders zit je gewoon zonder, Dinsdag gebeld, en zeggen gewoon, we hopen dat het deze week nog opgelost is, in die week kan je een nieuwe kabel graven vanaf de wijkcebtrale naar ons huis. Wat kan er aan de hand zijn, dat het zolang moet duren op te repareren, dat moet nogal een storing zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Alive76, uiteraard willen we jouw gegevens zo veilig mogelijk stellen en er wordt absoluut veel getest voordat we belangrijke beslissingen maken omtrent welke software en apps we uitrollen en gebruiken. De foutmelding die je ontvangt in My T-Mobile is bij ons bekend en onze IT-afdeling is ervan op de hoogte. Zij werken nog hard aan een oplossing. Mijn excuses voor het ongemak en ik hoop dat je je administratie snel weer kunt oppakken.

Als je 2FA aanzet, dan wordt je inderdaad uitgelogd in de app. Ik heb het gelijk zelf nog even geprobeerd, maar ik kan daarna wel gewoon weer in de app inloggen via SMS. Wat hier gebeurd is voor nu nog even onduidelijk. M.b.t. focus op het invoerveld; dat is zeker een terecht punt. Dit zou moeten werken, maar dat gaat mijn collega voor je uitzoeken!

Bedankt voor je feedback en ik hoop dat het snel weer allemaal soepel voor je werkt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Theo S, niet fijn om te lezen dat het probleem nog niet is opgelost. Ik heb het direct bij mijn collega nagevraagd, maar ik hoor dat je je abonnement inmiddels hebt opgezegd. Ik had gehoopt op een andere uitkomst, maar ik snap het wel. Ik wens je in ieder geval veel plezier bij je nieuwe provider en voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 

Reputatie 1

Het is de oude provider, Ziggo. Ja het is jammer, dan maar geen glasvezel.

Maar ik snap nog steeds niet, wat er nou voor storing was, tot dinsdag werkte alles prima, en dan opeens geen televisie en internet meer, dat is dus morgen een week. Wat kan er voor storing zijn, wat niet binnen een week opgelost kan zijn. Het loopt bij jullie allemaal zo moeilijk. Wij hadden September vorig jaar het instalatie pakket al in huis, en dan maar wachten, en elke maand is bellen wanneer er wat gebeuren gaat, dan word het eindelijk aangesloten, komt de monteur, tja er is geen signaal op de kabel, kan helaas niet verder. Weer bellen, weer week wachten, weer bellen, dag later monteur op de stoep die de kabel komt doormeten, tja, geen signaal, even naar de wijkcentrale, hij kwam terug en er was signaal. Dus alles aangesloten, en het werkte. Maar toch niet langer dan 14 dagen, alles uit, weer bellen, en dan te horen krijgen: we hopen dat het deze week nog word opgelost. en dat jullie medewerker dan gewoon zegt: ik zou terug gaan naar Ziggo. Ga je zo met je klanten om dan. Ik zit mij hier echt in te houden om jullie niet helemaal verteert te schelden, maar wij zijn er klaar mee, en zijn met piepende bandjes retour Ziggo.

Reputatie 1

En dan kijk je in je mail, en vind je dit. Hoezo stopgezet wegens niet betalen, zijn jullie nou helemaal van de pot gerukt.

We hebben nog helemaal geen factuur gehad. nu ook maar de mobile abbo's ergens anders onderbrengen dan zeker, ik word hier echt schijtziek van.

Beste heer 

We zetten je T-Mobile Thuis abonnement met klantnummer: JKH96481 vanaf 11-07-2023 stop omdat je één of meerdere facturen niet hebt betaald. Je @t-mobilethuis.nl e-mailadres blijft na deze datum nog zes maanden gratis beschikbaar om te gebruiken.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Theo S ik heb in je eigen topic gereageerd op je vraag. 

Reputatie 2

Ook ik heb ongevraagd 2FA ontvangen. Ik krijg de codes nooit of na 20 minuten of langer waarmee ze niet meer geldig zijn. Ik kan dus nu niet meer inloggen. De  MS authenticator kan ik niet gebruiken ivm de werk instellingen op de telefoon. 

Ik kan dus momenteel niet de facturen binnenhalen op de computer om mijn internetkosten te declareren. Zo jammer dat hier geen keuze in is zonder tussenkomst van de helpdesk en dat er hier geen communicatie over is geweest. De berichten die ik vroeger kreeg bij het inloggen leken bij mij de indruk te wekken dat het optioneel was. 

Goedemiddag,

Op ons account is tweestapsverificatie ingeschakeld. 

Echter hebben we nooit een 06-nummer opgegeven, waardoor de code nu gestuurd wordt naar ons t-mobile e-mailadres. Hier hebben we geen toegang toe. 

Kunnen we dit aanpassen?

Reputatie 2

Goed dat T-Mobile 2fa in heeft gesteld maar is het ook een optie om “vertouwde apparaten” aan te bieden? Mijn laptop is alleen door mij in gebruik en wordt automatisch gelocked door mijn Apple watch als ik wegloop. Hiervoor zou ik niet iedere keer de sms code moeten invoeren. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik denk niet dat ze zoiets gaan maken. Want hoe vaak ga je nu in my-tmobile kijken? Toch niet elke dag?

Reputatie 7
Badge +6

@ThomasSchipper Als je de app op de iPhone installeert, kun je kiezen voor ontgrendelen met Face ID. Dan heb je geen 2FA meer nodig als de app er eenmaal op staat.

Tweestapsverificatie: Zorg dat je beschermd bent!

 

We gebruiken tegenwoordig voor alles een wachtwoord, maar wist je dat je met alleen een wachtwoord al lang niet meer volledig beschermd bent? Dit komt omdat cybercriminelen soms wachtwoorden weten te stelen. Zo hebben ze voor je het weet toegang tot gevoelige persoonlijke informatie. Zeker wanneer je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt.

Dit willen wij natuurlijk voorkomen en dus gaan wij tweestapsverificatie (2FA) verplicht stellen en je vragen dit in te stellen wanneer je inlogt op My T-Mobile. Door de extra beveiliging van 2FA hebben criminelen niets aan alleen een wachtwoord. Naast een wachtwoord heb je namelijk ook een code nodig. Deze krijg je via sms of authenticatie-app. Zo blijven je gegevens veilig. In dit topic leggen wij uit hoe je vanaf nu je gegevens kan beschermen met tweestapsverificatie. 

 

Tweestapsverificatie in het kort

Met tweestapsverificatie (2FA) heb je naast je wachtwoord, ook een code nodig om in te loggen. Deze krijg je op je telefoon. Dit kan op twee manieren:

  • Authenticatie-app: deze app genereert unieke codes, die iedere dertig seconden worden vernieuwd. Door deze code in te vullen bij het inloggen, krijg je toegang tot je persoonlijke omgeving.
  • Sms: je krijgt een code via sms. Met deze code log je in om toegang te krijgen tot je persoonlijke omgeving.

Download de Google Authenticator app voor iOS of Android!

2FA in de My T-Mobile app

In de My T-Mobile app bevestig je eenmalig je identiteit met de tweestapsverificatie (2FA), daarna blijf je gewoon ingelogd. Zo werkt het:

  • Zet 2FA aan in de app of via Mijn Odido.
  • De app wordt automatisch afgemeld.
  • Log één keer opnieuw in bij de app met je e-mailadres en je wachtwoord.
  • Je krijgt een code via sms of authenticatie-app.
  • Bevestig deze code.
  • Kies voor inloggen met een pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning.

Nu heb je extra beveiliging in de Mijn Odido app aangezet.

FAQ

 

Wat is tweestapsverificatie (2FA)?

Tweestapsverificatie (2FA) is een extra beveiliging voor je Mijn Odido account. Naast je wachtwoord, heb je hiervoor ook een code nodig om in je account te komen. Deze wordt verstuurd naar je telefoon door middel van sms of een authenticatie-app. De code van de sms of app voer je vervolgens in tijdens het inloggen. Zie het als een extra slot op de deur. Zo kunnen cybercriminelen niet in je account, want daarvoor hebben ze naast je wachtwoord ook je telefoon nodig.

 

Waarom is tweestapsverificatie handig?

In jouw Mijn Odido  account vind je allerlei persoonlijke gegevens. Deze wil je natuurlijk voor jezelf houden. Helaas proberen oplichters op allerlei manieren inloggegevens te stelen. Hiermee krijgen ze niet alleen toegang tot waar je bijvoorbeeld woont, maar kunnen ze ook spullen bestellen uit jouw naam. Zo krijgen zij een nieuwe telefoon, en jij de rekening. Dit wil je natuurlijk voorkomen. Stel daarom tweestapsverificatie in

 

Op welke manier kan ik een code ontvangen?

Wanneer je tweestapsverificatie aanzet, laat je met je telefoon weten dat je bent wie je zegt dat je bent. Dit kun je op twee manieren doen: via een sms of via een authenticatie-app. Die laatste is extra veilig omdat daarbij alles op je telefoon blijft. We ondersteunen verschillende authenticatie-apps, zoals die van Google en Microsoft.

 

Hoe stel ik tweestapsverficatie (2FA) in?

Het instellen van de extra beveiliging heb je in een paar stappen gedaan:

  • Log in op Mijn Odido  of in de Mijn Odido  app.
  • Je krijgt automatisch een scherm om 2FA in te stellen.
  • Volg de instructies op je scherm. We hebben alles voor je uitgelegd.

Let op: wanneer je de extra beveiliging aanzet, kun je niet meer automatisch inloggen in My T-Mobile. Zo beschermen we je account tegen ongewenste bezoekers.

 

Kan ik tweestapsverificatie op elk moment aan- en uitzetten?

We willen dat je gegevens zo veilig mogelijk zijn, daarom kun je de extra beveiliging niet uitzetten.

 

Moet ik iedere keer dat ik inlog een verificatiecode invullen?

Iedere keer dat je inlogt op Mijn Odido  via je computer moet je een verificatiecode invullen. Wanneer je via de Mijn Odido  app inlogt, is dit alleen de eerste keer nodig.

 

Ik heb geen smartphone, kan ik ook tweestapsverificatie gebruiken?

Natuurlijk! Wanneer je geen smartphone hebt, kies dan voor het ontvangen van een code via sms.

 

Kan ik snel wisselen tussen extra beveiliging via sms of app?

Zeker! Dit doe je makkelijk via het kopje Tweestapsverificatie in Mijn Odido  of via de app.

 

Ik heb geen sms ontvangen, wat nu?

Soms duurt het even voordat de sms aankomt. Is hij er na tien minuten nog niet? Probeer het dan opnieuw. Ontvang je nog steeds geen sms? Neem dan contact met ons op.

 

Het lukt niet om 2FA in te stellen via de authenticatie-app, wat nu?

Lukt het niet om de QR-code te scannen in de authenticatie-app? Probeer het dan via de code onder de QR-code. Krijg je een foutmelding, of is er een andere reden waarom het niet lukt? Herstart dan de authenticatie-app en probeer het opnieuw.
 

Wij kunnen niet in jouw authenticatie-app; wel zo veilig. Maar dat betekent ook dat wij je niet kunnen helpen wanneer je problemen hebt met de app. Lukt het niet om via de authenticatie-app tweestapsverificatie in te stellen? Probeer dan een andere authenticatie-app of kies voor de optie 'code via sms'.

 

Heb je nog vragen over tweestapsverificatie? Stel ze gerust in dit topic!

Ook T-Mobile NL overschat zichzelf door te denken dat 2FA absoluut nodig is om een forum of account te bekijken. sms verificatie is onnodige rompslomp.

Reputatie 2

@ThomasSchipper Als je de app op de iPhone installeert, kun je kiezen voor ontgrendelen met Face ID. Dan heb je geen 2FA meer nodig als de app er eenmaal op staat.

 

Ik heb de App ook op de telefoon staan en daar gaat het idd goed. Maar noem mij misshcien ouderwets maar ik bekijk iedere factuur nog gewoon op de PC. En buiten mijn eigen abbomomnet ook die van internet en de kinderen.

Eenzelfde geldt voor de community, ook daar moet je met een 2FA inloggen. Er zijn maar weinig fora waar dat nodig is..   

Hoe kan ik mijn Odido Data-only abonnement aan mijn Odido account koppelen? Telkens krijg ik de melding dat Odido een code per SMS heeft gestuurd, maar die kan ik niet op een data-only abonnement ontvangen.

Reageer