Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 158 reacties
  • 2177 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 


 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 


158 reacties

Goedemiddag, vanochtend is mijn mobiele nummer overgezet naar mijn nieuwe E-sim van Odido. Ik kan echter mijn nieuwe abonnement niet koppelen. De oude sim was ook van Odido/T-Mobile, maar dan zakelijk (van mijn oude werkgever). Ik denk dat mijn e-mailadres nog gekoppeld is aan het andere, zakelijke account. Hoe kunnen we dit verhelpen?

 

OPGELOST ZIE ONDER

Hoi,

Op 18 december is mijn Ben abbo ingegaan en het toen beiden abonnementen proberen te koppelen om klant oordeel te krijgen. Volgens mij is het met Ben goed gegaan, maar mijn Odido blijft hangen op "Nog even geduld... Je aanmelding is verstuurd en wordt verwerkt."

Nou las ik her en der dat verwerking normaliter rond de 2 dagen duurt... Dus ik vraag me af of het goed gaat komen.

Met vriendelijke groet,

Nien

Ik heb online ergens op geklikt en zowaar direct bevestiging ontvangen.... 

Reputatie 6
Badge +2

@vanessa091178 Goed dat je hierover aan de bel trekt! Ik vermoed dat je gelijk hebt. Wil je mij in een privébericht het 06-nummer waar het om gaat, je voorletters, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Ook ontvang ik graag het zakelijke oude 06-nummer. Zodra ik je bericht heb ontvangen, ga ik gelijk voor je aan de slag! 

@Nien74 Super om te lezen dat je de bevestiging inmiddels hebt ontvangen! 😀

@vanessa091178 Goed dat je hierover aan de bel trekt! Ik vermoed dat je gelijk hebt. Wil je mij in een privébericht het 06-nummer waar het om gaat, je voorletters, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Ook ontvang ik graag het zakelijke oude 06-nummer. Zodra ik je bericht heb ontvangen, ga ik gelijk voor je aan de slag! 

@Nien74 Super om te lezen dat je de bevestiging inmiddels hebt ontvangen! 😀

Bedankt Teresa, ik heb jou zojuist een privé bericht gestuurd. Mvg, Vanessa

Abonnementen koppelen lukt niet ‘Er is een fout opgetreden, probeer later nog eens’.

Ik probeer mijn Thuis Internet+TV en mobiel abonnement aan mijn Odido-account toe te voegen, maar ik loop telkens tegen bovenstaande foutmelding aan. Zowel via de app als via de webpagina. In de winkel lukte het een medewerker van odido het ook niet om mijn abonnementen  koppelen aan mijn acount.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Mario0nl, welkom op onze Community!

 Ik ben direct voor je gaan kijken en zag dat er nog een oud abonnement gekoppeld was aan jouw account. Ik heb het account verwijderd, zou je een nieuw account willen aanmaken en opnieuw proberen te koppelen? Als het goed is moet het nu lukken. Zou je mij een terugkoppeling willen geven of het gelukt is of niet? Alvast bedankt.

Hoi Tommie,

Het heeft gewerkt beide abonnementen  zijn toegevoegd. 

Ik kan alleen nog niet alles zien/wijzigen van het tv en internet abonnement.

 

Mvg Mario

Reputatie 6
Badge +2

@Mario0nl Super om te lezen dat het is gelukt met het koppelen van je accounts! 😀 Je zou nu alles moeten kunnen zien, wil je hier een screenshot van in dit topic sturen? Dan kijk ik direct met je mee!

@Teresa van Odido  Bij mij werkt het koppelen ook niet. Ik log in met het emailadres waar ook deze forumaccount op staat geregistreerd. Hier zie ik mijn mobiele abonnement in het overzicht. Ik wil graag het Internet (Thuis) abonnement dat op hetzelfde fysieke adres staat geregistreerd toevoegen maar krijg dan de welbekende foutmelding. Alvast bedankt!

Reputatie 6
Badge +2

@courageouslysurround Goed dat je hier aan de bel trekt, ik help je graag verder om dit op te lossen! 😀 Wil je mij in een privébericht het 06-nummer waar het om gaat, je voorletters,  postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je bankrekeningnummer sturen? Dan ga ik direct voor je aan de slag! 

Al diverse keren geprobeerd om mijn internet/tv abonnement te koppelen aan mijn mobiel abonnement, maar elke keer weer ‘er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens’ maar de melding blijft komen. Mijn telefoonabonnement loopt al jaren bij jullie/t-mobile en ik woon ook al jaren op hetzelfde adres. De koppeling wil ik maken omdat ik dan bij mijn klantnummer en code zou kunnen komen om via de app tv te kunnen bekijken. Als alternatief bellen is bijna onbegonnen werk op dit moment, ik hoor alleen maar ‘drukker dan normaal, het duurt langer dan u van ons gewend bent enz . De aansluiting van internet/tv is gerealiseerd op 21 december.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Marjor, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en om de abonnementen aan elkaar te koppelen, moeten de gegevens van beide abonnementen precies overeenkomen. Nu zie ik dat jouw voorletters bij het Internet en TV abonnement niet helemaal hetzelfde stonden als bij het mobiele abonnement, dus dit heb ik gelijk voor je rechtgezet. Zou je willen proberen om het Internet en TV abonnement opnieuw te koppelen aan jouw account? Ik heb er het volste vertrouwen in dat het nu gelijk goed gaat! 

@Nora van Odido . Bedankt voor je reactie. Gisteren heb ik telefonisch contact gehad en daar werd me geadviseerd een 2e mailadres te gebruiken en met dit 2e mailadres een 2e account aan te maken. Dat heb ik gisteren gedaan en kan nu het abonnement van internet/tv inzien. Vanmorgen heb ik geprobeerd het internet/tv abo te koppelen aan het mobiel abo maar dat lukte (weer) niet. Geen idee of het dit keer komt door het toewijzen aan een ander mailadres. 
ik voel me wel een beetje een gespleten persoonlijkheid, waarbij de hele verificatiecode via sms of mail het er niet overzichtelijker op maakt. Ik hoop nog op een oplossing.

Reputatie 6
Badge +2

@Marjor Fijn om te lezen dat je in ieder geval je abonnementen kunt inzien! Ik help je graag verder om de abonnementen te koppelen, maar dit kan alleen als deze op dezelfde naam, adres en e-mailadres staan. Ik wil je toch helpen om het andere account te koppelen, staan de abonnementen verder wel op hetzelfde adres?

Wil je mij in een privébericht het 06-nummer waar het omgaat, je voorletter, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Ook ontvang ik graag beide e-mailadressen waarmee je accounts hebt aangemaakt. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan pak ik het gelijk op! 

@Marjor Fijn om te lezen dat je in ieder geval je abonnementen kunt inzien! Ik help je graag verder om de abonnementen te koppelen, maar dit kan alleen als deze op dezelfde naam, adres en e-mailadres staan. Ik wil je toch helpen om het andere account te koppelen, staan de abonnementen verder wel op hetzelfde adres?

Wil je mij in een privébericht het 06-nummer waar het omgaat, je voorletter, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Ook ontvang ik graag beide e-mailadressen waarmee je accounts hebt aangemaakt. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan pak ik het gelijk op! 

Ik heb de gevraagde gegevens zojuist doorgestuurd. Ik hoop dat het gaat lukken! Bedankt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. 

Ik heb een telefoon abbonement van odido en daarnaast tv en internet. Het laatste is een nieuw contract vanwege verhuizing, echter krijg ik dit niet gekoppeld, hij geeft nadat ik de code ingevoerd heb een foutmelding. Ik heb gebeld maar dit heeft niet geholpen helaas. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Lizzy23, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat jouw voorletters niet goed zijn overgezet bij het nieuwe Internet + TV abonnement, waardoor hier helemaal geen voorletters waren ingevuld. Om de abonnementen aan elkaar te kunnen koppelen, moet de naam exact gelijk staan anders krijg je een foutmelding te zien. Ik heb dit nu gelijk voor je rechtgezet! Wel zie ik nu dat het Internet abonnement en het mobiele abonnement allebei aan een ander account gekoppeld staan. Wil je mij een privébericht wil sturen met het e-mailadres waar je voortaan mee wil inloggen? Dan zorg ik ervoor dat het abonnement van het andere account losgekoppeld wordt, zodat je deze opnieuw kan koppelen aan het account dat je wil gaan gebruiken! 

Ik probeer mijn internet only onder mijn mobiel te zetten maar dat lukt me ook niet ik krijg een melding dat er geen internet abbo is. Kan het der aan liggen dat de te naam stelling inc met het e-mail adres afwijken. E-mail is van mij en de te naam stelling is op mijn vriendin haar naam 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Eepy, welkom op onze Community!

Om je abonnementen te koppelen dienen deze op dezelfde naam en adres te staan. Het e-mailadres mag afwijken. Nu zie ik dat het Internet + TV abonnement op de naam van je vriendin staat en jouw mobiele abonnement op jouw naam. Het makkelijkste wat je kunt doen is een extra account aanmaken. Anders moet je een contractovername doen met je mobiele abonnement. Je kunt gelukkig schakelen tussen meerdere accounts in de app. 

Goedemorgen,

Ik probeer al heel lang mijn abonnement te koppelen in Mijn Odido. Zowel op mijn huidige als nieuwe adres (ik ga per 15 februari over, dit is al bekend en bevestigd door Odido) krijg ik de foutmelding: Het opgegeven adres komt helaas niet voor in onze systemen. Controleer je gegevens en probeer het later nog eens.

Erg vervelend, want een verhuizing doorgeven ging zonder moeite en ik kreeg na 4 dagen een nieuw kastje voor het nieuwe huis, maar mijn abonnement koppelen lukt al zeker 4 maanden niet. Wie o wie heeft de oplossing? Ik heb ook al eens gebeld met 2 medewerkers en zij gaven het te blijven proberen en dat zij mijn adres en abonnement wel kunnen zien. Helaas probeer ik dit al 4 maanden zonder succes. 

Hallo, ik probeer mijn mobiel abonnement te koppelen met tv, maar ik krijg een foutmelding. Kan het aan mijn verschillende voornamen liggen?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Rickkif, verschillende voornamen is zeker een reden dat het niet lukt om je abonnementen te koppelen. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie inderdaad verschillende voorletters. Van welk abonnement moeten de voorletters aangepast worden? Laat het me maar weten, dan stuur ik je een mail waarop je kan reageren met een kopie van je ID en dan passen we het voor je aan. Daarna kan je je abonnementen koppelen! 😄

Reputatie 5
Badge +4

Hi @willemijnnnx, ik zie dat jouw huidige account nog gekoppeld staat aan een oud abonnement wat niet meer actief is. Ik vermoed dat dit de oorzaak is van de foutmelding die je krijgt. Ik heb daarom dit gelijk voor je losgekoppeld van jouw account. Het kan tot een uur duren voor dit helemaal goed verwerkt is in alle systemen. Zou je hierna weer willen proberen om het abonnement te koppelen aan jouw account? Dit zou nu gelijk goed moeten gaan! 

Hoi @Rickkif, verschillende voornamen is zeker een reden dat het niet lukt om je abonnementen te koppelen. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie inderdaad verschillende voorletters. Van welk abonnement moeten de voorletters aangepast worden? Laat het me maar weten, dan stuur ik je een mail waarop je kan reageren met een kopie van je ID en dan passen we het voor je aan. Daarna kan je je abonnementen koppelen! 😄

Hallo, van tv en internet moet aangepast worden. Wil je mij een mailtje sturen?

Reageer