Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 170 reacties
  • 2452 Bekeken


Toon eerste reactie

170 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Super @Debby75 @Michel37 en alvast een heel fijn weekend! 😁

Ik slaag maar niet in om mijn Odido mobiele abo toe te voegen aan de Mijn Odido omgeving.

De situatie is als volgt, ik heb sinds Februari 2023 een Odido abonnement voor het internet thuis, toen dus nog T-Mobile. Sinds December 2023 heb ik daarnaast  ook een abonnement bij Odido mobiel, afgesloten via Mobiel.nl Ik wil dat account graag dus nu toevoegen aan Mijn Odido. Dat lukt voor geen meter. Als ik het account probeer toe te voegen, krijg ik bij de SMS-verificatie telkens de melden dat er een probleem is en ik het later nog eens moet proberen.

Ik heb hierover al gebeld met de helpdesk. Daar bleek de conclusie dat de voorletters niet overeen kwamen. Dat is toen met uiteindelijk aangepast. Aldus de medewerker. Helaas kan ik het abonnement nu nog steeds niet toevoegen. Dus toen nog een keer per chat geprobeerd. Dat gaf ook geen oplossing. 

De frustratie zit me nu best wel hoog, ik heb met alle wachttijd erbij gerekend inmiddels 3 uur gespendeerd aan dit simpele issue zonder dat Odido nu kan zeggen waar het mis gaat, 

Hopelijk is het antwoord hier wel te vinden!

Hoi @Marciano van Odido 
Ook bij ons lukt om ons Internet abonnement te koppelen.
Reeds diverse met klantenservice gesproken en gemaild.

Inloggen lukt nu.

Het koppelen van bestaande abonnementen niet.

Wil jij dat herstellen?

 

Graag je hulp, alvast bedankt

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @RiekieMartin, ook ik kan je hierbij helpen en ik doe het graag! Ik heb gelijk even zitten zoeken en ik ben dit nummer die eindigt op ***824 tegengekomen, kan dat kloppen? Daarbij zie ik inderdaad ook een Internet + TV abonnement terug. Echter, staat deze niet op jouw naam. Om beide abonnementen in één account te kunnen krijgen, dient de naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen met elkaar. Ook zie ik meerdere mobiele abonnementen staan. Kun je aangeven om welk telefoonnummer het gaat, graag alleen de laatste 3 of 4 cijfers vermelden van het nummer die je probeert toe te voegen en samen wilt krijgen in één account met het Internet + TV abonnement. Dan kan ik dit voor je uitzoeken! 

Hallo @Pharwin van Odido 

Dankjewel voor je reactie en fijn dat je wilt helpen.

Ik heb je een PB gestuurd met de toelichting en gegevens.
Heb je zo voldoende informatie om de abonnementen aan het juiste account te koppelen?

Reputatie 6
Badge +6

@RiekieMartin, yes zeker! Dank voor het sturen van je privébericht. Ik heb inmiddels op je gereageerd en ik spreek je daar graag verder! 

Hallo @Pharwin van Odido ,
Dankjewel, ik heb de door jou gevraagde gegevens aangevuld in de PB

Hallo,

 

Voor mij geldt hetzelfde: als ik probeer een overgenomen prepaid nummer te koppelen aan mijn Odido account krijg ook ik de “Er is iets fout gegaan” foutmelding te zien. Aan vergelijkbare berichten te zien zal er aan het oude prepaidnummer nog een andere naam, e-mailadres e.d. gekoppeld zijn. Het nummer is echter wel al ontkoppeld van het account van de vriendin van wie ik het nummer (+ SIM kaartje) gekregen heb.

Willen jullie hierbij helpen? Alvast bedankt.

 Hallo@Pharwin van Odido ,

Dankjewel tot dusver.

Korte samenvatting tot heden:
Wij kunnen nu nog steeds niet via Mijn Odido bij onze “Internet, TV en Bellen” en mobiel: “06***472” Abonnementsgegevens.

Voor de door ons gewenste oplossing kun je naar beneden scrollen


Ook vandaag - naast de communicatie in dit topic - nog/weer met de klantenservice afdelingen gebeld en/of doorverbonden  (Afdelingen: “Mobiel”, ‘Internet, TV en Bellen” en “Facturatie").

Allemaal zagen ze dat er ergens iets niet goed ging/fout stond, wat ze aansluitend zouden hebben aangepast. Resultaat zou dan moeten zijn dat de beide abonnementen waren toegevoegd aan het Mijn Odido account van m.v*7@gmail.com.
Dit is nog steeds niet het geval.

Bij iedere herstelpoging elke keer een half uur gewacht en daarna weer getest met m.v*7@gmail.com op Mijn Odido:
- Het inloggen op Mijn Odido werkte nog steeds.
- Beide abonnementen (“Internet, TV en Bellen” en 06***472) bleven/werden niet zichtbaar en ook lukte het toevoegen daarvan nog steeds niet in Mijn Odido.

Weer gebeld en/of doorverbonden met alle afdelingen onder de Klantenservice.

Een van de medewerkers gaf aan dat het e-mailadres m.v*7@gmail.com  moest worden verwijderd.
Daarna konden we dan met datzelfde e-mail adres een nieuw account aanmaken en daarna zelf deze 2 abonnementen koppelen in Mijn Odido.

Weer gebeld en/of doorverbonden met alle afdelingen onder de Klantenservice met de vraag om m.v*7@gmail.com te verwijderen uit de Odido systemen.

Tegen zessen hadden we een medewerker aan de lijn die wel de bevoegdheid zou hebben om dat te doen.
Hij verwijderde m.v*7@gmail.com uit de Odido systemen, waarbij het ~20 minuten zou duren voordat de verwijdering van dit account was doorgevoerd in de Odido systemen.


Weer ~een half uur gewacht; ik kon nog steeds inloggen met m.v*7@gmail.com.
- bleven/werden niet zichtbaar en ook lukte het toevoegen daarvan nog steeds niet in Mijn Odido.

Weer gebeld en/of doorverbonden met alle afdelingen onder de Klantenservice.
- De diverse medewerkers gaven aan dat ze intern gingen overleggen om dit opgelost te krijgen voor ons (fijn)
- en daarna telefonisch contact zouden opnemen met ons (niet fijn, wij moeten werken en zijn hier al maanden/sinds de systeemovergang idioot veel tijd mee kwijt).

 

Als reden voor het komende komende verplichte telefonisch contact vanuit jullie hierover werd opgegeven dat zulke wijzigingen niet zonder verificatie konden worden doorgevoerd.
Wij hebben daarop weer aangegeven dat:
- jullie (zonder welke extra verificatie dan ook) al die tijd wel deze abonnementsgelden afschrijven
- wij sinds jullie “systeem samenvoeging o.i.d.” geen inzage meer hebben in de facturatie daarvan
- we steeds opnieuw alle gevraagde gegevens aan jullie (telefonische klantenservice, hier en per e-mail betreffende kopie Paspoort ID's, bankgegevens, postcodes, huisnummers, geboortedatums, Contractnamen, etc.) hebben verstrekt.

Nu net (~19:56) nog eens geprobeerd: We konden nog steeds inloggen met m.v*7@gmail.com .
Ook het verwijderen van m.v*7@gmail.com  uit de Odido systemen is dus niet geslaagd.

Gewenste oplossing
1. Binnen 14 dagen de bevestiging dat beide abonnementen werkend zijn gekoppeld via dit topic
(“Internet, TV en Bellen” en 06***472)  aan ons Mijn Odido account m.v*7@gmail.com, zodat we deze weer zelf kunnen beheren.de facturen kunnen zien, etc.
2. Waarbij dit is gerealiseerd zonder verder contact met ons (hier, per e-mail of telefonisch )
Voor de facturatie van onze abonnementsgelden hebben jullie ons ook niet nodig. Wij moeten gewoon werken. De fouten in jullie systemen kost ons heel/veel te veel privé tijd
3. Er een aanbod voor compensatie vanuit jullie wordt gedaan voor alle maanden en tientallen uren die wij hieraan hebben moeten besteden

Is dat mogelijk?



 


En dan proberen we de - voor ons treurige - resultaten tot heden te posten.
Die zien we niet, wel deze melding:


@Pharwin van Odido 
Kun jij toelichten wat dat betekent?

 

Dag Tessa, ik krijg het niet voor elkaar om mijn odido abonnement te koppelen in de app. Ik ben vlak voor de fusie overgestapt van Tmobile naar Tele2. Misschien zit daar de fout? Graag wil ik mijn odido app kunnen gebruiken. Ik zit nu in het buitenland en wil kunnen zien wat de status is van mijn dataverbruik. 

Groet Sander

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @SvdBeld, van harte welkom op onze Community! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en ik zag dat je account en abonnement nog gekoppeld stonden aan een oud/inactief abonnement, vandaar dat het niet lukte. Voor de zekerheid heb ik het account verwijderd en je abonnement ook ontkoppeld. Als je nu even een nieuw account wil aanmaken via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren en daarna je abonnement kunt toevoegen, zou het moeten lukken. Ik verneem graag van je of het is gelukt! 

@RiekieMartin Je post was er dubbel in komen te staan, vandaar dat deze als '’spam'’ werd gemarkeerd, maar ik heb één hiervan weer gepubliceerd. Dank voor de opheldering en toelichting, excuses dat er tot op het heden nog geen oplossing hiervoor is gevonden. Ik heb ook met je mee zitten kijken, maar ik zie verder geen bijzonderheden en dat het gewoon zou moeten lukken. Ik heb op je privébericht gereageerd, waarna ik nog één ding had aangepast. Ik verneem graag of het lukt en desnoods kan ik het alsnog voor je doorzetten naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen uitzoeken en uiteraard ook oplossen! 

@Pharwin van Odido 

En dan reageren we via PB en hier op jouw bericht en krijgen weer deze melding



Kun jij ervoor zorgen dat ons bericht alsnog wordt geplaatst?
 

Het koppelen lukt niet waarschijnlijk omdat ik tot voor kort ook een mobiele abonnement hebt gehad. Die zie ik wel staan in de app maar kan mijn internet+tv thuis niet koppelen

Reputatie 7
Badge +9

Hi @sharief79, ik zag dat er nog een inactief mobiel abonnement gekoppeld stond. Deze heb ik net verwijderd, dus over 30 minuten moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken. Ook al las ik wel een case dat het gisteravond door mijn collega ook was opgepakt. Werkte het al? Zo ja, dan mijn excuses, dan heb ik het account voor niks verwijderd! Laat je het me weten?

Goedemiddag,

 

Tot vandaag kon ik wel inloggen in mijn odido maar kon ik alleen mijn tv en internet abbonnement inzien. Mijn mobiele abbonnement kreeg ik met geen mogelijkheid gekoppeld. Toen heb ik iets ontkoppeld en stonden ze allebei wel in mijn account, maar vlak daarna zijn ze allebei weggevallen en kan ik nu helemaal geen abonnementen meer zien en krijg ik alleen maar foutmeldingen als ik ze wil koppelen. Hoe kan ik dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @Sam1985, wat apart dat ze wel even allebei in je account stonden. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat er wel een heel oud account bestond. Wellicht dat deze ergens in de weg stond. Ik heb dit oude account en je huidige account allebei verwijderd. Ik gok dat het over 30 minuten wel lukt om een nieuw account te maken via Mijn Odido registreren en vervolgens beide abonnementen weer toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt? Zo niet, stuur me dan ook even de exacte foutmelding die je krijgt! 😄

@Marciano van Odido 

Het is gelukt. Bedankt voor je hulp.

Groetjes Samantha

“Van” het kastje naar de muur?

Begin februari heb ik een internetabonnement besteld. In de eerste mail stond een tussenvoegsel bij mijn achternaam, zoals je hieronder kunt zien. In vervolgcommunicatie is de ‘van’ verdwenen. Ik weet natuurlijk niet hoe jullie proces loopt, maar misschien is iemand vergeten iets over te typen ofzo? Je zou denken, appeltje eitje om te fixen. Maar helaas...
 

 

Ik heb ook een mobiel abonnement in bestelling, die zie ik niet in mijn account. Ik vermoed op basis van wat ik hier lees dat dit komt door de fout in mijn achternaam. Op mijn mobiel contract staat mijn naam goed. Bovendien heb ik mij met mijn paspoort geïdentificeerd in een van jullie winkels (staat ook op dat contract).
Zelf koppelen kan ik nu ook niet want dan gaat er een SMS naar een nog niet werkend nummer.

Ik heb twee keer telefonisch contact gehad:

  1. De eerste keer zou het zijn opgelost en zou het na een half uur zichtbaar zijn. Dat bleek helaas niet het geval.
  2. De tweede keer werd aangegeven dat ik dat zelf in mijn account kon aanpassen. Maar daar staat juist dat je dat zelf niet kan omdat het overeen moet komen met je ID bewijs (wat juist niet zo is)…
    Dan was het advies de order te annuleren en opnieuw op te starten. Omdat ik de spullen al heb en de installatiemonteur is ingepland wil ik dat niet. Bovendien is dat toch wel heel erg krom als er bij Odido intern een administratieve fout is gemaakt (en jullie zelfs al een kopie ID hebben). Lekker duurzaam ook de spullen heen en weer sturen voor drie letters!

Kan iemand hier mij s.v.p. helpen met:

  • mijn naam goed te noteren, dus het tussenvoegsel erin zetten
  • zorgen dat ik mijn beide abonnementen in 1 account kan zien?
Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Mike v N, welkom op de Community! Niet fijn dat er iets niet goed is gegaan met je tussenvoegsel en dat deze nu niet goed in het systeem staat. Ga ik voor je oplossen. Ik zie geen kopie van je ID, dus ik moet je wel vragen om een nieuwe (de kopies worden ook altijd verwijderd zodra ze niet meer nodig zijn). Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID in de bijlage. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan corrigeer ik het direct in het systeem.

Zet in je mail ook direct even je ordernummer van mobiel en het 06-nummer. Dan pak ik deze er ook direct bij om te controleren. Je mobiele abonnement kan je nu nog niet toevoegen als deze nog niet actief is. Zodra het mobiele abonnement van start gaat, kan je deze koppelen in Mijn Odido. Maar ik wil de gegevens voor de zekerheid toch even checken, zodat alles straks vlekkeloos gaat! 😄

Hoi @Mike v N, welkom op de Community! Niet fijn dat er iets niet goed is gegaan met je tussenvoegsel en dat deze nu niet goed in het systeem staat. Ga ik voor je oplossen. Ik zie geen kopie van je ID, dus ik moet je wel vragen om een nieuwe (de kopies worden ook altijd verwijderd zodra ze niet meer nodig zijn). Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID in de bijlage. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan corrigeer ik het direct in het systeem.

Zet in je mail ook direct even je ordernummer van mobiel en het 06-nummer. Dan pak ik deze er ook direct bij om te controleren. Je mobiele abonnement kan je nu nog niet toevoegen als deze nog niet actief is. Zodra het mobiele abonnement van start gaat, kan je deze koppelen in Mijn Odido. Maar ik wil de gegevens voor de zekerheid toch even checken, zodat alles straks vlekkeloos gaat! 😄

Dank je voor de reactie. Ik heb zojuist de mail met de gegevens gestuurd. Een kopie ID mailen lijkt me niet nodig. In het mobiele contract staat namelijk dat ik geïdentificeerd ben door Odido (incl. paspoortnummer). Dat zijn exact dezelfde contractspartijen, dus jullie hebben mijn identiteit al vastgesteld.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mike v N, zonder kopie ID mag en ga ik geen gegevens wijzigen. Ik hoop dat je snapt dat we ons aan strenge regels moeten houden om je gegevens te beschermen. Ik zie de kopie alsnog graag tegemoet!

Hi @Mike v N, zonder kopie ID mag en ga ik geen gegevens wijzigen. Ik hoop dat je snapt dat we ons aan strenge regels moeten houden om je gegevens te beschermen. Ik zie de kopie alsnog graag tegemoet!

Ik zal hem mailen omdat het blijkbaar de snelste oplossing is. Maar vind dit écht belachelijk (en een klacht waard). Jullie processen en omgang met persoonsgegevens lijken niet helemaal te kloppen:

  1. Zoals op de schermprint te zien stond mijn naam goed en heeft iemand van Odido het tussenvoegsel weggehaald. Jullie maken een administratieve fout en dan moet ik mijn paspoort sturen?
  2. Ik ben in een Odido winkel geïdentificeerd en dat hebben jullie (=Odido Netherlands BV) vastgelegd. Nu moet het nog een keer?
Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mike v N, ik snap je helemaal hoor. Ik 'zie’ ook direct dat verder al je gegevens overeenkomen tussen Mobiel en Thuis, maar met gegevens wijzigen moeten we wel streng zijn. Dit om jouw abonnement zo veilig mogelijk te houden. Verificaties gaan namelijk mede op volledige naam en andere gegevens, vandaar. Dat gezegd hebebnde; ik heb je mail gezien en je mobiele bestelling ook direct bekeken en ik zie dat je tussenvoegsel daar gelukkig wel goed is doorgekomen. Ik heb je tussenvoegsel zojuist toch toegevoegd voor je Thuis-abonnement. Beide abonnementen komen nu exact overeen en zodra je mobiele abonnement op 25-03-2024 ingaat, moet het lukken om ze in 1 Mijn Odido-account te koppelen! Laat het me gerust weten of het straks is gelukt!

[Verhaal]

Iemand van Odido die hierop kan terugkomen? @Pharwin van Odido @Marciano van Odido 

 

 

Reageer