Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 190 reacties
  • 2643 Bekeken


Toon eerste reactie

190 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @TeeZet67, bedankt voor de snelle reactie! Ik heb je mail en de kopie gezien en ik heb je voorletters zojuist gecorrigeerd. Geef het systeem even een half uurtje de tijd om deze wijzigiging te verwerken dan moet het lukken! 😄

Hoi Marciano,

 

Ik kan geen bestaand internet abonnement toevoegen aan mijn Odido account.

 

Kan je mij helpen?

het is al opgelost :)

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @Sam1985, wat apart dat ze wel even allebei in je account stonden. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat er wel een heel oud account bestond. Wellicht dat deze ergens in de weg stond. Ik heb dit oude account en je huidige account allebei verwijderd. Ik gok dat het over 30 minuten wel lukt om een nieuw account te maken via Mijn Odido registreren en vervolgens beide abonnementen weer toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt? Zo niet, stuur me dan ook even de exacte foutmelding die je krijgt! 😄

Goedemorgen @TeeZet67, bedankt voor de snelle reactie! Ik heb je mail en de kopie gezien en ik heb je voorletters zojuist gecorrigeerd. Geef het systeem even een half uurtje de tijd om deze wijzigiging te verwerken dan moet het lukken! 😄

Truuk gelukt, Marciano! Jij ook bedankt voor de snelle (re-)actie!

@Pharwin van Odido Dank voor je hulp! Fijn dat het nu gelukt is om mijn abonnementen aan het juiste account te koppelen 👌

Hi @steadiremy, de foutmelding over je adres klopt in dit geval inderdaad niet. Ik heb direct met je meegekeken en ik zag dat de geboortedatum niet goed stond. De dag en de maand waren omgewisseld. Ik heb deze zojuist gecorrigeerd voor je Thuis-abonnement. Over 30 minuten moet het lukken om dit abonnement te koppelen aan je al bestaande Mijn Odido-account. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Even voor de zekerheid: februari is de juiste geboortemaand, klopt dat?

Hoi Marciano, Dank je. Ja, geb. maand is februari. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @heleennoort92, ik zie dat je oude abonnement inderdaad nog gekoppeld stond aan je account. Ik denk dat deze in de weg zat. Ik heb hem zojuist verwijderd. Probeer het over een uurje nog eens, dan zou het moeten lukken. Laat je het me weten?

Hoi Tommie,

Het heeft gewerkt beide abonnementen  zijn toegevoegd. 

Ik kan alleen nog niet alles zien/wijzigen van het tv en internet abonnement.

 

Mvg Mario

Hi @Norbiej, je naam stond niet correct in het systeem. Je tussenvoegsel stond als tweede naam. Ik heb deze gecorrigeerd. Geef het systeem een uurtje de tijd om dit te verwerken en dan moet het lukken om je abonnement te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt?

Yep gelukt, heb de abo's gekoppeld. hartelijk bedankt! 

Ik heb nu inderdaad telefonisch besteld en dat ging prima. Bedankt.

Hoi @heleennoort92, ik zie dat je oude abonnement inderdaad nog gekoppeld stond aan je account. Ik denk dat deze in de weg zat. Ik heb hem zojuist verwijderd. Probeer het over een uurje nog eens, dan zou het moeten lukken. Laat je het me weten?

Hoi hoi! 

 

Ja het is gelukt! Heel fijn, dankjewel! ☆

Groetjes

Hoi @reygenraam, uiteraard help ik je graag verder! Je mobiele abonnement stond op de voorletters H.R., terwijl Internet op R. stond. Ik heb deze nu voor je internet-abonnement ook op H.R. gezet. Om abonnementen te koppelen moeten ze namelijk op exact dezelfde gegevens staan. Geef het systeem even 30 minuten de tijd en dan moet het lukken om je abonnement toe te voegen in Mijn Odido. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Marciano, enorm bedankt voor de snelle hulp, het is gelukt! 😁

Hi @Jackie010, uiteraard help ik je hier graag bij! Jouw e-mailadres stond nog gekoppeld aan een oud Mijn Odido-account met een inactief 4G voor Thuis-abonnement. Dit account heb ik net verwijderd. Geef het systeem even 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en je abonnementen te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Het is gelukt! Bedankt!

Hey @ChrisVanU, ik denk dat de foutmelding in dit geval niet klopte. Er stond een oud inactief mobiel abonnement aan je account gekoppeld. Deze heb ik net verwijderd. Dus als je over 30 minuten via Mijn Odido registreren een nieuw account aanmaakt en je abonnement koppelt, moet het lukken. Laat je het me weten? 😄

Ik zal het zo proberen, thanks voor de reactie

Hey @ChrisVanU, ik denk dat de foutmelding in dit geval niet klopte. Er stond een oud inactief mobiel abonnement aan je account gekoppeld. Deze heb ik net verwijderd. Dus als je over 30 minuten via Mijn Odido registreren een nieuw account aanmaakt en je abonnement koppelt, moet het lukken. Laat je het me weten? 😄

Helaas krijg ik weer dezelfde error na dit gedaan te hebben. 
De ingevulde gegevens komen helaas niet voor in onze systemen. Controleer de gegevens en probeer het nog eens.

 

Blijkbaar leek het het wel te doen wanneer ik de toevoeging BIS veranderde naar BS. Lijkt nu te werken.

Ik heb net op een ander mail adres wel het internet en tv abonnement kunnen toevoegen, eerst kreeg ik daar ook een foutmelding maar zie net bij inloggen dat dit wel gelukt is, maar denk dat handigste is dit samen te voegen op een account. Dus alsnog gaarne hulp hierbij.

 

 

Beste,

 

ondertussen ben ik ook al vanaf begin februari bezig om mijn abonnementen te koppelen in mijn account. Ik blijf ook maar iedere keer een foutmelding krijgen dat dit niet mogelijk is.

Ik heb al een aantal jaren een tele2 abonnement gehad voor mijn mobiele telefonie. Nu is het over gegaan naar Odido en dat ging op zich helemaal goed. 11 januari vroeg ik een nieuw abonnement aan voor internet en tv en toen ik deze zelf heb aangesloten februari jongstleden wilde ik die ook koppelen onder mijn account. dit is tot op de dag van vandaag nog niet gelukt,

Wat ik hier het grootste nadeel van vind, is dat ik ook geen factuur van mijn internet/tv abonnement kan inzien. ik krijg netjes de mail uw factuur deze maand en hierin staat dan mijn maandbedrag maar doordat ik het net heb afgesloten kwamen hier kosten bij, ik wil graag weten hoe deze kosten gemaakt en gefactureerd zijn. Maar omdat ik het niet kan toevoegen kan ik de factuur niet inzien. Ik heb hier nu al meerdere malen over gebeld, werd mij iedere keer gezegd dat het probleem bekend is maar hoor verder niets meer hierover.

Vandaag probeer ik het weer maar het lukt nog steeds niet.

 

Ik zie iets staan over gegevens die waarschijnlijk bij beide abonnementen niet overeen zouden komen, en dat zou best een reden kunnen zijn, want ik ben a ondertussen verhuisd en  b zie dat ik inderdaad bij internet en tv alleen de P heb als voorletter en bij mijn mobiele abonnement mijn twee voorletters.

 

Ik zou zeer graag hulp willen hiermee want ik ben nu wel beetje zat van het wachten hierop.

 

Met vriendelijk groet,

 

Pascale Bierhuizen

 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @PLee, van harte welkom op onze Community, leuk dat je er bent! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en als ik zoek op je e-mailadres, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***9854. Daarbij zie ik je account ook gekoppeld, maar het lukt niet. omdat je nummer niet meer actief is bij ons. Ik heb het account dan ook gelijk voor je verwijderd. Je kunt voor je Internet + TV abonnement een nieuw account aanmaken via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren en dan het abonnement toevoegen! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Pascale B, ik snap volkomen dat je beide abonnementen in 1 Mijn Odido-account wil hebben en daar help ik je direct bij! Goed dat je al e.e.a. hebt geprobeerd en hebt gevonden waar het aan kan liggen. Ik zie inderdaad dat je Internet + TV abonnement op 1 voorletter staat, terwijl mobiel op 2 voorletters staan. Dit is al reden dat koppelen niet lukt. Ik heb Internet + TV direct op dezelfde voorletters gezet en het 2e Mijn Odido-account waar dit abonnement aan gekoppeld stond verwijderd. Geef het systeem 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om Internet + TV toe te voegen aan je Mijn Odido-account met e-mailadres p***k@gmail.com. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Hai Marciano,

Bedankt, Moet alleen even kijken want ik heb zelf ook al een account ontkoppeld, daar ik zelf al het eerste account heb verwijderd om het toe te voegen aan het tweede account met die ene voorletter. nou ik ga wel even kijken over een half uurtje wat er nog staat. Als het me niet lukt kom ik er zeker op terug,

 

Alvast bedankt voor je hulp.

 

 

Hi @Pascale B, ik snap volkomen dat je beide abonnementen in 1 Mijn Odido-account wil hebben en daar help ik je direct bij! Goed dat je al e.e.a. hebt geprobeerd en hebt gevonden waar het aan kan liggen. Ik zie inderdaad dat je Internet + TV abonnement op 1 voorletter staat, terwijl mobiel op 2 voorletters staan. Dit is al reden dat koppelen niet lukt. Ik heb Internet + TV direct op dezelfde voorletters gezet en het 2e Mijn Odido-account waar dit abonnement aan gekoppeld stond verwijderd. Geef het systeem 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om Internet + TV toe te voegen aan je Mijn Odido-account met e-mailadres p***k@gmail.com. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

 

Hallo @PLee, van harte welkom op onze Community, leuk dat je er bent! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en als ik zoek op je e-mailadres, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***9854. Daarbij zie ik je account ook gekoppeld, maar het lukt niet. omdat je nummer niet meer actief is bij ons. Ik heb het account dan ook gelijk voor je verwijderd. Je kunt voor je Internet + TV abonnement een nieuw account aanmaken via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren en dan het abonnement toevoegen! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

 

Hi @Pharwin van Odido , bedankt voor je snelle reactie! Ik heb nu geprobeerd en nieuw account te maken maar nu krijg ik de melding dat mijn wachtwoord onjuist is terwijl ik hem net heb gemaakt...

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Pascale B, superfijn dat het is gelukt en uiteraard graag gedaan! Jij ook bedankt en mocht je in de toekomst nog hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic. Ik sta voor je klaar. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😁

Reputatie 6
Badge +6

@PLee was het gelukt om een nieuw account aan te maken? Ik heb weer even gezocht op je e-mailadres en ik zie dat deze nu wel goed gekoppeld staat aan je Internet + TV abonnement. Lukt het ook om in te loggen? Wellicht dat je een klein spelfoutje had gemaakt in het aanmaken van je wachtwoord. Geen zorgen, als je je wachtwoordt niet meer weer, kun je heel gemakkelijk via onze website: https://www.odido.nl/my/inloggegevens-opvragen je inloggegevens opvragen. Je ontvangt dan een e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen!

Reputatie 6
Badge +6

@PLee fijn dat het werkt, geen dank en graag gedaan natuurlijk! Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😊

Hi,

Wanneer ik een abonnement wil toevoegen aan mijn account dan krijg ik onderstaande foutmelding:

Je kunt helaas niet zelf een bijbestelling doen omdat je niet de contracthouder bent.

Kan dit worden opgelost?

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 

 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 

Ik kan mijn abonnement niet koppelen aan mijn account.

Ik heb op 8 mei Internet&TV besteld. Ik ben een nieuwe klant. Ik heb een account aangemaakt, maar als ik mijn abonnement wil toevoegen lukt dat niet. Zie hieronder. Ik heb het meerdere keren geprobeerd.

 

Reageer