Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 190 reacties
  • 2643 Bekeken


Toon eerste reactie

190 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @laurannekloos, geen dank! Geen zorgen, heeft absoluut geen invloed op je abonnementen hoor. Ik heb het account verwijderd. Het systeem zal ongeveer 30 minuten nodig hebben om dit te verwerken en dan kan je via Mijn Odido registreren een nieuw account aanmaken en je abonnementen koppelen. Laat het me maar weten of het is gelukt! 

Ik heb een bestaand account met een bestelling voor internet. De odido sales afdeling heeft deze bestelling enkele weken geleden op mijn verzoek beeindigd en een nieuwe bestelling ingelegd zodat ik gebruik kan maken van de meest recente aanbieding. Van de nieuwe bestelling heb ik via email een bevestiging ontvangen (incl. nieuw klantnummer).

ik zie op mijn odido wel dat de oude bestelling is beeindigd, maar niet de nieuwe bestelling. het zelf toevoegen van de nieuwe bestelling werkt niet. Hoe kan de nieuwe bestelling toegevoegd worden?

Hi Marciano, 

Heb alles opnieuw aangemaakt en kon mijn mobiele abonnement gewoon koppelen. Toch krijg ik bij mijn internet abonnement weer de melding “Het is niet mogelijk dit mobiele nummer te koppelen”. Ik heb geen inzicht op mijn internet abonnement, misschien dat daar toch nog gegevens verkeerd staan? Email en rek nr zouden moeten kloppen, en ik heb telefonisch te horen gekregen dat het internet abonnement op ‘ dhr Lauranne’ stond terwijl mijn mobiele op L.E. Kloos stond en dat zou aangepast moeten zijn. Kan je zien of dat inderdaad is gecorrigeerd? 

 

 

Hoi @Jattro, dat is een rare foutmelding bij het koppelen van je abonnementen. Ik zie dat er 1 e-mailadres gekoppeld stond aan 2 abonnementen, waarvan één een inactief abonnement was. Daar gaat het denk ik mis. Het account heb ik daarom net verwijderd. Over 30 minuten moet het lukken om een nieuw account aan te maken via Mijn Odido registreren om vervolgens je abonnement(en) te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Hi @Marciano van Odido,

Ik heb een nieuw account aangemaakt, maar wanneer ik een nieuw abonnement aanvraag en dan klik op Sim Only, Telefoon of Tablet dan krijg ik weer de melding: Je kunt helaas niet zelf een bijbestelling doen omdat je niet de contracthouder bent.

Ik slaag maar niet in om mijn Odido mobiele abo toe te voegen aan de Mijn Odido omgeving.

De situatie is als volgt, ik heb sinds Februari 2023 een Odido abonnement voor het internet thuis, toen dus nog T-Mobile. Sinds December 2023 heb ik daarnaast  ook een abonnement bij Odido mobiel, afgesloten via Mobiel.nl Ik wil dat account graag dus nu toevoegen aan Mijn Odido. Dat lukt voor geen meter. Als ik het account probeer toe te voegen, krijg ik bij de SMS-verificatie telkens de melden dat er een probleem is en ik het later nog eens moet proberen.

Ik heb hierover al gebeld met de helpdesk. Daar bleek de conclusie dat de voorletters niet overeen kwamen. Dat is toen met uiteindelijk aangepast. Aldus de medewerker. Helaas kan ik het abonnement nu nog steeds niet toevoegen. Dus toen nog een keer per chat geprobeerd. Dat gaf ook geen oplossing. 

De frustratie zit me nu best wel hoog, ik heb met alle wachttijd erbij gerekend inmiddels 3 uur gespendeerd aan dit simpele issue zonder dat Odido nu kan zeggen waar het mis gaat, 

Hopelijk is het antwoord hier wel te vinden!

Hoi @Marciano van Odido 
Ook bij ons lukt om ons Internet abonnement te koppelen.
Reeds diverse met klantenservice gesproken en gemaild.

Inloggen lukt nu.

Het koppelen van bestaande abonnementen niet.

Wil jij dat herstellen?

 

Graag je hulp, alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jattro, ah zo - duidelijk! Dit is bekend bij ons. Het is inderdaad momenteel niet mogelijk om via die weg een nieuw abonnement te bestellen via Mijn Odido. Hier wordt nog aan gewerkt. Je kan in de tussentijd simpelweg een nieuwe bestelling plaatsen via odido.nl. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @laurannekloos, bedankt voor het proberen! Apart dat Internet nog niet gekoppeld kan worden. De naam staat inderdaad op L.E. Kloos en ook op 'female’. Alles staat verder goed en er zijn geen oude accounts. Stuur mij anders even een privébericht met je e-mailadres, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Wellicht dat er toch iets anders is dat niet overeenkomt met wat er in ons systeem staat.

Reputatie 7
Badge +9

Superfijn dat het is gelukt @Jattro en uiteraard graag gedaan. Bedankt en jij ook een hele fijne avond! 😄

Ik probeer mijn internet only onder mijn mobiel te zetten maar dat lukt me ook niet ik krijg een melding dat er geen internet abbo is. Kan het der aan liggen dat de te naam stelling inc met het e-mail adres afwijken. E-mail is van mij en de te naam stelling is op mijn vriendin haar naam 

[Verhaal]

Iemand van Odido die hierop kan terugkomen? @Pharwin van Odido @Marciano van Odido 

 

 

Al diverse keren geprobeerd om mijn internet/tv abonnement te koppelen aan mijn mobiel abonnement, maar elke keer weer ‘er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens’ maar de melding blijft komen. Mijn telefoonabonnement loopt al jaren bij jullie/t-mobile en ik woon ook al jaren op hetzelfde adres. De koppeling wil ik maken omdat ik dan bij mijn klantnummer en code zou kunnen komen om via de app tv te kunnen bekijken. Als alternatief bellen is bijna onbegonnen werk op dit moment, ik hoor alleen maar ‘drukker dan normaal, het duurt langer dan u van ons gewend bent enz . De aansluiting van internet/tv is gerealiseerd op 21 december.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Eepy, welkom op onze Community!

Om je abonnementen te koppelen dienen deze op dezelfde naam en adres te staan. Het e-mailadres mag afwijken. Nu zie ik dat het Internet + TV abonnement op de naam van je vriendin staat en jouw mobiele abonnement op jouw naam. Het makkelijkste wat je kunt doen is een extra account aanmaken. Anders moet je een contractovername doen met je mobiele abonnement. Je kunt gelukkig schakelen tussen meerdere accounts in de app. 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @RiekieMartin, ook ik kan je hierbij helpen en ik doe het graag! Ik heb gelijk even zitten zoeken en ik ben dit nummer die eindigt op ***824 tegengekomen, kan dat kloppen? Daarbij zie ik inderdaad ook een Internet + TV abonnement terug. Echter, staat deze niet op jouw naam. Om beide abonnementen in één account te kunnen krijgen, dient de naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen met elkaar. Ook zie ik meerdere mobiele abonnementen staan. Kun je aangeven om welk telefoonnummer het gaat, graag alleen de laatste 3 of 4 cijfers vermelden van het nummer die je probeert toe te voegen en samen wilt krijgen in één account met het Internet + TV abonnement. Dan kan ik dit voor je uitzoeken! 

Hallo @Pharwin van Odido 

Dankjewel voor je reactie en fijn dat je wilt helpen.

Ik heb je een PB gestuurd met de toelichting en gegevens.
Heb je zo voldoende informatie om de abonnementen aan het juiste account te koppelen?

Ik heb al sinds jaar en dag een mobiel abonnement, maar het nog verse Internet+TV abonnement koppelen krijg ik niet voor elkaar. Elke keer weer een foutmelding. Ik heb er een paar weken geleden al telefonisch contact over gehad, en toen werd me beloofd (nadat het probleem kennelijk niet achterhaald kon worden) dat er weer contact met mij opgenomen zou worden. Helaas... niet dus. Ik zou het erg fijn vinden als het gefikst zou kunnen worden.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SB Kooistra, ik zie nu dat we jouw reactie over het hoofd hebben gezien, sorry! Je gegevens staan inderdaad helemaal goed en komen overeen. Ik zie dat er een Mijn Odido-account bestond waar een inactief Thuis-abonnement aan gekoppeld stond. Deze heb ik net losgekoppeld. Als je nu op Mijn Odido inlogt met je huidige e-mailadres moet het lukken om beide abonnementen te koppelen. Ik hoor graag van je of het is gelukt! 😄

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Marjor, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en om de abonnementen aan elkaar te koppelen, moeten de gegevens van beide abonnementen precies overeenkomen. Nu zie ik dat jouw voorletters bij het Internet en TV abonnement niet helemaal hetzelfde stonden als bij het mobiele abonnement, dus dit heb ik gelijk voor je rechtgezet. Zou je willen proberen om het Internet en TV abonnement opnieuw te koppelen aan jouw account? Ik heb er het volste vertrouwen in dat het nu gelijk goed gaat! 

Ik heb sinds vandaag een abonnement op de iPad bij jullie. Nu zou er een bericht gestuurd worden naar dit nummer, een 097 nummer om de app op de iPad te activeren. Ik krijg alleen geen berichten binnen. Hoe kan dit opgelost worden? 

Reputatie 2

Ik heb vorige week een abonnement afgesloten voor Internet & TV, op het binnenkort aan te sluiten glasvezel netwerk hier in de wijk. Ik heb niet gekozen voor de tussentijdse oplossing, maar dus pas aan te sluiten zodra dat mogelijk is met glasvezel hier in de straat. Dit contract staat in Mijn Odido als “Abonnement in oplevering”. Dezelfde dag heb ik een nieuw mobiel abonnement afgesloten met nummerbehoud, welke is goedgekeurd door Vodafone en de portering gepland staat voor 22-5-2024. Ik kan dit contract echter niet koppelen aan Mijn Odido, wat ik wel graag wil voor het overzicht. 

 

En ik wil graag nog een mobiel abonnement aanvragen, wat ook een nummer van Vodafone (en dus te porteren) betreft. Hoe kan ik deze het best aanvragen en koppelen aan Mijn Odido?

 

Alvast bedankt voor het meelezen en meedenken!

@Nora van Odido . Bedankt voor je reactie. Gisteren heb ik telefonisch contact gehad en daar werd me geadviseerd een 2e mailadres te gebruiken en met dit 2e mailadres een 2e account aan te maken. Dat heb ik gisteren gedaan en kan nu het abonnement van internet/tv inzien. Vanmorgen heb ik geprobeerd het internet/tv abo te koppelen aan het mobiel abo maar dat lukte (weer) niet. Geen idee of het dit keer komt door het toewijzen aan een ander mailadres. 
ik voel me wel een beetje een gespleten persoonlijkheid, waarbij de hele verificatiecode via sms of mail het er niet overzichtelijker op maakt. Ik hoop nog op een oplossing.

Goedemorgen,

Ik probeer al heel lang mijn abonnement te koppelen in Mijn Odido. Zowel op mijn huidige als nieuwe adres (ik ga per 15 februari over, dit is al bekend en bevestigd door Odido) krijg ik de foutmelding: Het opgegeven adres komt helaas niet voor in onze systemen. Controleer je gegevens en probeer het later nog eens.

Erg vervelend, want een verhuizing doorgeven ging zonder moeite en ik kreeg na 4 dagen een nieuw kastje voor het nieuwe huis, maar mijn abonnement koppelen lukt al zeker 4 maanden niet. Wie o wie heeft de oplossing? Ik heb ook al eens gebeld met 2 medewerkers en zij gaven het te blijven proberen en dat zij mijn adres en abonnement wel kunnen zien. Helaas probeer ik dit al 4 maanden zonder succes. 

Reputatie 2

Kleine aanvulling op mijn eerdere vraag: ik wil graag naast mijn al aangevraagde Umlimited Plus abonnement (actief 22-5 na nummerportering) een Samen Unlimited aanvragen, maar volgens mij lukt dat niet via de reguliere weg op de site. Moet daar dan eerst het hoofdnummer voor actief zijn (22-5) of kan er al een Samen Unlimited met nummerbehoud voor mijn andere aansluiting worden aangevraagd?

Reputatie 6
Badge +2

@Marjor Fijn om te lezen dat je in ieder geval je abonnementen kunt inzien! Ik help je graag verder om de abonnementen te koppelen, maar dit kan alleen als deze op dezelfde naam, adres en e-mailadres staan. Ik wil je toch helpen om het andere account te koppelen, staan de abonnementen verder wel op hetzelfde adres?

Wil je mij in een privébericht het 06-nummer waar het omgaat, je voorletter, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Ook ontvang ik graag beide e-mailadressen waarmee je accounts hebt aangemaakt. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan pak ik het gelijk op! 

Reputatie 6
Badge +6

@RiekieMartin, yes zeker! Dank voor het sturen van je privébericht. Ik heb inmiddels op je gereageerd en ik spreek je daar graag verder! 

Reageer