Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 190 reacties
  • 2642 Bekeken


Toon eerste reactie

190 reacties

@marciano.

Ik heb het geprobeerd maar het wil nog niet lukken, omdat het nummer niet herkend wordt.  Bij klant voordeel zie ik ook een nummer staan wat ik niet herken eindigend op 016.

Ben bang dat er nog iets niet helemaal in orde is.  Ik zou mijn oude nummer meenemen maar die eindigt niet op 016

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @Roborob69, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb hem ontvangen en ik heb je voorletters zojuist gewijzigd. Beide abonnementen komen nu exact overeen. Geef het systeem 30 minuutjes en dan moet het lukken om je mobiele abonnement ook toe te voegen! Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

@marciano.  Ik heb inmiddels 1 account gekoppeld en heb je een mailtje gestuurd om de tweede te koppelen 

Hoi Marciano,

 

Ik kan geen bestaand internet abonnement toevoegen aan mijn Odido account.

 

Kan je mij helpen?

het is al opgelost :)

Hoi Marciano,

 

Ik kan geen bestaand internet abonnement toevoegen aan mijn Odido account.

 

Kan je mij helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Super, @LLas !

Hi @LLas, geen probleem! Ik heb hem inmiddels ontvangen en ik heb je voorletter toegevoegd en je geboortedatum gecorrigeerd. Over een half uurtje moet het lukken om je Internet + TV abonnement toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

@Marciano van Odido Bedankt, het is nu eindelijk gelukt om het internet + TV abonnement toe te voegen.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Roborob69. je e-mailadres stond nog gekoppeld aan een inactief mobiel abonnement. Ik heb het oude account zojuist voor je verwijderd. Over 30 minuten moet het lukken om een nieuw Mijn Odido account aan te maken via Mijn Odido registreren. Je kan dan alvast 1 abonnement koppelen. Je voorletters komen nog niet helemaal overeen. Mobiel staat namelijk op 3 voorletters, terwijl Internet + TV op 1 staat. Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan voeg ik de overige voorletters toe en dan moet het lukken om je 2e abonnement ook te koppelen! 😄

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LLas, geen probleem! Ik heb hem inmiddels ontvangen en ik heb je voorletter toegevoegd en je geboortedatum gecorrigeerd. Over een half uurtje moet het lukken om je Internet + TV abonnement toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Abonnementen koppelen lukt niet ‘Er is een fout opgetreden, probeer later nog eens’.

Ik probeer mijn Thuis Internet en mobiel abonnement aan mijn Odido-account toe te voegen, maar ik loop telkens tegen bovenstaande foutmelding aan. Zowel via de app als via de webpagina. 

  •  

Hi @LLas, je gegevens staan inderdaad niet goed. Je voorletter ontbreekt bij je Internet + TV abonnement en je geboortedatum komt ook niet overeen. Ik heb je net een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat het me even weten als je dit hebt gedaan, dan corrigeer ik je gegevens zodat beide abonnementen overeenkomen. Dan heb je binnen no time je Internet + TV abonnement gekoppeld! 😄

@Marciano van Odido ik heb de gegevens opgestuurd. De eerste mail was zonder bijlage, maar net degene met bijlage verstuurd.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LLas, je gegevens staan inderdaad niet goed. Je voorletter ontbreekt bij je Internet + TV abonnement en je geboortedatum komt ook niet overeen. Ik heb je net een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat het me even weten als je dit hebt gedaan, dan corrigeer ik je gegevens zodat beide abonnementen overeenkomen. Dan heb je binnen no time je Internet + TV abonnement gekoppeld! 😄

Ik kan mijn internet en TV abonnement ook niet koppelen aan mijn Odido account (met GSM abbo). Krijg de melding dat mijn adres niet klopt. Meerdere malen contact gehad met adviseurs (van GSM en internet&TV) via de chat. Alternative e-mail adres doorgegeven en rekeningnummer, maar dat heeft nog niet geholpen. Kan iemand checken of alles goed staat?

@Marciano van Odido Het is nu gelukt, beide abonnementen zijn nu actief in Mijn.Odido. 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SB Kooistra, ik zie nu dat we jouw reactie over het hoofd hebben gezien, sorry! Je gegevens staan inderdaad helemaal goed en komen overeen. Ik zie dat er een Mijn Odido-account bestond waar een inactief Thuis-abonnement aan gekoppeld stond. Deze heb ik net losgekoppeld. Als je nu op Mijn Odido inlogt met je huidige e-mailadres moet het lukken om beide abonnementen te koppelen. Ik hoor graag van je of het is gelukt! 😄

[Verhaal]

Iemand van Odido die hierop kan terugkomen? @Pharwin van Odido @Marciano van Odido 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mike v N, ik snap je helemaal hoor. Ik 'zie’ ook direct dat verder al je gegevens overeenkomen tussen Mobiel en Thuis, maar met gegevens wijzigen moeten we wel streng zijn. Dit om jouw abonnement zo veilig mogelijk te houden. Verificaties gaan namelijk mede op volledige naam en andere gegevens, vandaar. Dat gezegd hebebnde; ik heb je mail gezien en je mobiele bestelling ook direct bekeken en ik zie dat je tussenvoegsel daar gelukkig wel goed is doorgekomen. Ik heb je tussenvoegsel zojuist toch toegevoegd voor je Thuis-abonnement. Beide abonnementen komen nu exact overeen en zodra je mobiele abonnement op 25-03-2024 ingaat, moet het lukken om ze in 1 Mijn Odido-account te koppelen! Laat het me gerust weten of het straks is gelukt!

Hi @Mike v N, zonder kopie ID mag en ga ik geen gegevens wijzigen. Ik hoop dat je snapt dat we ons aan strenge regels moeten houden om je gegevens te beschermen. Ik zie de kopie alsnog graag tegemoet!

Ik zal hem mailen omdat het blijkbaar de snelste oplossing is. Maar vind dit écht belachelijk (en een klacht waard). Jullie processen en omgang met persoonsgegevens lijken niet helemaal te kloppen:

  1. Zoals op de schermprint te zien stond mijn naam goed en heeft iemand van Odido het tussenvoegsel weggehaald. Jullie maken een administratieve fout en dan moet ik mijn paspoort sturen?
  2. Ik ben in een Odido winkel geïdentificeerd en dat hebben jullie (=Odido Netherlands BV) vastgelegd. Nu moet het nog een keer?
Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mike v N, zonder kopie ID mag en ga ik geen gegevens wijzigen. Ik hoop dat je snapt dat we ons aan strenge regels moeten houden om je gegevens te beschermen. Ik zie de kopie alsnog graag tegemoet!

Hoi @Mike v N, welkom op de Community! Niet fijn dat er iets niet goed is gegaan met je tussenvoegsel en dat deze nu niet goed in het systeem staat. Ga ik voor je oplossen. Ik zie geen kopie van je ID, dus ik moet je wel vragen om een nieuwe (de kopies worden ook altijd verwijderd zodra ze niet meer nodig zijn). Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID in de bijlage. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan corrigeer ik het direct in het systeem.

Zet in je mail ook direct even je ordernummer van mobiel en het 06-nummer. Dan pak ik deze er ook direct bij om te controleren. Je mobiele abonnement kan je nu nog niet toevoegen als deze nog niet actief is. Zodra het mobiele abonnement van start gaat, kan je deze koppelen in Mijn Odido. Maar ik wil de gegevens voor de zekerheid toch even checken, zodat alles straks vlekkeloos gaat! 😄

Dank je voor de reactie. Ik heb zojuist de mail met de gegevens gestuurd. Een kopie ID mailen lijkt me niet nodig. In het mobiele contract staat namelijk dat ik geïdentificeerd ben door Odido (incl. paspoortnummer). Dat zijn exact dezelfde contractspartijen, dus jullie hebben mijn identiteit al vastgesteld.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Mike v N, welkom op de Community! Niet fijn dat er iets niet goed is gegaan met je tussenvoegsel en dat deze nu niet goed in het systeem staat. Ga ik voor je oplossen. Ik zie geen kopie van je ID, dus ik moet je wel vragen om een nieuwe (de kopies worden ook altijd verwijderd zodra ze niet meer nodig zijn). Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID in de bijlage. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan corrigeer ik het direct in het systeem.

Zet in je mail ook direct even je ordernummer van mobiel en het 06-nummer. Dan pak ik deze er ook direct bij om te controleren. Je mobiele abonnement kan je nu nog niet toevoegen als deze nog niet actief is. Zodra het mobiele abonnement van start gaat, kan je deze koppelen in Mijn Odido. Maar ik wil de gegevens voor de zekerheid toch even checken, zodat alles straks vlekkeloos gaat! 😄

“Van” het kastje naar de muur?

Begin februari heb ik een internetabonnement besteld. In de eerste mail stond een tussenvoegsel bij mijn achternaam, zoals je hieronder kunt zien. In vervolgcommunicatie is de ‘van’ verdwenen. Ik weet natuurlijk niet hoe jullie proces loopt, maar misschien is iemand vergeten iets over te typen ofzo? Je zou denken, appeltje eitje om te fixen. Maar helaas...
 

 

Ik heb ook een mobiel abonnement in bestelling, die zie ik niet in mijn account. Ik vermoed op basis van wat ik hier lees dat dit komt door de fout in mijn achternaam. Op mijn mobiel contract staat mijn naam goed. Bovendien heb ik mij met mijn paspoort geïdentificeerd in een van jullie winkels (staat ook op dat contract).
Zelf koppelen kan ik nu ook niet want dan gaat er een SMS naar een nog niet werkend nummer.

Ik heb twee keer telefonisch contact gehad:

  1. De eerste keer zou het zijn opgelost en zou het na een half uur zichtbaar zijn. Dat bleek helaas niet het geval.
  2. De tweede keer werd aangegeven dat ik dat zelf in mijn account kon aanpassen. Maar daar staat juist dat je dat zelf niet kan omdat het overeen moet komen met je ID bewijs (wat juist niet zo is)…
    Dan was het advies de order te annuleren en opnieuw op te starten. Omdat ik de spullen al heb en de installatiemonteur is ingepland wil ik dat niet. Bovendien is dat toch wel heel erg krom als er bij Odido intern een administratieve fout is gemaakt (en jullie zelfs al een kopie ID hebben). Lekker duurzaam ook de spullen heen en weer sturen voor drie letters!

Kan iemand hier mij s.v.p. helpen met:

  • mijn naam goed te noteren, dus het tussenvoegsel erin zetten
  • zorgen dat ik mijn beide abonnementen in 1 account kan zien?

@Marciano van Odido 

Het is gelukt. Bedankt voor je hulp.

Groetjes Samantha

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @Sam1985, wat apart dat ze wel even allebei in je account stonden. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat er wel een heel oud account bestond. Wellicht dat deze ergens in de weg stond. Ik heb dit oude account en je huidige account allebei verwijderd. Ik gok dat het over 30 minuten wel lukt om een nieuw account te maken via Mijn Odido registreren en vervolgens beide abonnementen weer toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt? Zo niet, stuur me dan ook even de exacte foutmelding die je krijgt! 😄

Goedemiddag,

 

Tot vandaag kon ik wel inloggen in mijn odido maar kon ik alleen mijn tv en internet abbonnement inzien. Mijn mobiele abbonnement kreeg ik met geen mogelijkheid gekoppeld. Toen heb ik iets ontkoppeld en stonden ze allebei wel in mijn account, maar vlak daarna zijn ze allebei weggevallen en kan ik nu helemaal geen abonnementen meer zien en krijg ik alleen maar foutmeldingen als ik ze wil koppelen. Hoe kan ik dit oplossen?

Reageer