Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 190 reacties
  • 2641 Bekeken


Toon eerste reactie

190 reacties

Ik heb al sinds jaar en dag een mobiel abonnement, maar het nog verse Internet+TV abonnement koppelen krijg ik niet voor elkaar. Elke keer weer een foutmelding. Ik heb er een paar weken geleden al telefonisch contact over gehad, en toen werd me beloofd (nadat het probleem kennelijk niet achterhaald kon worden) dat er weer contact met mij opgenomen zou worden. Helaas... niet dus. Ik zou het erg fijn vinden als het gefikst zou kunnen worden.

 

Hallo @Danitsja84, ik heb gelijk met je mee zitten kijken in je account en ik zat dat je mobiele account nog gekoppeld stond aan een oud/inactief abonnement, vandaar dat het ook niet lukte. Deze heb ik zojuist voor je verwijderd en ook ontkoppeld. Zou je nu een nieuw account willen aanmaken via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren en dan je abonnement willen toevoegen? Graag ook even de app verwijderen en opnieuw downloaden. Dan zou het moeten lukken! 

Gelukt! Dank je wel.

 

Er staan momenteel twee e-mailadressen bij jullie geregistreerd. Ik wil graag het gmail-adres gebruiken, maar ik krijg de foutmelding dat mijn e-mail al aan een ander account is gekoppeld. Kan dat worden gewijzigd? Bedankt!

Beste Odido,

Ook ik kan niet mijn thuis internet koppelen aan mijn bestaande abonnement. Er staat dat het adres niet klopt en kan verder niks.

vriendelijke groet,

Tim

 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Danitsja84, ik heb gelijk met je mee zitten kijken in je account en ik zat dat je mobiele account nog gekoppeld stond aan een oud/inactief abonnement, vandaar dat het ook niet lukte. Deze heb ik zojuist voor je verwijderd en ook ontkoppeld. Zou je nu een nieuw account willen aanmaken via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren en dan je abonnement willen toevoegen? Graag ook even de app verwijderen en opnieuw downloaden. Dan zou het moeten lukken! 

Hi, helaas lukt het mij niet om mijn abonnement toe te voegen in de app. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Alvast bedankt!

Hoi @heleennoort92, ik zie dat je oude abonnement inderdaad nog gekoppeld stond aan je account. Ik denk dat deze in de weg zat. Ik heb hem zojuist verwijderd. Probeer het over een uurje nog eens, dan zou het moeten lukken. Laat je het me weten?

Hoi hoi! 

 

Ja het is gelukt! Heel fijn, dankjewel! ☆

Groetjes

Ik heb nu inderdaad telefonisch besteld en dat ging prima. Bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @evertos, deze foutmelding ontvang je als je via Mijn Odido een nieuw abonnement probeert te bestellen, klopt dat? Deze foutmelding is bij ons bekend en onze IT-afdeling werkt er nog aan om dit op te lossen. Excuses voor het ongemak. Als je via odido.nl je bestelling plaatst moet het wel lukken! Laat je het me weten?

Hi @Norbiej, je naam stond niet correct in het systeem. Je tussenvoegsel stond als tweede naam. Ik heb deze gecorrigeerd. Geef het systeem een uurtje de tijd om dit te verwerken en dan moet het lukken om je abonnement te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt?

Yep gelukt, heb de abo's gekoppeld. hartelijk bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Norbiej, je naam stond niet correct in het systeem. Je tussenvoegsel stond als tweede naam. Ik heb deze gecorrigeerd. Geef het systeem een uurtje de tijd om dit te verwerken en dan moet het lukken om je abonnement te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @heleennoort92, ik zie dat je oude abonnement inderdaad nog gekoppeld stond aan je account. Ik denk dat deze in de weg zat. Ik heb hem zojuist verwijderd. Probeer het over een uurje nog eens, dan zou het moeten lukken. Laat je het me weten?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Rickkif, ik heb je zojuist gemaild! 😄

Goedemorgen,

 

Ik krijg de onderstaande melding als ik een mobiel abbonement bij jullie wil aanvragen:

 

Je kunt helaas niet zelf een bijbestelling doen omdat je niet de contracthouder bent.

 

Kunnen jullie hier bij helpen?

 

Alvast bedankt,

 

Evert

Hallo

zelfde probleem als de meesten hier, lukt mij niet om me thuis internet abonnement te koppelen aan mijn mobiele abbo die ik wel kan inzien online en in de app, constant een fout melding. Graag hulp hierbij :) thanks ^^ 

 

groetjes

Goedemorgen, 

Ik kan mijn internet/tv abonnement niet koppelen met mijn mobiel abonnement.  Ik krijg steeds dezelfde foutmelding als hier boven genoemd bij Marjor ; 'er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens' . 

 

Ik heb heb mijn vorige abonnementen altijd gekoppeld gehad. Maar nu met de nieuwe lukt het dus (nog) niet. Kan het zijn dat er bij mij ook een oud abonnement losgekoppeld moet worden oid ? 

 

Alvast bedankt, groetjes Heleen

 

Hoi @Rickkif, verschillende voornamen is zeker een reden dat het niet lukt om je abonnementen te koppelen. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie inderdaad verschillende voorletters. Van welk abonnement moeten de voorletters aangepast worden? Laat het me maar weten, dan stuur ik je een mail waarop je kan reageren met een kopie van je ID en dan passen we het voor je aan. Daarna kan je je abonnementen koppelen! 😄

Hallo, van tv en internet moet aangepast worden. Wil je mij een mailtje sturen?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @willemijnnnx, ik zie dat jouw huidige account nog gekoppeld staat aan een oud abonnement wat niet meer actief is. Ik vermoed dat dit de oorzaak is van de foutmelding die je krijgt. Ik heb daarom dit gelijk voor je losgekoppeld van jouw account. Het kan tot een uur duren voor dit helemaal goed verwerkt is in alle systemen. Zou je hierna weer willen proberen om het abonnement te koppelen aan jouw account? Dit zou nu gelijk goed moeten gaan! 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Rickkif, verschillende voornamen is zeker een reden dat het niet lukt om je abonnementen te koppelen. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie inderdaad verschillende voorletters. Van welk abonnement moeten de voorletters aangepast worden? Laat het me maar weten, dan stuur ik je een mail waarop je kan reageren met een kopie van je ID en dan passen we het voor je aan. Daarna kan je je abonnementen koppelen! 😄

Hallo, ik probeer mijn mobiel abonnement te koppelen met tv, maar ik krijg een foutmelding. Kan het aan mijn verschillende voornamen liggen?

Goedemorgen,

Ik probeer al heel lang mijn abonnement te koppelen in Mijn Odido. Zowel op mijn huidige als nieuwe adres (ik ga per 15 februari over, dit is al bekend en bevestigd door Odido) krijg ik de foutmelding: Het opgegeven adres komt helaas niet voor in onze systemen. Controleer je gegevens en probeer het later nog eens.

Erg vervelend, want een verhuizing doorgeven ging zonder moeite en ik kreeg na 4 dagen een nieuw kastje voor het nieuwe huis, maar mijn abonnement koppelen lukt al zeker 4 maanden niet. Wie o wie heeft de oplossing? Ik heb ook al eens gebeld met 2 medewerkers en zij gaven het te blijven proberen en dat zij mijn adres en abonnement wel kunnen zien. Helaas probeer ik dit al 4 maanden zonder succes. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Eepy, welkom op onze Community!

Om je abonnementen te koppelen dienen deze op dezelfde naam en adres te staan. Het e-mailadres mag afwijken. Nu zie ik dat het Internet + TV abonnement op de naam van je vriendin staat en jouw mobiele abonnement op jouw naam. Het makkelijkste wat je kunt doen is een extra account aanmaken. Anders moet je een contractovername doen met je mobiele abonnement. Je kunt gelukkig schakelen tussen meerdere accounts in de app. 

Ik probeer mijn internet only onder mijn mobiel te zetten maar dat lukt me ook niet ik krijg een melding dat er geen internet abbo is. Kan het der aan liggen dat de te naam stelling inc met het e-mail adres afwijken. E-mail is van mij en de te naam stelling is op mijn vriendin haar naam 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Lizzy23, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat jouw voorletters niet goed zijn overgezet bij het nieuwe Internet + TV abonnement, waardoor hier helemaal geen voorletters waren ingevuld. Om de abonnementen aan elkaar te kunnen koppelen, moet de naam exact gelijk staan anders krijg je een foutmelding te zien. Ik heb dit nu gelijk voor je rechtgezet! Wel zie ik nu dat het Internet abonnement en het mobiele abonnement allebei aan een ander account gekoppeld staan. Wil je mij een privébericht wil sturen met het e-mailadres waar je voortaan mee wil inloggen? Dan zorg ik ervoor dat het abonnement van het andere account losgekoppeld wordt, zodat je deze opnieuw kan koppelen aan het account dat je wil gaan gebruiken! 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. 

Ik heb een telefoon abbonement van odido en daarnaast tv en internet. Het laatste is een nieuw contract vanwege verhuizing, echter krijg ik dit niet gekoppeld, hij geeft nadat ik de code ingevoerd heb een foutmelding. Ik heb gebeld maar dit heeft niet geholpen helaas. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? 

@Marjor Fijn om te lezen dat je in ieder geval je abonnementen kunt inzien! Ik help je graag verder om de abonnementen te koppelen, maar dit kan alleen als deze op dezelfde naam, adres en e-mailadres staan. Ik wil je toch helpen om het andere account te koppelen, staan de abonnementen verder wel op hetzelfde adres?

Wil je mij in een privébericht het 06-nummer waar het omgaat, je voorletter, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Ook ontvang ik graag beide e-mailadressen waarmee je accounts hebt aangemaakt. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan pak ik het gelijk op! 

Ik heb de gevraagde gegevens zojuist doorgestuurd. Ik hoop dat het gaat lukken! Bedankt.

Reageer