Beantwoord

Apple watch international roaming

  • 13 June 2023
  • 1 reactie
  • 551 Bekeken

Tijdens mijn recente verblijf in Spanje merkte ik dat mijn horloge geen muziek meer afspeelt zodra ik mijn telefoon uit de buurt had gelaten. Het leek erop dat het horloge niet goed functioneerde. Ik heb hierover meerdere keren gebeld, maar niemand kon mij vertellen dat er momenteel nog geen roaming beschikbaar is voor andere Europese landen. Weet u wanneer dit wel het geval zal zijn? Ik heb het horloge specifiek gekocht om zonder telefoon te kunnen wandelen in de bergen, maar op dit moment is dat niet mogelijk en ik verblijf 5 maanden per jaar niet in Nederland. Ik had gewoon mijn oude apple watch kunnen houden want ik ga er niks op vooruit en daar baal ik flink van.

icon

Beste antwoord door eric 13 June 2023, 14:39

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Bij de FAQ staat ook de vraag of het in het buitenland werkt.

  • Kan ik Multisim ook in het buitenland gebruiken?

    Roaming wordt nog niet ondersteund. Maar in het buitenland kun je natuurlijk wel je smartwatch gebruiken. Alleen moet je dan je mobiele telefoon in de buurt houden om verbinding te maken via bluetooth.

Een smartwatch maakt gebruik van LTE-m technology. Dat is nog maar in een beperkt aantal landen actier, Zelfs Vodafone Nederland heeft nog ondersteuning voor smartwatch. Je kunt bij t-mobile NL wel gebruik maken van deze nieuwe technologie, voor roaming is nog geen enkele verwachting uitgesproken. Dus, met je mobiele telefoon erbij in de bergen ben je wel bereikbaar.  Althans als een Spaans netwerk daar 3G of 4G dekking heeft.

Reageer