Deblokkeren telefoon

  • 3 November 2023
  • 12 reacties
  • 172 Bekeken

Ik kreeg een melding dat mijn tel. geblokkeerd is vanwege malware. Ik heb een antivirusscanner geactiveerd, telefoon teruggebracht naar fabrieksinstellingen etc. maar mijn telefoon is nog steeds geblokkeerd. Ik kan nog steeds niet bellen.

Hajar van Odido 5 maanden geleden

Hi @Vasco Tilon 

Ik zie dat de blokkade inmiddels is verwijderd. Hopelijk werkt alles weer naar behoren!

Bekijk origineel

12 reacties

@Vasco Tilon  Is je sim kaart geblokkeerd? Heb je geprobeerd je sim kaart in een andere toestel?  Met een andere toestel kan je bellen dan probleem ligt aan je eigen toestel. 

Letterlijke tekst van Odido in sms.

Het kan zijn dat je telefoon geblokkeerd is. Nadat je de stappen hebt gevolgd kun je contact opnemen met Odido service. De medewerker kan dan je sim deblokkeren.

 

Ik heb de stappen gevolgd en wil graag dat mijn sim en telefoon gedeblokkeerd worden. Help!

Ik heb onlangs een bericht gekregen van T-Mobile waarin mij werd verteld dat mijn simkaart geblokkeerd zal worden wegens een virus. Inmiddels is er geen sprake meer van een virus (althans dit wordt aangegeven door Kaspersky ) maar is simkaart nogsteeds geblokkeerd. Wanneer ik contact probeer op te leggen krijg ik van de bot te horen dat de adviseurs telkens niet beschikbaar zijn en als ik probeer te bellen verteld de bot mij dat mijn simkaart geblokkeerd is . Graag zou ik willen wat de status is van de virus volgens jullie systeem en of mijn simkaart gedeblokkeerd kan worden als de virus er niet meer is. Als er wel sprake is van een virus zou ik graag willen weten wat ik daaraan kan doen op dit moment. Alvast bedankt 

@Vasco Tilon ik denk het is beter naar klanten service bellen. Met een andere telefoon of thuis telefoon. Het is niet makkelijk iemand aan de lijn krijgen maar dat lukt wel. Kan je inloggen ODIDO app met je laptop? Als dat lukt je kan zelf deblokkeren aanvraag indienen.

Ik heb geen andere telefoon. Deze is trouwens ook zakelijk . Ik kan dus niet bellen en zou het zeer op prijs stellen als jullie voor mij contact op kunnen nemen of opdracht kunnen geven om te deblokkeren. Mij lukt het duidelijk niet. Dank!

Welke stappen moet ik volgen in de Odido app op mijn laptop?

 

Reputatie 7
Badge +14

@Vasco Tilon 

Welkom in de community van Odido! 

Je moet  wachten op de hulp moderators en ondertussen alvast maatregelen nemen 
Let op in het weekend kan het iets langer duren voor dat er hulp online is!

Malware oplossing 

Zoals je misschien al via een zoekopdracht hebt gelezen halen ze de blokkering weg als je…

  1. een backup van je gegevens maak 
  2. je telefoon reset en een virusscanner op je telefoon zet! 

    Meld het even als je dit hebt gedaan dan kan een moderator je verder helpen.

Fijne avond hopelijk is het snel opgelost

I heb alle maatregelen genomen, gisteren al. Waar vind ik hulp moderators?

 

Reputatie 7
Badge +14

@Vasco Tilon  Die vind je hier in de community. 
Ze reageren op binnenkomst van topic.
 

Ben jij zelf de eigenaar van het zakelijke account? Anders moet de eigenaar dit zelf oplossen. https://www.odido.nl/zakelijk/service 

Of gaat dit om je privé account?
Zet klantnummer en geboortedatum in je forum account. (Dat werkt voor de moderators sneller)


 

Heb ik allemaal ingevuld vanmiddag. Is het zo moeilijk voor jullie om aan de betreffende afdeling nu door te bellen dat de blokkade van XXXX opgeheven moet worden zodat ik weer kan bellen. Dit duurt nu al 2 dagen. Ik ben ook naar een Odido winkel gereden in dat noodweer gisteren en die sturen me ook van het kastje naar de muur.

 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht. 

Reputatie 7
Badge +14

@Vasco Tilon  Ik heb je verteld hoe het werkt. Als de moderator online is helpen ze je verder en lossen ze het op!

Wat je absoluut nooit moet doen is een telefoonnummer in een openbaar community posten. Iedereen kan hier lezen en je bombarderen met spam en erger.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Vasco Tilon 

Ik zie dat de blokkade inmiddels is verwijderd. Hopelijk werkt alles weer naar behoren!

Reageer