Beantwoord

iphone 15 - verbinding met carplay lukt niet

  • 26 December 2023
  • 3 reacties
  • 304 Bekeken

Sinds één maand heb ik een iphone 15. Echter lukt het mij niet om deze telefoon met carplay te verbinden. Vóór de iphone 15 had ik een iphone x en nooit een probleem met carplay gehad. De verbinding van mijn telefoon naar de auto gaat via een usb c naar usb c kabel. De telefoon kan wel opladen maar verder niks. Op de scherm van de auto krijg ik dit bericht, ‘connection with your phone failed’. Online zag ik tips zoals zorg dat carplay toestemming heeft. Ik heb een aantal settings aangepast maar carplay doet het nogsteeds niet. Weet iemand een oplossing hiervoor? 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 27 December 2023, 11:12

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Misschien een overbodige vraag @kmanjeya  maar heb je de iPhone al via Bluetooth geConnect met je auto? In principe hoef je namelijk geen kabel mee4 te gebruiken om CarPlay te verbinden. 

https://support.apple.com/nl-nl/105109

 

Hoi Cris,

bedankt voor jour reactie. Ja, bluetooth staat aan. Ik ben ook langs de Skoda dealer maar het is hen ook niet gelukt om carplay te starten. Ik heb ook twee andere kabels gekocht en gebruikt maar zonder succes.

Gr,

K

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Cris,

bedankt voor jour reactie. Ja, bluetooth staat aan. Ik ben ook langs de Skoda dealer maar het is hen ook niet gelukt om carplay te starten. Ik heb ook twee andere kabels gekocht en gebruikt maar zonder succes.

Gr,

K

Hallo @kmanjeya, ik vermoed dat dit een softtware-gerelateerd probleem is, maar we kunnen kijken of het e.e.a. kunnen uitsluiten! Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Zou je kunnen checken of een ander toestel de Carplay wel pakt? Ik heb gelijk even zitten zoeken en ben dit artikel tegenkomen op de website van Apple: https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph6860e6b53/ios. Zou je deze stappen kunnen uitvoeren om te kijken of het dan wel lukt? 

Ik verneem het graag! 

Groetjes, 

Pharwin

Reageer