Beantwoord

nummer wordt gebruikt voor whatsapp door iemand anders

  • 4 December 2023
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

Hallo,

Ik werk bij de gemeente Amsterdam en heb mijn mobiele nummer meegenomen toen ik in dienst kwam. Ik heb mijn nummer al ca. 15 jaar.

Sinds dit jaar wordt ik dagelijks gebeld door mensen die op zoek zijn naar een dorpswinkeltje in Zeeland. 

Zij geven aan exact mijn nummer te gebruiken voor whatsapp op een tablet. Ze begrijpen het zelf ook niet. 

Ik krijg dus WEL de telefoontjes, maar GEEN appjes voor die winkel. En zij krijgen hun appjes wel binnen. Daarnaast gebruiken ze ook nog een ander mobiel nummer voor hun whatsapp.

Weet iemand hier hoe dat kan?

Ik hoor het graag.

Bedankt!

Laura

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 6 December 2023, 12:32

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6

Hallo,

Ik werk bij de gemeente Amsterdam en heb mijn mobiele nummer meegenomen toen ik in dienst kwam. Ik heb mijn nummer al ca. 15 jaar.

Sinds dit jaar wordt ik dagelijks gebeld door mensen die op zoek zijn naar een dorpswinkeltje in Zeeland. 

Zij geven aan exact mijn nummer te gebruiken voor whatsapp op een tablet. Ze begrijpen het zelf ook niet. 

Ik krijg dus WEL de telefoontjes, maar GEEN appjes voor die winkel. En zij krijgen hun appjes wel binnen. Daarnaast gebruiken ze ook nog een ander mobiel nummer voor hun whatsapp.

Weet iemand hier hoe dat kan?

Ik hoor het graag.

Bedankt!

Laura

Hallo @LauraSchrauwers, welkom op onze Community! Wel gek dat je nummer door twee verschillende mensen gebruikt wordt, dat zou in principe niet moeten kunnen. Een telefoonnummer kan altijd maar bij één provider tegelijk actief zijn. Kun je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer? Dan kan ik voor je checken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld! 

Ik zou je willen vragen om aan deze mensen door te geven om contact op te nemen met hun provider, om te checken of het nummer wel klopt en of het vanuit die kant goed staat ingesteld. Het nummer van WhatsApp kunnen ze natuurlijk ook switchen naar het andere nummer, waarvan ze gebruikmaken, zodat het nummer alleen bij jou nog actief is. 

Ik verneem graag een reactie van je! 

Groetjes, 

Pharwin

Reageer