OneUI 6 Beta [Eerste indrukken]

  • 11 September 2023
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Odido Superuser
  • 158 reacties

Afgelopen weken in Samsung begonnen met het testen van haar nieuwe software schil OneUi 6 gebaseerd op Android 14. Via de Samsung members app konden gebruikers in geselecteerde landen zich aanmelden voor de test fase. Helaas zat Nederland hier niet bij. 

Via dit topic ga ik de laatste updates met jullie bespreken die ik op mijn Samsung S23 binnen krijg en mijn bevindingen ervan. 

 

Beta 1:

De eerste beta is uitgekomen en is uitgerold naar de beta testers. Het eerste wat opvalt is meteen dat de controle paneel haar "OneUI” look heeft verloren, en dat je niet alles meer met één hand kan bereiken. Een nieuwe toevoeging aan het controle paneel is dat je wanneer je van rechts boven naar beneden swiped je meteen alle toggles te zien krijgt. Vergelijkbaar zoals Xiaomi dit heeft momenteel in haar software. 

Links OneUI 6 - Rechts OneUI 5

De camera app heeft ook een flinke upgrade gehad. De icoontjes zijn aangepast in de camera app waardoor alles makkelijker te gebruiken is. 

Verder zijn de emojies ook veranderd op je toestel, waardoor ze meer gestroomlijnd lijken met andere emojies van andere apps/brands. Ook heeft Samsung een nieuwe camera widget toegevoegd waarmee je direct je camera app kan openen in de camera stand na keuze. 

 

Aanvullingen van dit topic worden gedaan doormiddel van reacties omdat je een topic na een x aantal minuten niet meer kan aanpassen. 

Bron: XDA (voor de foto's)


1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Slim om dit zo te delen met de Community. Ik kijk uit naar de reacties en updates! 😄

Reageer