Beantwoord

Onverklaarbaar hoog mobiel internet verbruik

  • 17 September 2023
  • 8 reacties
  • 560 Bekeken

de laatste twee dagen, voor mij onverklaarbaar hoog internetverbruik, ruim 5gb per dag, als je de klantenservice probeert te bellen, kost het een halve belbundel, ruim 40 minuten en dan heb je nog niemand aan de lijn.

kan klantenservice contact opnemen met mij?

icon

Beste antwoord door eric 17 September 2023, 21:31

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Thomas van hulst 

Het is eigenlijk nooit zo dat data zomaar verdwijnt. Kun je ook eens in je telefoon instelling het gegevensgebruik controleren?

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Thomas van hulst , welkom bij de community.

Allereerst, spookdata bestaat niet. Alleen mag een provider,en dus ook de klantenservice, niet inzien waaraan jij je data bits besteed. De totalen worden van je bundel afgetrokken en dat zijn systemen die voor miljoenen klanten worden gebruikt. 

Waar je wel kan zien waaraan de data is besteed is op je telefoon. Zowel op IOS als ANdroid kun je de totalen per dag/maand maar ook de apps die de data verbruiken zien. Zo vinden gebruikers ook bijvoorbeeld dat ze dachten dat ze op wifi zaten, maar door een settings voor “WIFI ASSIST” toch mobiele data opnamen.

Het gaat niet om spookdata, gemiddeld verbruik ik tussen 500 en 100 mb per dag, er uitschieters als ik op vakantie ben, maar nu de laatste twee dagen heb ik opeens 10000 mb(10gb) verbruikt. In mijn activiteiten van mijn telefoon heb ik per dag ongeveer dezelfde aantal uren schermtijd gehad als andere dagen.  Geen films gedownload geen spotify lang aangehad, geen hotspot aangezet, dus waar dat verbruik van 5000 mb per dag vandaan komt, kan ik niet achterhalen. Het verbruik is niet anders dan andere dagen.

ik zou dan graag willen weten waar ik de mb’s aan heb verbruikt, misschien dat er een specificatie opgestuurd kan worden.

Mvg 

 

thomas van Hulst 
 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Thomas van hulst ,

Het is voor een provider wettelijk verboden om jouw data inhoudelijk te bekijken. Op je factuur krijg je wel een hoeveelheid data per dag te zien maar dat is alles aan details die worden opgeslagen. Je kunt het maandtotaal ook op de website en app volgen.

De enigste bron die jou kan vertellen waaraan de data is opgegaan is jouw telefoon.  

Dank voor de reacties 

Thomas, heel herkenbaar opeens 8 GB weg in een dag (sterker binnen 1 minuut van 80 naar 100% = 4GB) terwijl normaal hooguit 500 MB. Niets anders gedaan. Toevallig rond overgang naar Odido???

Hej Eric, ja klopt, vlak daarna, het was in twee dagen, hup 10gb weg, gemiddeld zit ik de laatste week rond 200 mb per dag, dat is redelijk normaal, dus ik vind dat heel vreemd. Voor die twee bewuste dagen zat ik ook hoger dan  dan normaal, maar geen 5gb per dag.Dat zou  betekenen dat ik de hele dag films aan kijken ben, met Spotify aan, dan red ik 5 gb per dag wel. 
Ik heb geprobeerd odido te bellen, maar het na 45 minuten wachten opgegeven. 
Ik begrijp dat odido verder geen info mag verstreken over de verbruikte gb’s, dus ik vraag me af , hoe dit opgelost kan worden. 
ik loop van de week bij de odido shop langs, of ze me advies kunnen geven. 
ik laat wel weten, als ik meer info heb,

 

gr Thomas 

Aan begin van de maand je verbruik op je telefoon op null zettten. Dan kun je bewijzen dat t niet klopt…of erachter komen wat de MEGA verbruiker is.

Reageer