Onverklaarbare vlekken op iPhone 15 Pro

  • 20 October 2023
  • 8 reacties
  • 121 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

23 september de iphone 15 pro opgehaald. Binnen een week kreeg hij gekke glimmende vlekken. Zowel Apple als Odido gaf aan dat dit niet oke is en omdat dit zo snel gebeurde ik recht had op een nieuwe. Een retour formulier is aangemaakt, maar ik kon geen leen toestel krijgen. Ik reageerde op de mail met of ik hem niet kon ruilen in de winkel. Geen reactie. Naar de winkel gegaan en die zou contact opnemen met een “speciale afdeling”. Na een week nog niks op gehoord. Klantenservice geeft telefonisch aan dat in de winkel ruilen of leen toestel niet mogelijk is. Er is geen oplossing dus. 2 dagen later een leentoestel kunnen regelen. Klantenservice zegt nu dat ik te laat ben, en dat de case gesloten is omdat ik nooit op de retourmail gereageerd heb. Heb ik dus wel. Er zou binnen 24 uur contact met me worden opgenomen. Niet gebeurt. Klantenservice gisteren gaf aan dat de case nog wel loopt (?) maar dat ik tot de 25e moet wachten en anders een onderzoek gestart wordt. Hoe moeilijk is het? Momenteel wordt ik dus van het kastje naar de muur geleid, terwijl ik gewoon mijn rechten heb op een nieuw toestel. Overigens had de telefoniste gisteren mij per ongeluk niet in de wacht gezet toen ze iets ging opzoeken en begon ze te lachen om mijn verhaal en noemde ze het “savage". Serieus genomen voel ik me dus zeker niet. Hoe zit het nu? Hoe snel kan dit gewoon opgelost zijn?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Evy, van harte welkom op de Community! Jeetje, mijn excuses voor de ervaring die je aan de telefoon hebt gehad. Dit is natuurlijk niet hoe het moet! Ik ga je zoveel mogelijk uitleg geven en verder helpen. Allereerst tof dat je voor de iPhone 15 Pro bent gegaan. Minder leuk dat deze opeens gekke glimmende vlekken kreeg. Ik heb de cases direct bekeken en ik zie inderdaad dat we geen reactie hebben ontvangen op de retourprocedure en dat deze daardoor na 5 dagen inderdaad is verlopen. Wat apart dat we deze niet hebben ontvangen als je wel gereageerd hebt.

Wanneer had je precies je toestel opgehaald?

Als ik de retourprocedure opnieuw opstart krijg ik te horen dat het geen DOA betreft. Je kunt daarom het beste snel langs een van onze shops gaan om de retourprocedure nogmaals op te starten. Wellicht kunnen zij direct aangeven dat dit eerder is geprobeerd en niet goed is gegaan. Mochten ook zij de retourprocedure niet kunnen starten, dan moet het via reparatie via Dr. Mobile moeten gaan. Meer informatie lees je hier: Odido - Home page (drmobile.eu)

Laat je het me weten of het lukt in de shop en wanneer je je toestel had opgehaald? Dan kijk ik nogmaals of er iets is wat ik voor je kan doen!

Hoi Evy, van harte welkom op de Community! Jeetje, mijn excuses voor de ervaring die je aan de telefoon hebt gehad. Dit is natuurlijk niet hoe het moet! Ik ga je zoveel mogelijk uitleg geven en verder helpen. Allereerst tof dat je voor de iPhone 15 Pro bent gegaan. Minder leuk dat deze opeens gekke glimmende vlekken kreeg. Ik heb de cases direct bekeken en ik zie inderdaad dat we geen reactie hebben ontvangen op de retourprocedure en dat deze daardoor na 5 dagen inderdaad is verlopen. Wat apart dat we deze niet hebben ontvangen als je wel gereageerd hebt.

Wanneer had je precies je toestel opgehaald?

Als ik de retourprocedure opnieuw opstart krijg ik te horen dat het geen DOA betreft. Je kunt daarom het beste snel langs een van onze shops gaan om de retourprocedure nogmaals op te starten. Wellicht kunnen zij direct aangeven dat dit eerder is geprobeerd en niet goed is gegaan. Mochten ook zij de retourprocedure niet kunnen starten, dan moet het via reparatie via Dr. Mobile moeten gaan. Meer informatie lees je hier: Odido - Home page (drmobile.eu)

Laat je het me weten of het lukt in de shop en wanneer je je toestel had opgehaald? Dan kijk ik nogmaals of er iets is wat ik voor je kan doen!

Hoi Marciano,

Bedankt voor je reactie! :D Ik heb op de eerste mail van Nathalie binnen 4 minuten gereageerd. Zij is van de repair afdeling toch? Ik heb mijn toestel op zaterdag 23 september in de winkel opgehaald. De week erop vielen mij de vlekken op en ben ik de maandag 2 oktober mee naar de winkel gegaan. Vanaf toen is alles in gang gezet. 

Ik ga uit het werk meteen langs de shop om een nieuwe procedure te starten. Wat is een DOA?

 

Hoi Evy, van harte welkom op de Community! Jeetje, mijn excuses voor de ervaring die je aan de telefoon hebt gehad. Dit is natuurlijk niet hoe het moet! Ik ga je zoveel mogelijk uitleg geven en verder helpen. Allereerst tof dat je voor de iPhone 15 Pro bent gegaan. Minder leuk dat deze opeens gekke glimmende vlekken kreeg. Ik heb de cases direct bekeken en ik zie inderdaad dat we geen reactie hebben ontvangen op de retourprocedure en dat deze daardoor na 5 dagen inderdaad is verlopen. Wat apart dat we deze niet hebben ontvangen als je wel gereageerd hebt.

Wanneer had je precies je toestel opgehaald?

Als ik de retourprocedure opnieuw opstart krijg ik te horen dat het geen DOA betreft. Je kunt daarom het beste snel langs een van onze shops gaan om de retourprocedure nogmaals op te starten. Wellicht kunnen zij direct aangeven dat dit eerder is geprobeerd en niet goed is gegaan. Mochten ook zij de retourprocedure niet kunnen starten, dan moet het via reparatie via Dr. Mobile moeten gaan. Meer informatie lees je hier: Odido - Home page (drmobile.eu)

Laat je het me weten of het lukt in de shop en wanneer je je toestel had opgehaald? Dan kijk ik nogmaals of er iets is wat ik voor je kan doen!

Hoi Marciano,

Bedankt voor je reactie! :D Ik heb op de eerste mail van Nathalie binnen 4 minuten gereageerd. Zij is van de repair afdeling toch? Ik heb mijn toestel op zaterdag 23 september in de winkel opgehaald. De week erop vielen mij de vlekken op en ben ik de maandag 2 oktober mee naar de winkel gegaan. Vanaf toen is alles in gang gezet. 

Ik ga uit het werk meteen langs de shop om een nieuwe procedure te starten. Wat is een DOA?

 

Hoi Marciano,

Zoals verwacht is de aanvraag via de winkel ook afgewezen, omdat ik nu boven mijn wettelijke garantie dagen zou zitten. In de winkel werd mij verteld dat mijn telefoon inleveren via Dr. mobile hij gerepareerd zal worden of dat ik anders een refurbished telefoon krijg en dus geen nieuwe… Ik ben dus nog steeds niet geholpen, waar ik wel gewoon recht op heb. Ik heb destijds gewoon op die mail gereageerd, maar van jullie klantenservice geen gehoor meer gekregen. Wat valt er nu te doen?

Reputatie 5

Een DOA is een dead on arrival, kortom dat bij de levering de hardware al gebreken vertoont.

Het zou inderdaad wel netjes zijn als alsnog de eerdere procedure gevolgd gaat worden, immers staat in de systemen al dat je destijds direct naar de winkel gegaan bent. Beetje flauw om dan te zeggen dat die termijn verstreken is. Hopelijk kunnen de moderatoren via een omweg alsnog de initiële case voortzetten want uiteindelijk heb je natuurlijk op tijd aan de bel getrokken en snap ik dat je niet zit te wachten op een refurbished telefoon als je deze nieuw hebt aangeschaft.

Overigens nu voor de tweede keer gereageerd op “Nathalie” van jullie retourafdeling. In de reactie ook meegenomen dat deze aanvraag voor de tweede keer is gedaan, met een screenshot van mijn mail van de eerste retouraanvraag waar op mijn reactie niet gereageerd is. Zou fijn zijn als hier op geantwoord kan worden. :) 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Evy, goed dat je nogmaals hebt gereageerd op de mail! Ik hoop dat deze aankomt. Ik kan hem zelf (nog) niet zien, dus ik heb jouw case direct doorgezet naar een andere afdeling met de vraag of we dit alsnog of op een andere manier voor je kunnen oplossen. Ik hoop spoedig reactie te krijgen en dan laat ik het je weten! 

Hoi Evy, goed dat je nogmaals hebt gereageerd op de mail! Ik hoop dat deze aankomt. Ik kan hem zelf (nog) niet zien, dus ik heb jouw case direct doorgezet naar een andere afdeling met de vraag of we dit alsnog of op een andere manier voor je kunnen oplossen. Ik hoop spoedig reactie te krijgen en dan laat ik het je weten! 

Bedankt voor je reactie en het doorzetten naar de andere afdeling. Lijkt me dat het duidelijk is dat het op dit punt dus telkens verkeerd gaat. Hoe snel is deze mail te zien? Mocht het voor jullie helpen/versnellen, kan ik hier ter bewijs deze beide mails invoegen. Of mocht ik dit elders naar toe moeten sturen, hoor ik dat ook graag.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Evy, goed dat je nogmaals hebt gereageerd op de mail! Ik hoop dat deze aankomt. Ik kan hem zelf (nog) niet zien, dus ik heb jouw case direct doorgezet naar een andere afdeling met de vraag of we dit alsnog of op een andere manier voor je kunnen oplossen. Ik hoop spoedig reactie te krijgen en dan laat ik het je weten! 

Bedankt voor je reactie en het doorzetten naar de andere afdeling. Lijkt me dat het duidelijk is dat het op dit punt dus telkens verkeerd gaat. Hoe snel is deze mail te zien? Mocht het voor jullie helpen/versnellen, kan ik hier ter bewijs deze beide mails invoegen. Of mocht ik dit elders naar toe moeten sturen, hoor ik dat ook graag.

Hoi Evy, ik neem het stokje van mijn collega even over. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik met je meekijken in je account wat er besproken is en je daar meer duidelijkheid over geven! 

Ik zie het graag  van je tegemoet komen! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer