Beantwoord

Recycledeal - niet mogelijk

  • 4 February 2024
  • 22 reacties
  • 302 Bekeken

Hi Odido,

 

Gisteren, 3 februari 2024, ben ik naar de winkel gegaan om mijn iPhone 13 in te leveren met de recycledeal. Mijn oude abonnement is 28 januari verlopen en ik kreeg dus melding mijn telefoon binnen 21 dagen in te leveren.

Echter kreeg ik in de winkel de melding dat ze de procedure niet op konden starten, er werd contact opgenomen met hoofdkantoor en daar werd verteld dat mijn telefoon al betaald was en dat ik dus niet meer kon inleveren. Online kan ik de inleveroptie voor het aanmaken van een verzending nergens vinden.

Volgens de factuur wordt het restbedrag eind februari afgeschreven, ik heb dus nog NIET betaald en wil ook niet betalen. Ik wil deze telefoon inleveren. Ik ben ruim binnen de periode bij de winkel geweest waar ze mij niet konden helpen en ben met telefoon weer naar huis gestuurd. 
 

Graag hoor ik hoe jullie dit op gaan lossen. 

icon

Beste antwoord door Leoniek89 29 March 2024, 20:14

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Leonie, goed dat je zo op tijd bent met je Recycle Deal! Wat apart dat de procedure niet in de shop gestart kon worden. Ik zie dat de knop 'Toestel terugverkopen’ ook mist in Mijn Odido, dus ik heb een case voor de technische dienst aangemaakt. Wil je voor mij controleren of jij de knop toevallig wel ziet staan in Mijn Odido? De verwerkingstijd staat momenteel wel op 17 dagen, dus het kan even duren voordat de case wordt opgepakt. Mocht je volgende week nog niets hebben gehoord, laat het me dan ook weten. Dan kijk ik gelijk of er een update is. Gaat om case: 68909353.

Ik hoop snel goed nieuws te horen vanuit jou of mijn collega's. Komt in ieder geval goed! 😄

Hi Marciano,

Ook in Mijn Odido kan ik helaas niet mijn toestel terug verkopen. Ik heb enkel een factuur die zegt dat het bedrag omstreeks 25 februari afgeschreven wordt en bij het krediet overzicht staat dat het toestel al betaald is. 
 

Ik hoop dat IT dit tijdig op kan pakken, want over 17 dagen mag ik mijn toestel niet meer inleveren volgens jullie voorwaarden en zit ik aan kosten vast die ik niet wil/accepteer. 

Uiteraard geen enkel probleem als het toestel als betaald geregistreerd is en ik de kosten nooit doorbelast krijg, maar mochten deze wel doorbelast gaan worden op 25 februari laat ik deze direct storneren gezien ik alles in mijn macht heb gedaan om het toestel in te leveren. 
 

Mocht ik niets meer horen zal ik de gevraagde reminder op dit topic sturen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Leonie, bedankt voor het controleren! Ik heb direct nog even gekeken en ik zie dat er inmiddels een collega is toegewezen aan de case. Hij is alleen nog niet opgepakt, maar dat had ik ook nog niet verwacht. Er zit in ieder geval al vaart in. We houden hem de komende dagen goed in de gaten! 😄

Hi,

Daar ben ik weer. Inmiddels is er nog steeds niets meer bekend en zag ik dat er morgen een incasso voor het restbedrag ingepland stond. 
Deze incasso heb ik geweigerd. Het mag duidelijk zijn dat ik mijn uiterste best heb gedaan deze telefoon in te leveren en Odido faalt om aan hun verantwoordelijkheden te voldoen. Met alle liefde lever ik de telefoon alsnog in, maar ik betaal hem niet. 
Bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Leonie, goed dat je weer aan de bel trekt. Ik heb de case er direct weer bijgepakt en ik zie dat mijn collega's ermee bezig zijn. Ze zijn er inmiddels achter gekomen wat ervoor zorgt dat de optie niet beschikbaar is (een foute status in het systeem). Ik zie dat mijn collega eergister de nieuwste update heeft geplaatst en ons om nog iets langer geduld te hebben. Dus geen zorgen, het komt sowieso goed, de juiste collega's werken er nog hard aan. Zodra ze het hebben opgelost laten ze het je via een belletje of SMS weten. Houd je mij op de hoogte als je iets hebt gehoord? Mocht je volgende week nog niets hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag of er weer een update is, maar ik verwacht dat het niet veel langer gaat duren!

Hi Marciano,

Helaas nog niets gehoord en door de geweigerde incasso’s krijg ik nu reminders dat als ik niet betaal er extra kosten in rekening gebracht gaan worden. Ik zou toch graag snel een oplossing tegemoet zien. 
 

Alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Leonie, goed dat je me hier een bericht stuurt! Ik zie dat er een update is. Mijn collega's kunnen het op afstand niet voor je oplossen, maar we moeten je vragen dit in een van onze winkels aan te melden. Sorry voor het ongemak, maar op deze manier moet het goedkomen: Als je in onze winkel bent, geef dan casenummer 68909353 aan ze door. Mijn collega's in de winkel moeten een incident via IT-incidenten Retail via Arcus of Oncall aanmelden (deze informatie staat ook in de case). Laat je het me weten of het is gelukt?

Hi Marciano,

Afgelopen zaterdag in de shop in Den Bosch geweest, maar helaas nog steeds de telefoon niet in kunnen leveren. De case was al door iemand gestart waardoor ze er in de shop niets meer mee konden. 
 

Om te zorgen dat er niets fout zou gaan en ik dadelijk zonder telefoon en met kosten zou zitten hebben ze mij met telefoon en al weer naar huis gestuurd en zouden ze melding gaan maken bij IT. 
 

Inmiddels krijg ik ook reminders voor betaling en vermoed ik dat ik binnenkort aanmaningen ga krijgen. Dit wil ik vermijden gezien Odido hier contractbreuk pleegt, graag wil ik dus ook vragen om deze betalingsverplichting op pauze te zetten of geheel te verwijderen. Helaas heb ik mijn huidige abonnement ook met de recycledeal afgesloten, maar een eventueel volgend abonnement ga ik dit niet meer doen. Dit zou niet zoveel moeite moeten kosten. 
 

Bedankt. 

Hi Odido,

Is er nog iemand thuis? Zowel van de shop als van de klantenservice niets meer mogen vernemen en het probleem is nog steeds niet opgelost. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Leonie, mijn fout, ik dacht dat ik op je vorige bericht had gereageerd! Ik heb inmiddels meerdere keren met mijn collega's contact gehad over het aanmelden van het IT-incident. Mijn collega's in de winkel hebben aangegeven dat dit inmiddels wel is gedaan. Ik heb nu het casenummer opgevraagd, zodat ik de status kan bekijken. Zodra ik iets hoor laat ik het je direct weten!

Reputatie 7
Badge +9

Hi Leonie, even een update. Ik heb inmiddels het casenummer: INC0564065. IT is er nog mee bezig en we houden 'm voor je in de gaten!

Hi Marciano,

Graag ontvang ik een update, ik krijg namelijk zojuist  bericht dat de factuur €15 duurder is geworden i.v.m. een betalingsachterstand en dat mijn simkaart geblokkeerd wordt als ik niet binnen 5 dagen betaal.

Ik begin me nu toch wel lichtelijk zorgen te maken en ben er eerlijk gezegd ook wel klaar mee gezien dit nu al bijna 2 maanden duurt. 
 

Ik ga er van uit dat het deze week opgelost is. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Leonie, bedankt voor je geduld! Ik heb de case direct bekeken en ik zie dat het mijn collega's van IT-incidenten gelukt is om het probleem op te lossen. Als je naar de winkel gaat moet het nu lukken om de Recycledeal terug te verkopen. Laat je het me s.v.p. weten of het is gelukt? 

Wellicht handige informatie voor mijn collega's in de winkel: INC0564065 (resolved) en INM casenummer 68909353. Als je teruggaat naar de winkel in Den Bosch Pensmarkt zou je ook (mocht het nodig zijn) kunnen vragen naar de Assistent Manager (Gaël). Met Gaël heb ik namelijk via de mail contact gehad over deze case. Ik hoop snel positief bericht van je te ontvangen! 😊

Ps. Maak je maar geen zorgen om de extra kosten, mogen deze er komen, dan los ik die voor je op! Dit komt natuurlijk door de foutieve status bij ons in het systeem.

Hi Leonie, bedankt voor je geduld! Ik heb de case direct bekeken en ik zie dat het mijn collega's van IT-incidenten gelukt is om het probleem op te lossen. Als je naar de winkel gaat moet het nu lukken om de Recycledeal terug te verkopen. Laat je het me s.v.p. weten of het is gelukt? 

Wellicht handige informatie voor mijn collega's in de winkel: INC0564065 (resolved) en INM casenummer 68909353. Als je teruggaat naar de winkel in Den Bosch Pensmarkt zou je ook (mocht het nodig zijn) kunnen vragen naar de Assistent Manager (Gaël). Met Gaël heb ik namelijk via de mail contact gehad over deze case. Ik hoop snel positief bericht van je te ontvangen! 😊

Ps. Maak je maar geen zorgen om de extra kosten, mogen deze er komen, dan los ik die voor je op! Dit komt natuurlijk door de foutieve status bij ons in het systeem.

 

Hi Marciano,

In de winkel werkte het helaas nog niet op de case die geopend was. Wel ben ik fantastisch geholpen door Milan in de shop in Oss. Hij is een nieuwe case gestart waardoor ik nu eindelijk bevestiging heb dat het bedrag is kwijtgescholden en ik mijn telefoon in kan leveren, dus volgende koopavond gaat dit eindelijk gebeuren. 
 

Het zou nu dus eindelijk allemaal in orde moeten zijn. 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Leonie, superfijn dat je fantastisch bent geholpen door Milan en dat je de bevestiging hebt gehad dat het bedrag is kwijtgescholden! Dan moet het straks helemaal goedkomen. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. Ik sta voor je klaar en voor nu wens ik je nog een hele fijne 2e Paasdag! 😊

Hi Marciano,

Toch nog even verder hier. Odido rekent mij nu namelijk €15 aan voor de incassokosten van het niet op tijd betalen van de telefoon die ik nu ingeleverd heb. Zoals je begrijpt ben ik zacht gezegd not amused nu ik eindelijk dacht dit opgelost te hebben en na bijna 3 maanden hier eindelijk vanaf te zijn. Ik ga deze €15 dan dus ook absoluut niet betalen. 
 

Graag zorgen dat dit opgelost wordt. 
Bedankt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Leonie, niet fijn dat je deze SMS hebt gehad. Deze standaard SMS heb je ontvangen, omdat het volledige proces nog niet was voltooid en die € 15 hoef je uiteraard niet te betalen. Ik zie dat mijn collega de kosten al heeft kwijtgescholden! 

Hi Marciano,

Factuur 901540756189 bevat deze kosten alsnog en ook de betaling hebben jullie al klaarstaan om af te schrijven morgen, sterker nog bij jullie staat de factuur al op betaald. Ik heb er zoals je snapt dus nog geen vertrouwen in dat dit goedkomt. 

Inmiddels is de factuur met de €15 incassokosten afgeschreven van mijn rekening. Ik ga deze niet storneren, want op dit tempo gaat dat nogmaals verkeerd en ik zit niet op nog meer kosten te wachten. Graag hoor ik hoe jullie dit gaan corrigeren en ik zou zelfs bijna een compensatie gaan vragen voor de stress die al dit gedoe mij oplevert. 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Leonie, bedankt voor het factuurnummer. Ik zie hem nu inderdaad! Slim dat je hem niet hebt gestorneerd. Dat is nooit een goede keuze, en geen zorgen ik laat je natuurlijk niet voor die kosten betalen als je die door ons hebt gekregen. Ik heb direct een credit ingevoerd van € 20. €15 om de kosten te dekken en € 5 als goedmakertje voor de stress. Ik heb je hier zojuist ook per mail een bevestiging van gestuurd en je ziet hem straks terug op je volgende factuur. Ik hoop dat alles rondom de Recycle Deal nu echt helemaal is voltooid! 

Goedemorgen Marciano,

Bedankt voor het snelle antwoord, de mail heb ik ontvangen. Hopelijk nu inderdaad alles afgerond!

Reputatie 7
Badge +9

Hi Leonie, graag gedaan en fijn dat je hem hebt ontvangen. Ik ga er niet vanuit, maar mocht er toch nog iets zijn, dan weet je me te vinden. Voor nu alvast een heel fijn weekend! 

Reageer