Beantwoord

Waar koop ik een eenvoudig senioren toestel voor 4G netwerk

  • 13 July 2023
  • 5 reacties
  • 195 Bekeken

Voor een cliënt op leeftijd ben ik op zoek naar een ander toestel. Zijn toestel werkte alleen op 2G en dat is nu dus over. Ik vind online nog steeds heel veel goedkope toestellen die dus alleen op 2G werken. Een hele slechte zaak. Dit maakt het vinden van een nieuwe telefoon voor mijn cliënt erg lastig. Het is belangrijk dat het toestel heel simpel in gebruik is en grote toetsen heeft. Is er iemand die een tip voor mij heeft? ?Ik hoor het graag en alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door eric 13 July 2023, 14:14

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Misschien als zoekterm “senioren telefoon” gebruiken

Voobeeld: Niet zo moeilijk als het lijkt en de prijs valt ook mee

Reputatie 7
Badge +14

Als je een toestel met een abonnementje wilt heeft T-mobile de Emporia senioren telefoon te koop.

Deze telefoon is ook gewoon bij retailers als Mediamarkt te verkrijgen.

Als je de zoekterm ‘senioren telefoon’ gebruikt dan krijg je veel te zien, vooral toestellen die alleen op 2G werken. Verder zijn er de vele smartphones maar ja, daar kan niet iedereen mee overweg. Sommige zijn te oud om dit te leren en andere hebben niet het vermogen om dit te leren. Een kwetsbare groep die steeds meer buiten de boot valt. 

Op de antwoorden nog een dit: een ander toestel zoeken betekent niets meer dan dat.
De simkaart, die gewoon nog werkt, hoeft alleen maar overgezet te worden naar een toestel geschikt voor het 4G netwerk. (Het 3G netwerk is er ook nog maar zal van korte duur zijn en wordt niet meer door alle providers ondersteund) 
Als er behoefte was aan een toestel mèt abonnement dan had ik dat dus wel vermeld. 

Tip voor wie ook op zoek moet/is: inmiddels heb ik een toestel gevonden, de Energizer H280S senioren mobiele telefoon 4G. 

T-Mobile: ik hoop dat met deze tip iets door jullie gedaan wordt en dat dit type telefoons blijft bestaan voor de kwetsbare groep medemensen. 

Als je een toestel met een abonnementje wilt heeft T-mobile de Emporia senioren telefoon te koop.

Deze telefoon is ook gewoon bij retailers als Mediamarkt te verkrijgen.

Dit is NIET het beste antwoord want het slaat de plank mis. De vraag is niet om een toestel mèt abo te vinden!

 

Reputatie 7
Badge +14

Als je een toestel met een abonnementje wilt heeft T-mobile de Emporia senioren telefoon te koop.

Deze telefoon is ook gewoon bij retailers als Mediamarkt te verkrijgen.

Dit is NIET het beste antwoord want het slaat de plank mis. De vraag is niet om een toestel mèt abo te vinden!

 

Volgens mij heb ik toch aangegeven dat het dit toestel ook los bij retailers kan kopen? Dan is er geen abonnement nodig.

Maar geloof me dat jij met jouw eigen tip de plank misslaat! Een willekeurig 4g toestel ondersteund geen 4G bellen zonder certificering met de provider waar je het toestel op het netwerk gaat gebruiken.  Die toestellen zijn dus 4G voor data maar 3G voor bellen. Dat gaat goed zolang  3G nog aan staat, maar dat zal over twee jaar ook afgelopen zijn en moet je weer opnieuw beginnen met aankoop en uitleggen.

Het toestel waar ik naar verwees is dus door die fabrikant gecertificeerd en ondersteunt dan ook 4G bellen op het T-mobile netwerk.En dat zal nog heel veel jaren in de lucht blijven.

Reageer