Beantwoord

Waarom kan je een online gekochte mobiel wel retourneren en in de winkel niet?

  • 7 August 2023
  • 5 reacties
  • 166 Bekeken

Waarom kan ik een op de Tmobile-website gekochte smarthpone wel retourneren, maar eentje die ik in de Tmobile-winkel heb gekocht niet? Groeten, Veronica

icon

Beste antwoord door Cristien 7 August 2023, 19:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

@VeronicaHendriks omdat je online altijd 14 dagen bedenktijd hebt (wettelijk) en in een winkel kan je de telefoon in je handen nemen en bekijken. Dit is trouwens bij elke provider zo! 
Maar lees Dit even. blijkbaar zijn er nog opties 

Online koop je hem volgens beschrijving en in de winkel kan je kijken of de beschrijving klopt? 

Nu mijn vraag is er iets mis met je telefoon?

Bedankt voor de snelle reactie. Het scheelt al om te horen dat dit bij elke provider zo is. Er is ook niks mis met het toestel maar mijn oude moeder kan daar niet mee omgaan. Ze belt of sms-t alleen, en wilde daarom een 'dumb phone'. In de T-mobile winkel werd gezegd dat ze alleen een smartphone kon krijgen en zo kocht ze eentje van 200 euro die voor haar veel te ingewikkeld is. Vandaar dat ik op zoek ben naar een manier om die te retourneren.

Reputatie 7
Badge +14

Echte dump phones zijn 2g of 3g. Een deel van die netwerken staat al uit. De komende 2 jaar gaat de rest ook uit. Dan zul je alsnog aan de smartphone met minimaal 4G moeten… 

Dat valt gelukkig mee. Nokia heeft recentelijk nog verschillende ouderwets eenvoudige mobiele telefoons op de markt gebracht, die 4G aan kunnen en heel betaalbaar zijn. 😊

Reputatie 7
Badge +14

Hoi ​@veronicaHendriks , de vraag is alleen of deze telefoons zg. VoLTE doen op de Nederlandse netwerken. Dat is bellen over 4G. Anders gebruiken ze alleen data over 4G en als je gaat bellen of je wordt gebelt schakeld het toestel naar 2G/ 3G om het gesprek af te wikkelen. Dat gaat goed zolang er nog 2G/3G netwerken zijn. Alle operators hebben al 1 van de 2 uitgezet...

Reageer