1 Telefoon kan niet verbinden met thuis wifi, maar de rest wel. Hoe kan dat?

  • 3 September 2023
  • 7 reacties
  • 267 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Hoe kan het dat 1 (iPhone) telefoon van onze familie altijd problemen heeft om op ons wifi netwerk te komen? Het netwerk moet elke keer worden geselecteerd en ingelogd worden.

Bij andere adressen waar ze vaker komt, lukt het wel om elke keer op de betreffende netwerken te komen. Maar alleen thuis lukt het niet… 

wat zou dit kunnen verhelpen? 

Waqqas 7 maanden geleden

Hallo @ju78 

Dus het probleem is dat de iPhone niet automatisch verbinding maakt maar je moet het dan handmatig doen?

Vaak is er bij alle netwerken een optie automatisch verbinden die je kan aanvinken of uitvinken.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ju78 

Dus het probleem is dat de iPhone niet automatisch verbinding maakt maar je moet het dan handmatig doen?

Vaak is er bij alle netwerken een optie automatisch verbinden die je kan aanvinken of uitvinken.

Ja, zo is het. Maar dan alleen bij ons huis, niet bij bijv. familie waar we vaker komen… 

Reputatie 7
Badge +15

@ju78 

Dit heb ik op mijn Samsung Galaxy S21 bij elk netwerk, heb jij deze optie ook?

 

Ja, dat kan bij iPhone ook, maar dat stond al wel aan. 

Reputatie 7
Badge +6

@ju78 Zou je eens kunnen proberen om het netwerk helemaal te vergeten en daarna opnieuw toe te voegen door 'm uit te lijst met beschikbare netwerken te kiezen en het wachtwoord in te voeren? Scan dus niet de QR-code op de Zyxel-router of het losse kaartje. Uit eigen ervaring weet ik dat de iPhone dan niet altijd automatisch verbinding maakt.

@ju78 Zou je eens kunnen proberen om het netwerk helemaal te vergeten en daarna opnieuw toe te voegen door 'm uit te lijst met beschikbare netwerken te kiezen en het wachtwoord in te voeren? Scan dus niet de QR-code op de Zyxel-router of het losse kaartje. Uit eigen ervaring weet ik dat de iPhone dan niet altijd automatisch verbinding maakt.

Dat hebben we al wel geprobeerd helaas. Snap er niks van...

Reputatie 7
Badge +6

@ju78 Ik heb hier wel eens gelezen dat Apple-apparaten moeite zouden hebben met WPA3. Gelukkig kun je dat ook uitzetten. Log hiervoor in op de Zyxel (192.168.1.1) en ga naar Netwerkinstelling > Draadloos. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2.

Er is nog iets wat het proberen waard is: WiFi 6 uitzetten. Dat gaat via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Probeer nu om opnieuw verbinding te maken op de iPhone. Lukt het nu wel? Ik hoor graag of dit inderdaad de oplossing is.

Reageer