Beantwoord

4g langzamer sinds rebranding

  • 24 September 2023
  • 8 reacties
  • 255 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds de rebranding lijkt mijn mobiele internet langzamer. Is hier een verklaring voor?

 

Websites en apps laden langzamer dan voorheen. Daarnaast had ik nooit problemen in de Schipholtunnel. Nu valt internet weg wanneer ik in de Schipholtunnel ben.

 

Help?!

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 September 2023, 17:20

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat lijkt misschien,  maar alleen de naam is veranderd. Je.kunt op de dekkingskaart van Odido een probleem melden.

Alleen de naam is veranderd? Er zijn nu toch mobiele abonnementen gekomen die verschillende data snelheden hebben?

Zou daar misschien iets fout gegaan kunnen zijn met bestaande klanten die abusievelijk naar een langzamere datasnelheid zijn gezet? Er zijn al meerdere klachten over langzamer internet op mobiel op dit forum gepost waarbij vermeld wordt dat de langzamere snelheid samenvalt met het moment van de naamverandering. Misschien moet daar toch eens wat serieuzer naar gekeken worden?

 

 

Precies wat jij zegt @Shilka! Het is wel heel toevallig dat mijn internet langzamer is sinds de naamsverandering.

Ik was aan het Googlen naar dit probleem en zag op verschillende fora meldingen hiervan voorbij komen.

Vanuit Odido wordt hier alleen geen aandacht aan geschonken. Wel een beetje jammer, aangezien ze zeggen met de rebranding met klantegericht willen zijn.

Ik weet wel dat het superdruk is bij odido omdat alle wijzigingen nogal wat bugs en kinderziektes met zich meegebracht hebben, en kan op zich wel begrijpen dat er zich eerst een zichtbaar patroon van meerdere klanten met dezelfde problemen moet aftekenen voordat hier in de diepte naar gekeken wordt, maar het begint inderdaad ook mij op te vallen dat ik deze klacht vaker voorbij zie komen.

Reputatie 7
Badge +14

Alleen de naam is veranderd? Er zijn nu toch mobiele abonnementen gekomen die verschillende data snelheden hebben?

Zou daar misschien iets fout gegaan kunnen zijn met bestaande klanten die abusievelijk naar een langzamere datasnelheid zijn gezet? Er zijn al meerdere klachten over langzamer internet op mobiel op dit forum gepost waarbij vermeld wordt dat de langzamere snelheid samenvalt met het moment van de naamverandering. Misschien moet daar toch eens wat serieuzer naar gekeken worden?

 

 

Dit soort snelheden is op dit moment maar op beperkte schaal haalbaar. Deze abonnementen zullen op voorhand zijn gemaakt i.v.m. de 3.5 ghz band. Dan is 1 gbit best haalbaar. Maar deze veiling is wederom uitgesteld. Mijn advies zou zijn om de abonnementen met zulke snelheden vooral voor de andere zaken te kopen, VS/Turkije etc.

Dank voor je reactie eric, dat hoge snelheden hier nu niet of amper haalbaar zijn, zeker met wederom uitstel van de frequentieveiling kan ik zeker begrijpen. Ben het eens met je advies. 
 

Maar er is nu ook een abo met extra -lage- snelheid geïntroduceerd, de tot 10Mbit/s. Zou het kunnen dat sommige bestaande klanten hier per abuis ineens mee te maken hebben door technische onvolkomenheden, waardoor ze een lagere snelheid ervaren dan voor de transitie naar odido, ook al hebben ze geen product wijziging gedaan?
 

Ik zag het bijvoorbeeld ook op reddit voorbijkomen: https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/16c8sbm/odido_traag_internet/

Reputatie 1

En hoe zit dat in het buitenland dan? Gelden daar ook limieten voor de goedkopere varianten? Ik zit op Unlimited Plus en nu in Frankrijk haal ik in de speedtest niet meer dan 30 Mbps down- en 5 Mbps upload. De link naar de dekkingsgraad in het buitenland op deze pagina doet het trouwens niet:

https://www.odido.nl/netwerk/dekking

De link is:

https://www.odido.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb hier nog een oude T-Mobile GO unlimited data & bellen, de maximaal haalbare snelheid op 4G zou 450 Mbps moeten zijn, ik haal net iets hoger 😅

5G presteert dan weer iets minder maar mij lijken de snelheden niet verslechtert door de verandering...

Reageer