Beantwoord

Aanmelden T-Mobile

  • 9 July 2023
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

Mijn mobiele telefoon met 3G ZTE Blade L8 duo simkaart kan wel VODAFONE en KPN vinden maar T-Mobile niet. Ik heb hem gezet op 3G modus. Hij kan niet aanmelden op T-Mobile. Nu keek ik naar Netwerk code 204 xx maar kan die instellingen niet vinden. Hoe kan dat? Simkaart met KPN werkt wel gewoon. 

icon

Beste antwoord door eric 9 July 2023, 16:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Vragenvragen , welkom bij de community.

Uit de naam zou je zeggen dat het een 3G toestel is. Het bijzondere is dat Voda en KPN al een tijdje geleden hun 3G netwerk hebben uitgezet en T-Mobile juist het 2G netwerk.

Dus als je al verbinding hebt met Voda en/of KPN, dan is het op 2G. Op zich geen probleem want je wilt graag gebruik maken van het 3G netwerk van T-Mobile.

Wat voor netwerken zie je als je onde rmobiele netwerken  “handmatig naar netwerken zoekt”? Zie je daar ook T-Mobile tussenstaan? Als jouw toestel alleen de MCC/MNC laat zien, dan selecteer je 20416.

Als je dat selecteert? Wat gebeurt er dan? Indien het wordt geweigerd, probeer dan je T-Mobile sim eens in een wat meer recent/ander toestel?

 

Staat op auto 2G/3G en vindt alleen Vodafone en KPN. De zelfde simkaart werkt wel in een ander toestel. Het is een Engelstalig toestel mogelijk dat hij de frequenties niet ondersteund van Telecom-Mobile?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Vragenvragen 

3g zit bij t-mobile alleen nog op de 900 MHz. 

Het zou kunnen dat dit toestel daarop geen UMTS ondersteund. 900 MHz werd ook voor 2G gebruiktz dus je toestel doet dus wel 900 MHz GSM. 

Dit Engelse toestel is dus niet meer up to date, en de 2G netwerken van kpn/voda gaan vanaf volgend jaar ook uitgezet worden. Advies is dus, regel een moderner toestel,  liefst 4G. Daarmee heb je beter bereik dan alleen op 2g of 3g.

Ik zag in vergunningsaanvraag bij ACM dat er er een binnenlandse "roaming" zou gaan komen op het 2G netwerk? Trouwens de Nokia 1 heeft welliswaar 4G maar volte wordt niet ondersteund door T-Mobile terwijl dat wel het geval was toen Tele2 4G netwerk wel volte ondersteund werd, maar daar zat denk ik ook commercieel belang bij: immers toen wilde Tele 2 zoveel mogelijk klanten op hun eigen netwerk belden en niet via 2/3G netwerk van T-Mobile. Klanten van Tele2 konden niet op het 4G netwerk van T-Mobile. Later kwam er update op de simkaarten van Tele2 waarna het Tele2 4G netwerk uit de lucht ging en op het T-Mobile netwerk terecht kwamen. Ooit hadden we vijf providers: KPN, Vodafone, Ben, DutchTone en Telfort. Toen zag je vijf lagen aan antennes op de zendmasten. Later fuseerden Telfort en Kpn en Ben en DutchTone/Orange werden T-Mobile. 

ZTE Blade pakt wel de 900MHz frequenties van UMTS: https://www.google.com/amp/s/m.gsmarena.com/zte_blade_l8-ampp-9714.php

Reageer