Beantwoord

bellen in de Verenigde Staten

  • 29 December 2023
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

Ik ben in Californie (omgeving San Francisco) en kan hier niet “gewoon” bellen met iPhone12. Netwerk is AT&T. Kreeg bij aankomst melding via SMS “Welcome, you are roaming on AT&T. Due to network technology compatibility, traditional voice calls will not work. Please use data, SMS, and app-based calling.”. Manual network selection levert geen andere netwerken op. Ik MOET mijn voicemail kunnen afluisteren maar dat kan nu dus niet. De Odidochatrobot zegt dat ik maar de helpdesk moet bellen. Dus dat gaat ook niet. Hulp wordt gewaardeerd.  

icon

Beste antwoord door eric 29 December 2023, 20:45

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De meeste netwerken in de USA hebben geen 2G en 3G meer. Nog niet met alle providers is VOLTE (4g bellen) overeenkomsten. Probeer eens een ander netwerk handmatig te selecteren. T-mobile USA zou het namelijk wel moeten doen.

 

Dank voor je snelle antwoord. Maar zoals ik zei, handmatig zoeken levert niets op  -als ik automatic network selection uitschakel krijg ik helemaal niets te zien. Ik ben door dit probleem trouwens ook niet “gewoon” telefonisch bereikbaar hier. Overigens werkt mobiel internet via 4G prima hier.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Emilio2023 

De waarschuwing die je van at&'t kreeg zegt dat zij geen legacy spraak meer ondersteunen. Zoals je in het overzicht van Odido ziet, met T-mobile USA Is het ingeregeld dat je ook via 4G kunt bellen. Dat is een totaal andere techniek die tussen elke provider in de wereld opnieuw getest moet worden met elke andere roaming provider. Dat gaat dus niet allemaal tegelijk en helaas is de legacy support bij AT&T eerder uitgeschakeld dan deze testen zijn afgerond. Met T-mobile USA is dat wel gelukt. Ik snap dat je geen ander netwerk vind waar je nu staat,  maar als je de dekkingskaart van T-mobile USA opzoekt en dan naar een plek (buiten) gaat waar ze wel dekking zouden moeten hebben is dat toch de oplossing om te kunnen bellen.

Andere gedachten,  probeer eens een ander (amerikans) toestel.  Een toestel voor de EU markt ondersteund vaak niet alle radio frequenties in een ander continent. Een toestel voor de Amerikaanse markt geeft wellicht betere ontvangst van T-mobile USA.

Superbedankt! Niet meteen een oplossing maar wel een plausibele verklaring van het probleem. Ik zal kijken wat werkt. En @ODIDO als jullie wakker zijn: zorg eens voor wat duidelijkere uitleg op jullie website voor klanten die naar de VS gaan! Ik kan nergens vinden dat er problemen zijn en dat is eigenlijk misleidend en in ieder geval slechte reclame!

Reageer