Beantwoord

Betalingsachterstand in het buitenland

  • 23 February 2024
  • 7 reacties
  • 106 Bekeken

Ik kom er net achter dat ik een betalingsregeling had. Ik ben momenteel in het buitenland waardoor ik een blokkade heb. Ik wil en kan nu de betalingsregeling afbetalen, maar hiervoor moet ik inloggen op mijn odido. Dit gaat via de 2FA-code die ik op sms zou moeten ontvangen. Dat kan niet, omdat ik dus een buitenlandblokkade heb. Hoe kan ik nu toch de betalingsregeling afbetalen? Ik kan de klantenservice niet bellen. 
 

icon

Beste antwoord door krisheeftbereik 23 February 2024, 23:42

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @krisheeftbereik 

Heb je de Odido app niet? Daar heb je geen 2FA nodig als het goed is.

Je kan het bedrag ook handmatig overmaken, de verwerking hiervan kan tot 3 werkdagen duren.

Wil je het geld liever handmatig overmaken? Dat kan naar betaalrekening NL03 COBA 0733 959 717 t.n.v. Odido. Let op: vermeld in de omschrijving je Odido klantnummer. Deze vind je op je factuur. Zo weten we bij wie de betaling hoort.

Of misschien dat een moderator een betaallink per mail kan sturen.

Hallo @krisheeftbereik 

Heb je de Odido app niet? Daar heb je geen 2FA nodig als het goed is.

Je kan het bedrag ook handmatig overmaken, de verwerking hiervan kan tot 3 werkdagen duren.

Wil je het geld liever handmatig overmaken? Dat kan naar betaalrekening NL03 COBA 0733 959 717 t.n.v. Odido. Let op: vermeld in de omschrijving je Odido klantnummer. Deze vind je op je factuur. Zo weten we bij wie de betaling hoort.

Of misschien dat een moderator een betaallink per mail kan sturen.

Hey Waqqas!

ik heb de app, maar daar moet ik ook de SMS-code ontvangen. Is het mogelijk om de betaallink via de mail te ontvangen?

 

Kris

Reputatie 7
Badge +14

Beste @krisheeftbereik  De moderators zijn de aangewezen personen om je nu verder te helpen.

Ondertussen is het misschien een idee om een plaatselijke sim met data te kopen? 
 

Alvast goed om te weten

  • Je kunt tijdens een betaalafspraak geen andere betalingen uitstellen.
  • Je krijgt tijdens de afspraak een blokkade. Hierdoor kun je niet meer bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers en sms-diensten gebruiken.
  • Tijdens de betaalafspraak kun je in je My Odido account de status van je afspraak bijhouden.
  • Tijdens de afspraak kun je je abonnement niet wijzigen of verlengen.

Je betaalt je normale maandelijkse facturen op tijd.

  • Als je je tijdens de betaalafspraak niet aan de betalingsvoorwaarden houdt, dan kan Odido verdere maatregelen nemen.

Beste @krisheeftbereik  De moderators zijn de aangewezen personen om je nu verder te helpen.

Ondertussen is het misschien een idee om een plaatselijke sim met data te kopen? 
 

Alvast goed om te weten

  • Je kunt tijdens een betaalafspraak geen andere betalingen uitstellen.
  • Je krijgt tijdens de afspraak een blokkade. Hierdoor kun je niet meer bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers en sms-diensten gebruiken.
  • Tijdens de betaalafspraak kun je in je My Odido account de status van je afspraak bijhouden.
  • Tijdens de afspraak kun je je abonnement niet wijzigen of verlengen.

Je betaalt je normale maandelijkse facturen op tijd.

  • Als je je tijdens de betaalafspraak niet aan de betalingsvoorwaarden houdt, dan kan Odido verdere maatregelen nemen.

Dankjewel! Hoe geraak ik in contact met de moderatoren?

Reputatie 7
Badge +9

Hey Kris, van harte welkom op de Community! Mijn collega @Pharwin van Odido heeft zojuist de blokkade voor roaming international voor je opgeheven, dus je zou zo weer verbinding moeten hebben om SMS'jes te ontvangen. Laat je het ons weten of het weer werkt? Mocht het binnen 30 minuten nog niet werken, herstart dan even je toestel. Mocht je nog (handmatig) verbinding moeten maken met een netwerk in het buitenland, dan vind je alle beschikbare netwerken op deze pagina

We horen het graag van je! 😁

Hey Kris, van harte welkom op de Community! Mijn collega @Pharwin van Odido heeft zojuist de blokkade voor roaming international voor je opgeheven, dus je zou zo weer verbinding moeten hebben om SMS'jes te ontvangen. Laat je het ons weten of het weer werkt? Mocht het binnen 30 minuten nog niet werken, herstart dan even je toestel. Mocht je nog (handmatig) verbinding moeten maken met een netwerk in het buitenland, dan vind je alle beschikbare netwerken op deze pagina

We horen het graag van je! 😁

Hey Marciano!

Het is gelukt en de openstaande facturen zijn betaald. Erg bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Kris, super dat het is gelukt en uiteraard graag gedaan. Nog een hele fijne dag vandaag! 

Reageer