Beantwoord

Blokkade simkaart

  • 8 September 2023
  • 16 reacties
  • 561 Bekeken

Ik heb een blokkade op mijn simkaart wegens een ‘betalingsachterstand’. Maar die heb ik niet. Heb nu al bijna twee weken geen netwerk. Ik kan jullie klantenservice niet bellen en de bot helpt mij ook niet verder. Help!

icon

Beste antwoord door Nirell 10 September 2023, 10:16

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nirell 

Als je via WiFi inlogt op je Odido account en kijkt bij facturen, staat er dan geen openstaande bedrag? Het openstaande bedrag moet je in 1 keer betalen, de blokkade wordt dan binnen een uur opgeheven.

Nee. Alles is betaald. 

Reputatie 4
Badge +1

Helaas is er in het weekend geen moderator aanwezig op de community. Wat je kan doen is support zoeken via X (Twitter), Facebook of via de chat. Anders moet je helaas wachten tot maandag voor een moderator je kan helpen. 

Het kan zijn dat een factuur is doorgezet naar een incassobureau? Ik weet niet hoe lang je al iets open hebt staan. In dat geval zie je dit niet terug in Mijn Odido. Ik adviseer je dit toch echt even te controleren in je mail, of misschien heb je daarvan een brief ontvangen. 

Zorg ervoor dat je je forumprofiel alvast hebt aangevuld, met klantnummer etc. zo kan een moderator je sneller helpen.

Reputatie 7
Badge +14

@Nirell Met een beetje gelukt heeft er vandaag een moderator dienst. Als ik iemand zie zal ik ze aan hun spreekwoordelijke jasje trekken. 
Heb je ondertussen al je telefoon opnieuw opgestart?

Is er iemand in je omgeving om je simkaart te controleren. Even kijken een andere simkaart het wel doet in je telefoon? 
Wat je ook nog kan doen is langs een shop gaan en daarom hulp vragen.

Laat ons even weten of het gelukt is! 

Helaas is er in het weekend geen moderator aanwezig op de community. Wat je kan doen is support zoeken via X (Twitter), Facebook of via de chat. Anders moet je helaas wachten tot maandag voor een moderator je kan helpen. 

Het kan zijn dat een factuur is doorgezet naar een incassobureau? Ik weet niet hoe lang je al iets open hebt staan. In dat geval zie je dit niet terug in Mijn Odido. Ik adviseer je dit toch echt even te controleren in je mail, of misschien heb je daarvan een brief ontvangen. 

Zorg ervoor dat je je forumprofiel alvast hebt aangevuld, met klantnummer etc. zo kan een moderator je sneller helpen.

Alles is betaald. Ik heb geen achterstand. En heb niks met een incassobureau te maken. 

Reputatie 4
Badge +1

Helaas is er in het weekend geen moderator aanwezig op de community. Wat je kan doen is support zoeken via X (Twitter), Facebook of via de chat. Anders moet je helaas wachten tot maandag voor een moderator je kan helpen. 

Het kan zijn dat een factuur is doorgezet naar een incassobureau? Ik weet niet hoe lang je al iets open hebt staan. In dat geval zie je dit niet terug in Mijn Odido. Ik adviseer je dit toch echt even te controleren in je mail, of misschien heb je daarvan een brief ontvangen. 

Zorg ervoor dat je je forumprofiel alvast hebt aangevuld, met klantnummer etc. zo kan een moderator je sneller helpen.

Alles is betaald. Ik heb geen achterstand. En heb niks met een incassobureau te maken. 

 

In mijn reactie gaf ik ook aan hoe je contact op kan nemen met Odido, dat zijn nu je opties. Wij als klant kunnen je niet verder helpen. Het kan zijn dat inderdaad je simkaart defect is, maar als jij ziet dat je een blokkade hebt vanwege een "betalingsachterstand” lijkt het mij vreemd dat dit onjuist is. Als alles betaald is ben je binnen één uur weer aangesloten, maar goed er kunnen bijzondere gevallen zijn waar dit niet het geval is. Maar dan zoals aangegeven, contact opnemen via de bovenstaande opties. Of wat @CrisTien zegt even langs een shop gaan van Odido. 

@Nirell Met een beetje gelukt heeft er vandaag een moderator dienst. Als ik iemand zie zal ik ze aan hun spreekwoordelijke jasje trekken. 
Heb je ondertussen al je telefoon opnieuw opgestart?

Is er iemand in je omgeving om je simkaart te controleren. Even kijken een andere simkaart het wel doet in je telefoon? 
Wat je ook nog kan doen is langs een shop gaan en daarom hulp vragen.

Laat ons even weten of het gelukt is! 

Het werkt allemaal niet en kan jullie service niet bereiken 😓

Reputatie 4
Badge +1

@Nirell Met een beetje gelukt heeft er vandaag een moderator dienst. Als ik iemand zie zal ik ze aan hun spreekwoordelijke jasje trekken. 
Heb je ondertussen al je telefoon opnieuw opgestart?

Is er iemand in je omgeving om je simkaart te controleren. Even kijken een andere simkaart het wel doet in je telefoon? 
Wat je ook nog kan doen is langs een shop gaan en daarom hulp vragen.

Laat ons even weten of het gelukt is! 

Het werkt allemaal niet en kan jullie service niet bereiken 😓

Odido is prima te bereiken via de socials die aangegeven zijn. Met wat geduld kom je er wel. 

Reputatie 7
Badge +14

@Nirell Ga langs een shop daar helpen ze je verder

 

Waarom wordt ik steeds weggedrukt als ik jullie nummer probeer te bellen?

Reputatie 4
Badge +1

Waarom wordt ik steeds weggedrukt als ik jullie nummer probeer te bellen?

Wij zijn klanten, geen medewerkers. Als je geblokkeerd bent lijkt het mij dat je ook niet kan bellen. We hebben nu meerdere opties benoemd die je kan gebruiken om contact op te nemen. Ik wens je nog een fijne dag, ik sluit van mijn kant het gesprek. 

Waarom wordt ik steeds weggedrukt als ik jullie nummer probeer te bellen?

Wij zijn klanten, geen medewerkers. Als je geblokkeerd bent lijkt het mij dat je ook niet kan bellen. We hebben nu meerdere opties benoemd die je kan gebruiken om contact op te nemen. Ik wens je nog een fijne dag, ik sluit van mijn kant het gesprek. 

Met een andere telefoon kun je natuurlijk wel bellen maar er is een storing met het nieuwe helpdesk nummer waardoor je ‘weggedrukt’ wordt, deze staat in het storingstopic vermeld;

 

 

Dit ligt dus aan odido en niet aan onwillendheid van de klant. Andere genoemde opties leveren misschien eerder iets op, maar hier wachten op een moderator kan natuurlijk ook, maar dat kan inderdaad wel ruim na het weekend worden tot er één reageert.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Nirell 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je een blokkade hebt omdat er malware op je toestel is gedetecteerd, waarschijnlijk door het klikken op een link in een WhatsApp / Facebook bericht. De malware verstuurd automatisch sms naar het buitenland en om verdere kosten te voorkomen is er een blokkade geplaatst. Ons advies is om een backup te maken van gegevens en dan het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna virusscanner installeren. Zodra je dat hebt gedaan kunnen we de blokkade verwijderen. Geef je even een seintje wanneer je dat hebt gedaan? Dan help ik je graag verder!

Zou het in dit licht over het algemeen handig zijn om SMS versturen naar het buitenland te blokkeren in mijn odido opties? Of mis je dan belangrijke (verborgen geautomatiseerde) functionaliteit. Ik stuur zelf eigenlijk nooit smsjes. Als jullie dit aanbevelen dan blokkeer ik het meteen in al onze telefoons.

Hi @Nirell 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je een blokkade hebt omdat er malware op je toestel is gedetecteerd, waarschijnlijk door het klikken op een link in een WhatsApp / Facebook bericht. De malware verstuurd automatisch sms naar het buitenland en om verdere kosten te voorkomen is er een blokkade geplaatst. Ons advies is om een backup te maken van gegevens en dan het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna virusscanner installeren. Zodra je dat hebt gedaan kunnen we de blokkade verwijderen. Geef je even een seintje wanneer je dat hebt gedaan? Dan help ik je graag verder!

Ik heb alles gedaan wat je mij geadviseerd hebt. Hoop dat het nu goed komt 😃

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Nirell 

Je hebt aangegeven dat je de virusscanner heb geïnstalleerd en dus heb ik de blokkade verwijderd. Als je je toestel opnieuw start dan zou je weer bereik moeten hebben. Ik hoor graag of alles weer naar behoren werkt!

Reageer