Beantwoord

Buitenlandse bundel werkt niet

  • 4 February 2024
  • 11 reacties
  • 199 Bekeken

Ik heb dinsdag een Groene bundel in Australië besteld. Deze is per sms bevestigd. Ik kan via Optus en Telstra geen data downoaden. Hoe dit op te lossen?

icon

Beste antwoord door Ottothomasz 4 February 2024, 23:08

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heb je gekeken of het knopje data roaming aan staat?

Dat van die kleuren was vroeger bij Tele2.  Check eens in je Odido App of daar inderdaad een roaming bundel staat? Anders is het via de app ook makkelijk te bestellen. 

Als ik ni via 1280 GROEN L bestel zie ik deze boodschap.

Hallo, op dit moment kunnen we deze bundel niet activeren. Als je huidige bundel 100% verbruikt is, bestel hem dan opnieuw. Succes, Odido

In de app zie ik geen bestelmogelijkheid.

Roaming staat aan

 

Reputatie 7
Badge +14

Tja, dan zou het moeten werken.  En in de Odido app zie je de bundel ook?

Tot slot, staat de Access Point Name ook in je toestel? Zoals smartsites.t-mobile.nl of verander dat eens naar de naam " internet ".

De apn staat goed. Ik  zie de bundel nergens staan. Kan ook geen internet op reis bestellen in de app want dan stokt de pagina bij MB's bestellen zonder verdere actie of tekst.

Bij toestelhulp staat mijn toestel alleen niet met android 14, maar bij 13 ook geen oplossing

 

Bedankt dat het vannacht is opgelost. De bundel staat in de app en hij werkt. Het is wonder!

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Ottothomasz,

Welkom op de Odido Community! Het klopt inderdaad dat wij gisteren niet alles konden laten zien in de app en dit is zoals je zelf al aangeeft vannacht opgelost. Ik wil je nog heel veel plezier wensen in Australië. Mocht er nog iets zijn, dan weet je ons en de Community te vinden.

Ik was heel blij, maar na de afgelopen nacht heeft men bij Odido weer gewerkt en mogelijk daardoor kan ik weer niet internetten. Alle providers in Australië geven aan dat mijn SIM kaart geen toegang hun netwerk toestaat.

 

Ik was heel blij, maar na de afgelopen nacht heeft men bij Odido weer gewerkt en mogelijk daardoor kan ik weer niet internetten. Alle providers in Australië geven aan dat mijn SIM kaart geen toegang hun netwerk toestaat.

 

 

Ik heb na heel veel problemen, zie eerdere posts, een aantal dagen geleden eindelijk de groenbundel werkend gehad. Nu krijg ik de melding van drie providers dat mijn simkaart connectie niet toestaat. Graag hulp.

Ik krijg dus al een dag geen antwoord. Zeg dan dat jullie geen goede aanbieding hebben in Australië. Houd de klanten niet aan het lijntje. Na veel moeite heeft het even gewerkt. Als jullie het ook niet meer weten stop je gewoon!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Otto, sorry voor de late reactie! Australië klinkt heerlijk nu, maar je moet natuurlijk wel gewoon bereikbaar zijn. Ik heb direct met je meegekeken en je internetbundel staat wel gewoon actief (Zone Groen). Dus internet zou moeten werken. Wat bedoel je precies met dat 3 providers melden dat je simkaart geen conectie toestaat. Heb je een screenshot van deze melding? En met welke netwerken probeer je verbinding te maken? Kan je je netwerkselectie op handmatig zetten en verbinden met Optus of Telstra? Wat krijg je dan precies te zien?

Wellicht helpt het om je toestel even opnieuw op te starten of je netwerkinstellingen te resetten. En wat staat er bij je APN instellingen? Hier moet smartsites.t-mobile staan.

Ik hoor het graag van je!

Reageer