Beantwoord

Continu locked van SIM in iPhone 15 Pro Max

  • 5 February 2024
  • 5 reacties
  • 65 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hi,

Sinds ik ben overgestapt naar Odido (met een nieuw toestel: iPhone 15 Pro Max), heb ik momenten dat mijn simkaart locked. Ik moet dan weer handmatig mijn sim unlocken om weer bereik te hebben (bellen en internet) en soms wel 3 tot 4 keer achter elkaar. Ligt dit aan mijn toestel, de simkaart of het netwerk/contract?

 

 

icon

Beste antwoord door DMC 5 February 2024, 16:17

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Simkaart die “locked” … en hoe unlock je die weer? Als je de PUK code moet gebruiken voor het unlocken, dan is er drie keer een verkeerde PIN ingevoerd. 

Simkaart die “locked” … en hoe unlock je die weer? Als je de PUK code moet gebruiken voor het unlocken, dan is er drie keer een verkeerde PIN ingevoerd. 

Het is exact dezelfde handeling als wanneer je je telefoon op vliegtuigmodus doet. Ik moet inderdaad de puk code weer invoeren om de sim weer te unlocken.

Reputatie 7
Badge +14

Doe eens even een sim/ telefoon wissel. Dus jouw sim in een ander toestel en kijken wat er dan gebeurt.

Het probleem is helaas niet eenvoudig te reproduceren. Ik heb soms 2 weken nergens last van, en dan ineens moet ik weer een aantal keer sim unlocken met puk code. Kan helaas niet mijn sim kaart uren/dag/weken in een andere telefoon stoppen 😕

Voor de compleetheid zal ik vanavond alsnog wel even proberen om mijn simkaart te gebruiken in een andere telefoon.

(bedankt voor je snelle reacties trouwens!)

Reputatie 6
Badge +3

Welkom op de Odido Community, @DMC! En wat super fijn dat je de tips van Eric wilt testen. Dit zijn inderdaad de eerste stappen die wij je willen laten uitvoeren om te kijken of het wellicht aan je toestel ligt. Hou je ons op de hoogte van je bevindingen? 

Reageer