Beantwoord

e sim activeren lukt niet op Iphone

  • 22 September 2023
  • 9 reacties
  • 2343 Bekeken

Vandaag een nieuwe iPhone mogen ontvangen met e-Sim. Netjes de code gescand alleen de optie activeren is nergens terug te vinden in mijn Odido. Ook in de winkel konden ze het niet activeren. Had te maken met ex Tele2 klanten waardoor dit niet lukt. Ze zijn bezig met een oplossing werd mij verteld maar wanneer het nu opgelost wordt is voor mij een raadsel. Er waren al meerdere klanten geweest met dit probleem. Helaas is er geen informatie terug te vinden over dit probleem bij Odido. Als je de klantenservice belt weten ze niks van dit probleem helaas. Had me een ritje naar de stad bespaart…

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 23 September 2023, 11:55

Bekijk origineel

9 reacties

Ik heb op de dag dat T-mobile Odido werd als Tele2 klant online een eSIM aangevraagd en geactiveerd. Onder de rubriek simkaart stond simkaart activeren.

ik heb precies het zelfde probleem, vandaag ook de nieuwe iphone 15 met esim ontvangen. activatie lukt niet, ook is de nieuwe esim nergens in mijn odido app te bekennen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

We ervaren momenteel inderdaad problemen met het activeren van de eSim. Onze technische afdeling is druk bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak!

Zelfde probleem hier. Is er al meer bekend over wanneer dit is opgelost? Of een tijdelijke oplossing? Mijn oude simkaart die ik momenteel nog in mijn vorige telefoon (iPhone 13 Pro) in mijn nieuwe telefoon (iPhone 15 Pro) stoppen lijkt ook geen oplossing omdat die via de 15 ook geen netwerkverbinding krijgt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TJH 

Zou je het vandaag nogmaals kunnen proberen? Het probleem lijkt te zijn opgelost. Ik hoor graag of het lukt!

Kan de optie simkaart activeren nog steeds niet vinden in mijn Odido of ik kijk verkeerd dan kan ook.

onder de optie sim toestel en smartwatch staat het niet.

ik heb precies het zelfde probleem, vandaag ook de nieuwe iphone 15 met esim ontvangen. activatie lukt niet, ook is de nieuwe esim nergens in mijn odido app te bekennen. 

De volgende dag zag ik ook niks in mijn odido maar omdat ik al reeds esim had zag ik dat ik een nieuwe kon aanvragen voor 0,- euro dus dat heb ik maar gedaan en dat is gelukt.
Daar in tegen mijn vrouw had hetzelfde probleem, hiervoor had ze gewone sim kaart, voor haar had ik dus een esim moeten betalen om het geactiveerd te krijgen, terwijl we dat wel bij de aanvraag van het nieuwe abbo hebben aangevinkt.
Dus de beide meegeleverde papieren sim hadden we niks aan.

ik heb precies het zelfde probleem, vandaag ook de nieuwe iphone 15 met esim ontvangen. activatie lukt niet, ook is de nieuwe esim nergens in mijn odido app te bekennen. 

De volgende dag zag ik ook niks in mijn odido maar omdat ik al reeds esim had zag ik dat ik een nieuwe kon aanvragen voor 0,- euro dus dat heb ik maar gedaan en dat is gelukt.


Hi, ik heb ook dit probleem met de eSIM dus het is helaas nog steeds niet opgelost door Odido (ik verleng vanuit Tele2). Nergens in de app of op Odido.nl kan ik de eSIM activeren.

Helaas heb ik ook niet de optie om een nieuwe esim te bestellen voor 0,- euro. Ik moet er dan 5,09 euro voor betalen staat er, maar dat ga ik niet doen want ik weet niet of ik dat geld ooit nog vergoed krijg vanuit Odido.

Ik hoop dat iemand van de community of van Odido mij hiermee kan helpen of kan vertellen hoe lang het nog gaat duren voordat er een oplossing is.

Reputatie 4
Badge +1

ik heb precies het zelfde probleem, vandaag ook de nieuwe iphone 15 met esim ontvangen. activatie lukt niet, ook is de nieuwe esim nergens in mijn odido app te bekennen. 

De volgende dag zag ik ook niks in mijn odido maar omdat ik al reeds esim had zag ik dat ik een nieuwe kon aanvragen voor 0,- euro dus dat heb ik maar gedaan en dat is gelukt.


Hi, ik heb ook dit probleem met de eSIM dus het is helaas nog steeds niet opgelost door Odido (ik verleng vanuit Tele2). Nergens in de app of op Odido.nl kan ik de eSIM activeren.

Helaas heb ik ook niet de optie om een nieuwe esim te bestellen voor 0,- euro. Ik moet er dan 5,09 euro voor betalen staat er, maar dat ga ik niet doen want ik weet niet of ik dat geld ooit nog vergoed krijg vanuit Odido.

Ik hoop dat iemand van de community of van Odido mij hiermee kan helpen of kan vertellen hoe lang het nog gaat duren voordat er een oplossing is.

Wil je het bij één topic houden, zodat de moderators ook overzicht houden? Ik zie je al reageren onder meerdere topics over je eSim. 

Reageer