Beantwoord

e-sim "geen service"

  • 19 April 2024
  • 15 reacties
  • 108 Bekeken

Bij het verlengen van het abonnement met nieuw toestel heb ik destijds ook gelijk mijn bestelde e-sim op mijn telefoon gezet. Deze is ook zichtbaar bij mijn mobiele netwerkinstellingen. Echter krijg ik bij de e-sim nog altijd “geen service”. Als ik kijk in “mijn Odido” zie ik nog mijn fysieke simkaart staan en heb geen mogelijkheid om een e-sim te activeren.

 

 

icon

Beste antwoord door mcbos30 24 April 2024, 11:33

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mcbos30 

Werkt de fysieke simkaart nog wel?

https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/simkaart

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @mcbos30, welkom op onze Community! Gaat het om het nummer dat eindigt op ***4055? Ik heb gelijk zitten zoeken op je e-mailadres en ik zie inderdaad dat je je abonnement hebt verlengd met een eSIM. Echter, staat in onze systemen de fysieke simkaart gekoppeld en geactiveerd, vandaar dat je '’geen service’' bij je eSIM te zien krijgt. Deze is op de één of andere manier niet goed gekoppeld, excuses hiervoor! Beschik je toevallig over de fysieke simkaart? Het zou moeten gaan om het simkaartnummer dat eindigt op ****1567. Deze kun je in je toestel stoppen en start daarna je toestel opnieuw op, deze zou dan moeten werken. 

Bij je account zie ik wel een Mijn Odido account gekoppeld, heb je daar nog toegang tot? Dan kun je daarna heel gemakkelijk zelf een eSIM aanvragen: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim. De kosten zal ik uiteraard voor je vegoeden of laat het even weten, dan kan ik de eSIM voor je bestellen. Het is van belang dat je wel toegang hebt tot je Mijn Odido account, omdat de eSIM daar zal worden ingeladen! 

Bedankt voor de reactie! Ik heb inderdaad nog een mijn Odido account en zal daar nu gelijk een nieuwe e-sim bestellen. Dit betekent dan dat ik de oude e-sim eerst van mijn telefoon moet verwijderen, voordat ik de nieuwe activeer?

Ik heb geprobeerd om een nieuwe e-sim te bestellen via de Odido app, maar krijg de melding dat het op dit moment niet mogelijk is om een e-sim kaart te bestellen via mijn odido

Zou je voor mij een nieuwe kunnen bestellen?

Alvast bedankt!

Reputatie 6
Badge +6

@mcbos30 de huidige eSIM verwijderen is niet nodig, deze zal automatisch worden gedeactiveerd, zodra je de nieuwe eSIM hebt geactiveerd! Excuus, ik was vergeten te melden dat wegens IT-onderhoud je momenteel niet zelf een eSIM kunt bestellen. Geen zorgen, deze kan ik voor je bestellen! Maar ik heb even goed zitten kijken in je account en ik zie dat je Mijn Odido account momenteel gekoppeld staat aan een oud/inactief abonnement. Nu ben ik bang dat er een verkeerde koppeling met de eSIM wordt gemaakt, als ik de eSIM voor je ga bestellen. Laten we er eerst samen voor zorgen dat je account gekoppeld wordt aan het juiste abonnement, waar je nu gebruik van maakt. Je bent nu ingelogd met je Gmail account, deze stond nog gekoppeld aan je oude/inactieve abonnement. Bij je huidige abonnement zie ik je iCloud e-mailadres vermeld staan. Je kunt met dit e-mailadres een nieuw account aanmaken via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren en daarna je abonnement toevoegen! 

Laat maar even weten wanneer het is gelukt, dan bestel ik de eSIM voor je! 

Ik heb een nieuw account aangemaakt met het nieuwe e-mail adres!

Reputatie 6
Badge +6

@mcbos30 Top, thanks! Ik zie inderdaad dat het nu goed gekoppeld staat en ik heb zojuist een eSIM voor je klaargezet in je account. Je kunt de QR-code scannen via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim, deze staat dan gekoppeld in je toestel. Daarna dien je deze alleen nog even te activeren en kan ook heel gemakkelijk via je account. Soms is het nog nodig om je toestel opnieuw op te starten.  Na activatie, kun je gebruikmaken van je eSIM! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

@mcbos30 Top, thanks! Ik zie inderdaad dat het nu goed gekoppeld staat en ik heb zojuist een eSIM voor je klaargezet in je account. Je kunt de QR-code scannen via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim, deze staat dan gekoppeld in je toestel. Daarna dien je deze alleen nog even te activeren en kan ook heel gemakkelijk via je account. Soms is het nog nodig om je toestel opnieuw op te starten.  Na activatie, kun je gebruikmaken van je eSIM! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

Excuses, zie het bericht nu pas. Het is inderdaad gelukt! Heel erg bedankt voor de snelle en goede hulp!!

Reputatie 6
Badge +6

@mcbos30 geen probleem, fijn dat het is gelukt! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😄

@Pharwin van Odido ik heb hetzelfde probleem met 2 abonnementen die op mijn naam staan. Kunt u mij daarmee helpen?

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @marjellaadriaans, ook jij van harte welkom op onze Community! Uiteraard help ik je hier graag mee verder. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik inderdaad twee nummers tegen. De één eindigt op ***297 en de ander op ***175, waarbij er momenteel twee fysieke simkaaren gekoppeld zijn. Ik kan voor beide abonnementen een eSIM klaarzetten in je Mijn Odido account. Heb je daar toegang tot? Dan kun je daar de QR-code zelf scannen met je toestel en ook activeren!

Als je mij hierop akkoord kunt geven, maak ik het direct voor je in orde! 

@Pharwin van Odido dat zou super zijn, ik heb toegang! 😊 Ik heb al een aantal keer de afgelopen weken met de klantenservice gebeld maar zonder succes.

Reputatie 6
Badge +6

@marjellaadriaans excuses dat het niet is gelukt via mijn collega's, maar ik ga het voor je regelen! Ik heb zojuist voor beide abonnementen een eSIM klaargezet in je account. 

Laat je me even weten of het is gelukt met koppelen en ook het activeren? Ik verneem het graag van je! 😊

Het is gelukt! Bedankt 🤗 @Pharwin van Odido 

Reputatie 6
Badge +6

@marjellaadriaans Superfijn dat het is gelukt, geen dank en graag gedaan! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, dan weet je me te vinden. Voor nu alvast een heel fijn weekend gewenst! 😇

Reageer